Psí plemena | pioneer | Zpětné odkazy | Auta, Autobazary | Prague Hotels | Vtipy | Hračky - eShop | Volná místa | Povinné ručení | Změř si web!
Hardware
Hardware → Ostatní

Levný studentský notebook Acer Aspire 5310

Autor: Ondřej Žáček → 3. leden 2008, 13:33 → 5873x přečteno
Počet komentářů: 41 | Přidat komentář

Linkuj si !

Acer Aspire 5310Rozhodujete si pořídit notebook? Jsou vaše požadavky na hardwarovou konfiguraci vysoké, nebo hodláte oželit výkon za nižší cenu. V poslední době firmy jako Acer, Asus, HP apod. zvýšili produkci notebooků s nižším výkonem za ceny lehce přesahující 10.000 Kč. Stojí však za to? První z testovaných strojů je můj osobní počítač Acer Aspire 5310. Po nastudování příručky a pořádném otestování hardware jsem se rozhodl sepsat tuhle recenzi.

První dojem a design

Na prvním dojem na mě notebook zapůsobil pozitivně. Zajímavý tzv. Gemstone design a veliký a kvalitní CrystalBrite display. Nevýhodou je však bílé zpracování klávesnice a dotykové plochy. Na oko je to sice pěkné, ale praktické už nikoliv. Při častém používání dojde k „ušpinění“ a klávesnice nehezky zešedne, nebo zežloutne. Když už jsme u té klávesnice, je docela pěkně zpracovaná a dobře se na ní píše, teda až na občasné zachycení zápěstního náramku u ostré hrany tlačítek. Dosti špatně se mi pracovalo i s touchpadem. Pocit byl podobný jako ovládat auto řidítky od tříkolky. Je sice velký, ale musíte si dávat pozor, jak se ho dotýkáte. Stačí jen zavadit rukávem o plochu a kurzor skočí někam do neznáma. Taky bych uvítal tvrdší plasty na spodní části notebooku. Při přenášení ucítíte prohýbání plastů v místech DVD mechaniky a paměťových karet. Notebook je jinak docela bitelný. Pro někoho, kdo upřednostňuje mobilitu, je to trochu kámen úrazu. Notebook je docela velký a hmotnost se po delším nošení taky zdá nepříjemná.

Hardware

Acer Aspire 5310 Konfigurace tohoto Aceru se v dnešní době může řadit k průměru. Notebook neoplývá dvoujádrovým procesorem a má integrovanou grafickou kartu a pouze 512 DDR2 paměti (může se však rozšířit). Tudíž přeinstalovaný Windows Vista je dost hloupý nápad. Dlouho se zapínají, dlouho se vypínají a některý software vůbec nerozpohybujete. Po přeinstalování na Windows XP se notebook nesmírně zrychlil. Na hraní to tedy není. Zkoušel jsem tady zahrát nějaké hry. Bohužel na nejvyšší detaily jsem spustil tak Operaci Flashpoin a Call of Duty. Zkoušel jsem takové tituly jako Medal of Honor: Pacifik Assault, ale ten byl bohužel nehratelný. Osobně na notebooku pracuji s grafikou, když nemám možnost usednout k deskopu. Jednoduchá grafika se vytvořit dá, ale jakmile jsem začal vytvářet větší scény v 3D MAX nebo v Adobe Photoshop nastal trochu problém. Notebook je osazen dvěma reproduktory s podporou Dolby Digital Live. Co se rozhraní týče je zde k dispozici:

  • 1x ExpressCard™/54 slot
  • Čtečka karet 5 v 1 (SD, MMC, MS, MS PRO, xD)
  • 4x USB 2.0
  • 1x VGA
  • 1x S-video/ TV-výstup (NTSC/PAL)
  • 1x reproduktor/sluchátka/line-out s podporou S/PDIF
  • 1x mikrofon-in jack
  • 1x line-in jack
  • Acer InviLink 802.11b/g Wi-Fi
  • 1x Ethernet (RJ-45) port
  • 1x Modem (RJ-11) port
  • 1x DC-in jack pro AC adaptér

Výdrž notebooku, při klasické práci s Wordem nebo s Excelem se pohybuje okolo dvou hodin. Baterka je klasická 44W 6 článková Li-On. Svižné je však dobíjení baterie pokud je notebook vypnutý, nebo v úsporném režimu tak se do plných 100% dobije něco málo přes hodinku. Při práci a plném výkonu nabití trvá okolo tří hodin. Pro úsporu baterie slouží „acerovské“ utility, kde si můžete nastavit vše od výkonu grafiky až po jas displeje.

Software a doplňky

Acer Aspire 5310 Osobně jsem k notebooku nedostal vůbec nic. Prodejce mi na otázku, jestli nedostanu DVD s ovladači mi bylo sděleno, že se v dnešní době vše předinstalovává na harddisk, kvůli rozšiřujícímu se nelegálnímu kopírování. Po prvním spuštění se začne na harddisk instalovat Windows Vista společně se všemi ovladači a Acer utilitami. Následné první přihlášení vám nabídne vytvoření záložního DVD. Společnost s tímto notebookem nabídne „pouze“ Windows Vista: Home Basic; 30-ti denní verzi Office 2007 Home and Students, trial verzi Nortona a hromadu utilit.

Verdikt

Tento notebook u mě vyhrát díky skvělému poměru výkon/cena. Málo který výrobce vám za cenu lehce přesahující 14.000 Kč nabídne tak kvalitní notebook. Náročnějším uživatelům, kteří si rádi zahrají i nějakou tu hru přesto doporučuji se podívat po jiném a výkonnějším notebooku. Sečteno a podtrženo se jedná o dobře zpracovaný studentský počítač. Více informací naleznete na www.acer.com.


Možné související články:



1

crax → 3. leden 2008, 14:42#

to ti nevadi, ze to nema wi-fi? nebo jsem tu informaci nekde prehledl?

2

crax → 3. leden 2008, 15:04#

tak na aceru pisou:
Acer InviLink™ 802.11b/g Wi-Fi CERTIFIED™

trochu mne to zaskocilo, ze by v dnesni dobe bylo neco bez wi-fi :)
kdyz autor recenze ani nezaznamenal, ze tam wi-fi je, tak je moc troufale ptat se jakou kvalitu ma pro prijem signalu a o kolik mene pak vydrzi nb na bateriich?

3

Rixxi → 4. leden 2008, 18:11#

Osobně po tomto typu notebooku taky pokukuji, sice spíš s větším výkonem, ale určitě nějakej s design Gemstone.Moc by mě potěšilo, kdyby se zde objevila recenze po delším používání. Nové pozitivní/negativní zkušenosti a obzvláště spolehlivost nootu, prý s tím mají acery problém. Já jsem se setkal s 2 notebooky acer, oba po 2-3+ roky funkční bez problému, takže já jim věřim :).

4

Jirka → 4. leden 2008, 20:58# Redaktor blogu

crax: informaci si nepřehédl, byla opomenuta. Doplnili jsme ji do článku…

Je fakt, že bez wi-fi bych si asi noťas taky nekoupil, i když mi je wi-fina k ničemu – net má člověk v noťasu pokud jej potřebuje a doma wi-finu nepotřebuji.

5

Johnyz → 4. leden 2008, 21:27# Redaktor blogu

Kdyby můj NB neměl wifi, asi bych si toho ani nevšimnul. Cca rok jej využívám a wifi jsem fakt ještě ani nepotřeboval … i když vím, kde jsou u nás hospody s wifi free…
Spíš co bych uvítal u sebe, tak je více USB portů a větří výdrž baterií. Jinak s notebookem naprostá spokojenost, do stolního už nepůjdu.

6

Muf → 4. leden 2008, 22:50#

Na Acer je to docela dobre, wifi tam je…. To uz je dneska snad vsude… Osobne se bez toho nehnu, ani v praci a ani doma.. Kdo ma furt tahat za sebou nejaky kabel??

7

bob → 5. leden 2008, 14:29#

bitelny? to je co?

8

Ondřej Žáček → 5. leden 2008, 16:14#

bitelný= pevná konstrukce. U tohoto notebooku je problém takový, že když MÍRNĚ zatlačíte na spodní plasty, nebo na horní kryt displeje, tak se nepěkně prohnou a zavržou. Notebook tak nepůsobí pevným dojmem

9

Muf → 5. leden 2008, 20:33#

jako skoro vsechny ACERy….

10

Ondřej Žáček → 5. leden 2008, 20:44#

no měl jsem tu šanci “sáhnout” si na Acer Ferrari. Ten byl docela stabilní, ale s takovými notebooky jako Dell, IBM (Lenovo) nebo MSI se svou stavbou nemůžou rovnat.

11

fizzy → 23. leden 2008, 21:22#

nahodou ja mam taky acera extensu 5204wlmi stal me 16.000kc a v poho tam rozjedu novejsi hry ale ne na nej grafu…

12

Ondřej Žáček → 24. leden 2008, 08:25#

já jsem nedávno zkoušel zahrát na tomto notebooku hry jako Far Cry, Doom 3 a WoW. WoW běží na střední detaily ve slušném rozlišení, bohužel zbývající tituly “jen” na nejnižší úroveň nastavení

13

jan → 13. únor 2008, 20:21#

Jste hloupí!!!!
Vista na něm běží báječně

14

Ondřej Žáček → 13. únor 2008, 21:41#

vážně? tak jestli pro vás dlouhé načítání a vypínání a vůbec pomalá funkčnost znamená báječně tak pak ano.

15

PelcJan → 2. březen 2008, 15:34#

mam mnohem lepší notas za menší peníze, s 1GB DDR2 v Dual channel, Nvidiíí atd, není to vůbec dobrá cena za 14tis

16

Ondřej Žáček → 2. březen 2008, 16:43#

ano, máte pravdu. Jelikož ceny počítačů rychle klesají tak i tento notebook se dá koupit s cenou okolo 10 000tis. ne-li méně. Tento počítač mám již 7 měsíců a za tu dobu urazila jeho cena velkou cestu dolů.

17

Tibor → 22. březen 2008, 20:13#

Odkiaľ sa dajú stiahnuť ovladače na XP,keď ich Acer na www nemá?

18

Ondřej Žáček → 22. březen 2008, 20:56#

když nevíte coby?..poradí strýček google.
http://www.acerpanam.com/flex/acerdrivers/bin/drivers.html?%20CFID=3698972&%20CFTOKEN=84542211

19

Anča → 13. duben 2008, 20:07#

chtěla bych se zeptat.Chci si kupovat v blízké době notebook a nevím jestli je lepší acer aspire 5310 nebo acer aspire 5315 přídou mi oba dva stejný.

20

Ondřej Žáček → 13. duben 2008, 20:49#

ano, oba jsou stejné..jen 5315 má již v základu 1GB paměti, ale horší grafickou kartu. Pokud však uvažujete o koupi takového notebook a nevadilo by vám, že by byl mírně “ojetý” ale s bohatým příslušenstvím, ozvěte se mi na email (ondrej.zacek@seznam.cz)

21

lunak → 14. duben 2008, 13:55#

Kdo přeinstalovával OEM Vistu v novém notebooku na vychytanější Windows XP, ví, že sehnat všechny ovladače, tak aby fungovaly na 100%, je docela problém.
Trvalo mi nedávno téměř 20 hodin, abych sehnal opravdu funkční ovladače pro Acer Aspire 5310. Největší problém byl s čtečkou karet. Nakonec se to povedlo – na adrese http://www.acerpanam.com/synapse/forms/AcerDrivers/Aspire%205710.pdf najdete vše, včetně ovladačů na Vistu.

22

Ondřej Žáček → 14. duben 2008, 19:43#

to je tím, že společnost Acer tyto notebooky prodává se štítkem “for Vista only” s ovladači byl problém, ano to je pravda. Strýček google byl však při troše snahy neomylný a nakonec se mi podařilo vše najít. Co však nechápu, tak to Váš problém se čtečkou karet, ta v mém případě fungovala jak má hned po nainstalování ovladače. Já se spíše “spotil” při instalaci bluetooth zařízení.....

23

dan → 1. květen 2008, 15:48#

Můžu se zeptat jde na notebooku acer 5310 hrát hry a jaká je jeho kvalita

24

Muf → 1. květen 2008, 18:22#

Vzhledem ke slabe integrovane grafice bude kvalita nevalna…zahrajes mozna tak nektere starsi kousky a to jeste na nizkem rozliseni…

25

Jirka → 1. květen 2008, 19:44# Redaktor blogu

Ne každý má noťas na hry. Kupovat noťas kvůli hraní her je to samé jako skočit s rozběhem do zdi – tedy pěkná blbost.

26

Ondřej Žáček → 1. květen 2008, 19:59#

ano, je to přesně tak. Hrát hry na tomto notebooku je stejné jako jezdit s rodiným vozem offroad. Něco málo to zvládne. Nicméně aplikace jako Photoshop, emulaci Virtuálních OS (teď testuji) zvládá naprosto skvěle.

27

Johnyz → 2. květen 2008, 07:41# Redaktor blogu

no nevim vy dva, dneska dostanete HD2600 grafiku a 2giga paměti a notebook stojí do dvacítky ….
a to už stačí na ty novější kousky

28

Jirka → 2. květen 2008, 09:56# Redaktor blogu

Otázka však stále zní – proč? Spotřeba takové karty i ve 2D režimu je zbytečně velká... 2 giga ram, to je snad u noťasu nutnost, stejně jako si dokoupit HDD s 7k2 otáčkami… Já neříkám, ať si nekupujete noťas s výkonou grafikou, jen musíte přesně vědět, proč ji chcete… pokud ji chcete kvůli častému (ne tedy občasnému) hraní her, pak proč rvát takové peníze do noťasu? Proč nekoupit nadupaný stolní PC, když to máte pro nonstop paření? Kvůli mobilitě?

29

Johnyz → 2. květen 2008, 11:37# Redaktor blogu

PROC bych si mel kupovat stolni pc, kdyz s nim nemuzu byt mobilni ?
PROC bych se mel honit za vykonem kvuli hram, kdyz na rok a pul starem notebooku stale spustim nejnovejsi hry(mensi detaily samozrejme)?
PROC bych mel premyslet o nejakem HDD s 7K2 otackami, kdyz existujou SDD HDD, ktere jsou nesrovnatelne rychlejsi a prodlouzi vydrz baterie z dvou hodin na osm?
PROC bych se mel zajimat o spotrebu nejake graficke karty na notebooku v 2D rezimu, kdyz notebook je sam o sobe mnohem uspornejsi nez stolni lapac prachu?

30

Max → 26. květen 2008, 15:57#

spis bych doporucil Acer Extensa 5220. vybavenim ma navic firewarea sasi zpracovane podle konceptu ProFile, ktey je pouzit uz drazsich Travelmatu, jinak mam tento nout a recenzi na nej si muzete precist na mem blogu: http://itocimauzivatele.bloguje.cz/

31

Muf → 26. květen 2008, 16:23#

Jeje…ani najist me nenechate, tak se do toho taky nejak vlozim:
Spis bych doporucil cokoli jineho nez Acer, za stejnou cenu dneska koupim pomerne lip vybavene HPcko nebo Asus s eXtra systemem.
2Johnyz: Ty si s tim SSD diskem nedas pokoj, ze jo?
2Jirka: Jako proc ne, vem si, ze nekdo chce na notasu i neco zahrat, ne jenom pracovat. A porat je pro me pohodlnejsi vzit napr. na LANku notas a pohodlne si zahrat CSko, BF, UT nebo FarCry, nez tahat rozmerne hovado, skladat, po LANce zase rozkladat a odnaset…

32

Max → 26. květen 2008, 20:08#

ano je pravda ze acer neni v nasich koncinach moc oblibeny prodejce, nicemene jejich segment tvori prevazne levne tedy low end notasy a tady hraji v prodejnosti prim, co se me tyce tak mam chipset GM965 tedy neorezanou verzi stejne tak jako neorezanou X3100, na ktere bez potizi beham DOom3, AoE3, Tomb Raider 7 a mnohe dalsi nekdy i novejsi hry. Nerikam ze je nutnosti kupovat acera ale za ty menize jsem dostal relativne spolehlivy nout v teto cenove kategorii s lepsi moznosti konektivity nez konkurence nabizi. U aceru je to zrejme kus od kusu a taky dost zalezi na tom jak se dotycny k noutu chova, no diky za prostor a prosim neukamenujte me za mou naklonost k aceru, patrim k te mensine spokojenych zakazniku

33

Muf → 26. květen 2008, 20:46#

V poho,kazdy mame na jiste veci svuj nazor, za to te nikdo neukamenuje, neboj :) Jiste, muze byt dano kusem od kusu (nebo serie od serie). Muj nazor je z pohledu IT prodejce/servisaka/technika (necht si kazdy vybere) a myslim i dalsich lidi z me branze. Takze chapu, zenekomumuze vyhovovat, jinemu zase ne…

34

Ondřej Žáček → 26. květen 2008, 21:02#

dovolte, abych také vstoupil do vaší diskuze. Při stále klesající ceně výpočetní techniky se v dnešní době za stejnou cenu, za jakou jsem kupoval tento recenzovaný notebook, 2x tak výkonější, proto to nemůžete tak brát. Nedávno jsem jej viděl v akci jednoho prodejce za 9000,-Kč. Jinak já zase patřím k odpůrcům firmy Asus. Měl jsem ten pech mít doma jeden jejich notebook (jaký typ to byl přesně už neřeknu) a ten se nám defakto “rozpadl”, nejdřív přestala fungovat mechanika, nakonec nehorázně hučel až přestal fungovat a to jsem, co se týče péče o věci, na které si sám jako student vydělám, velice pečlivý.

35

Max → 26. květen 2008, 21:17#

bohuzel i to se muze stat no, pote maji zkaznici k nekterym vyrobku vyrobcu neduveru a vesmes negativni postoj, bohuuzel, stat se to muze temer u vseho…jinak vas plne chapu, take jsem student, a vim ze i 9 tisic je docela dost penez

36

Jirka → 26. květen 2008, 21:42# Redaktor blogu

Je vždy bezpředmětné debatovat nad cenou hardwarových komponentů už po 14 dnech po vydání daného článku. Ti, co nechápu, že se ceny v tomto segmentu mění denně a dlouhodobě přirozeně rychle klesají, by vůbec neměli psát nějaké komentáře.

2Max: Ono to není o tom, že je člověk zrovna studentem, je to o přístupu k věcem a tím i k lidem. Když si člověk váží věcí (protože si na ně musí vydělat a ví jaká je cena práce a peněz), má hned na první pohled jiný přístup k životu.

37

Muf → 26. květen 2008, 22:00#

No Jirka se nam rozepsal :))) Chicht…:)

38

ivzez → 10. červen 2008, 22:14#

Notebook je jinak docela b*y*telný.
[5] a [6]: “B*i*telný” neznamená nic.

39

Muf → 10. červen 2008, 23:59#

Chybicka se muze vloudit :)

40

shakal → 14. srpen 2008, 08:32#

Pane Žáček a sdělíte také lidem, jak si tam mají ty Vaše WinXP nainstalovat LEGÁLNĚ? Proč srovnáváte jablka s hruškama? To si říkáte profík? nene, jste amatér….

41

Ondřej Žáček → 14. srpen 2008, 08:49#

co prosím? Kdo srovnává jablka s hruškama? Jste trochu mimo ne? Pokud máte s jejich instalací problém, stačí v biosu pozměnit nastavení ATA/Sata pro HDD. Nic víc. Nevím co tu pletete nějakou legalitu (víte vůbc co to slovo znamená?), když moje Windows XP jsou zcela legální. To spíš vy máte stáhnutou kopii a nejde vám to. Jinak vám v každé PC prodejně/servisu na žádost XPčka nainstalují. (Tady jsou ovladače: http://www.acerpanam.com/flex/acer/bin/acer.html#app=2766&9e7c-selectedIndex=0&3386-selectedIndex=2&7ac3-selectedIndex=1&f3bf-selectedIndex=1&c985-selectedIndex=1)

Takže nevím, kdo je tady amatér.

 
Přidat komentář
Jméno
nepovinné
nepovinné
  Formátovací příkazy Textile   

Redakce neodpovídá a nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.