Zničí warez PC hry? ~ 2 strana | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Zničí warez PC hry?

Autor: Ondřej Žáček  |  22. červen 2008  |  zobrazeno: 28 442×  |  95 komentářů

Warez ničí hryHráči pozor! Tak jako v Bibli je předpovězen konec světa, tak nyní herní vývojaří jeden po druhém pomalu ohlašují konec dalších vývojů svých počítačových titulů. Proč proboha? Odpověď je jednoduchá. Warez, neboli “nemoc” nelegálního užívání softwaru a her se rozrůstá do monstrózních rozměrů. Nedávno jsem četl v jednom komerčním magazínu zajímavý článek na toto téma a řeknu vám, i jako víkendovému hráči mi vyrazil dech.

Nebudu zde psát, co bylo již napsáno jinde, ale pokusím se zde přednést svůj názor na problematiku nelegálního užívání softwaru. Hned v úvodu se chci přiznat, že i já jsem se párkrát do styku s “nelegálním softwarem” dostal, ale jednalo se především o hudbu (nyní mám účet na i-legálně). V nynější době jsem snad jediný v okolí, který se pyšní originální krabicí Windows, Office, Adobe Photoshop, Nero a hrstkou počítačových her. Tak nějak jsem z pocitu, že musím mít vše, ale odmítám si to zaplatit, vyrostl.

Herní vývojáři ohlašují konec vývoje PC her

Ale zpátky k tématu. Tvůrci PC her ohlašují konce jednotlivých titulů na osobní počítače. Věřím, že někteří z vás slyšeli o tom, že série sportovní hry Madden a NBA od EA Games se již na “písíčkách” neobjeví. Ano, osobně neznám moc hráčů, kteří by tyto hry hráli (v Evropě letí NHL a FIFA), ale podle různých magazínu patří tyto tituly k nejlepším co EA Sports vydává. Případ Madden a NBA je jen jeden z mnoha dalších...

Warez ničí hryStahování her a software je sociální problém. Nicméně stahování má své důvody. I já, jako občasný hráč jsem mnohdy překvapen cenou jednoho DVD s hrou. Větišnou se jedná o ceny od 500 Kč nahoru. No wow. Někteří z vás si jistě teď říkají, že nějaké pětikilo není moc a jistě byste ho za hru dali, ale věřte, že spořiví lidé by raději své peníze viděli jinde než v počítačové hře, o které po následném naistalování zjistíte, že vám nejde. Když už taková situace nastane, řešením je upgrade. Takže z okna letí další peníze za nový hardware. Když to srhnu, dostaneme se na částku, která je víceméně 5x tak vyšší než cena té samé hry na konzoli PlayStation nebo Xbox, kde uprade není nutný (tedy až při příchodu nové generace).

Warez ničí hryHodně legrační jsou pak situace, kdy se vývojaří před vydáním hry pyšní svým dokonalým zabezpečením své hry, ale nakonec se na internetu objeví crack. Bohužel, dřív než hra samotná výjde. Jaké řešení by tedy bylo ideální a účinné? Těžko říci, ale myslím si, že trochu popřemýšlet o již zmíněných cenách by nebylo na škodu. Vemte si třeba komerční magazíny (Level, Score...). Vedle hezkého čtení dostanete DVD s plnou hrou (většinou dvěma, nebo čtyřma) za cenu 200 Kč. Můj mladší bratr je předplatitelem jednoho z nich. Z prvu jsem si říkal, že utratit dvě stovky za časopis je hloupost. Svůj názor jsem změnil, když jsem viděl v obchodě tu samou hru, která byla ten měsíc v časopise “zdarma” ale s cenou 3x tak vyšší. Docela dobrý úspěch má časopic ABC se svou herní sérií. Za 37 Kč dostanete většinou kvalitní titul, který zaručeně pobaví.

Proč se tímhle směrem nevedou i velcí distributoři. Snížení cen, by mohlo zvýšit prodejnost a možná by svět omezil své nelegální stahování a uživání her. Kdo ví, je to čistě jen můj subjektivní názor, jelikož osobně mi nepříjde měsíční útrata 200 Kč za “časopis s hrou” důvod, aby se uchýlil k warezu.

Štítky: Ostatní


Komentáře

Mates
2. duben 2009, 17:14

nojo Counter strike Source FREE ale takový starý s hnusnou grafikou to dám ratši 1500kč za POŘÁDNOU pařbu a je to

Rumburak
1. duben 2009, 02:08

Vývoj her je přefinancovaná záležitost!!! Podívejte se jaký tuny reklam na vás vybleje NFS, FIFA, NHL a ty reklamy nejsou v těchto titulech zadarmíko. Je to hladovost vývojářských firem, která tlačí ceny na horu. Lidi nebuďte naivní, ti vývojáři nejsou zas takoví chudinky, jak pan Gates vypráví. Netvrdím, že je správné stahovat, ale gigantické společnosti kolem toho dělaj větší humbuk než jak to je ve skutečnosti. Jakákoliv kreklá hra má omezení oproti legální verzi, takže je to takoví rozsáhlejší demo. Za některý propagovaný hnoje bych nedal ani korunu. . Očekávám od výrobku za 2000 kč, že bude srovnatelný se scrable (za stejnou cenu) a že si jí rád zahraju i za rok. Podle fotek na obálce si to neošahám a demo bohužel většinou stojí za ….. .
Bůh žehnej Counter strike Source FREE. Zapaříte si dostatečně zadarmo a když vás to chytne tak si za to hodně rádi zaplatíte, tomu věřte. Takhle se prodávaj dobrý hry, sami..

BaRReLL
31. březen 2009, 16:35

A jeste mozna slovo na konec. Je samozrejme, ze vetsina prispivajicich jsou teenageri, kteri nemaji prijmy z prace, ale s tim se nese druha vec a to ta, ze nemaji zatim spravne vybudovany vztah k praci sebou vykonane. Kazdy pracujici clovek je rad, kdyz je jeho prace ocenena a nejsou na tom jinak ani vyrobci her, kteri ( a ruku na srdce ) investuji do her stejne penez jako producenti filmu. Daikatana od Johna Romera stala ve vyvoji 30 000 000 dolaru ( ponechme jeji kvality pro jinou debatu ), takze je predem jasne, ze prodejni cena nosice nemuze byt 100Kc. 5 700 000 hernich kopii aby se zaplatil jen jeji vyvoj ( bez zisku ) se proste neproda.
Nekde vyse byla zminena evoluce hrace z uzivatele warez do platce her a takto to normalne bezi. Ze zacatku je kazdy rebel a snazi se takto obelhat system, ale po case si uvedomi, ze to je vlastne kradez a upousti od toho. Ruku v ruce s tim se nese vydelek ze zamestnani a najednou neni ta cena her tak vysoka.

Timto nechci rict “Deti a teenageri, zatim si kopirujte hry co hrdlo raci.” ale “Deti a teenageri, snazte se uvedomit si tuto situaci co nejdrive.”

/flame on :)

BaRReLL
31. březen 2009, 12:38

Ja osobne si myslim, ze vse je o prilezitosti a chuti hledat a cekat. Spousta her je mozno sehnat prave z casopisu jako pise autor clanku a taky se oplati mit Steam account, protoze ty nabidky co jsou tam se jen tak nikde nevidi … napriklad minuly tyden byl Ubisoft tyden … pondeli – Assassins Creed za 50% ceny, Utery – Prince of Persia za 50% ceny, Streda – Brothers in Arms Hells Highway za 50% ceny, ctvrtek – FarCry 2 za 50% ceny a patek-nedele je Ubisoft pack ( Dark Messiah of Might and Magic + Far Cry + Beyond Good and Evil + IL62 Sturmovik ) za 9.90 Euro … a tohle je porad … hry ve slevach za 75% / 50% / 25% ceny … weekend deal kazdy tyden … ceny her v predprodeji jsou levnejsi a nekdy dostanete jeste hru zdarma … kdyz je vyroci hry nebo neco podobneho, tak se to na Steamu oslavi slevou … nelze se pak divit, ze mam na Steamu jiz 46 her a rozhodne jsem za to neutratil zadny balik … staci jen cekat a kupovat chytre … osobne jsem clovek, ktery si koupi kazdou hru, program a software vubec ( Windows pocinaje ) a ze mam sbirku je docela poznat … staci kouknout na muj XFire profil ( kde VSECHNY hry jsou zakoupene ) –

www.xfire.com/profile/barrell

/kliknete na Show Entire Gaming History /

Vetsina je koupena elektronicky, protoze takto neprijdu nikdy o seriove cislo, neposkrabu DVD/CD a nemam problem to instalovat kdekoliv a hrat taky kdekoliv.

Proste, vsechno je o prilezitosti a chuti hledat vyhodne akce … neni treba kupovat hry za plne ceny.

Mates
28. březen 2009, 18:25

Jo holt kdo má prachy tak si kupuje kdo je chudáček tak si stahuje ;)

Muf
28. březen 2009, 13:22

2 Mates: No jiste, ze nemas. Takovou alibistickou hovadinu uz jsem dlouho necetl.

Mates
27. březen 2009, 22:06

A ty se trochu snaž psát s diakritikou nahoře si psal to už neumíš :D ale mám pravdu ne ? ;)

Jitule
27. březen 2009, 18:52

Jen malou pripominku – kdyz uz pises sprosty slova,tak aspon spravne,jo? Pise se Zk*rveny – jako dokonceni deje ;)

Mates
27. březen 2009, 11:00

Kdyby byla náká stránka kde se dá nahlásit nelegální software tak nahlásim warezcenter.cz kéž by warez zničily já si taky kupuji hry a nekradu je,když si koupim hru opakuji koupim tak mám i dobrej pocit,proste že je to legální a když se daly kupovat hry na PS1 a PS2 a kupoval jsem je i na PS3 tak proč to nejde kupovat i u PC?Ted budete mít smulu vy skurvený warezáci protože přichází platforma ONLIVE a má se spustit letos v zime ha

trevor2
15. leden 2009, 19:31

No nasiel som novu stranku s hrami
www.fungames.sk
podte sa zahrat je to haluz, travim tam uz 2 dni :D
mam nick tobogan
A naco kupuvat hry :)

MarcoBartolli
10. leden 2009, 11:27

Podle mě by hry měli financovat hlavně hardwarové společnosti. Jde o to že hry jsou čím dál náročnější a ten vývoj je čím dál tím rychlejší a rapidnější. Je to proto že ty hry nejdou udělat hratelné ale né až tak náročné? Nebo je to jenom marketingový tah ze strany počítačového průmyslu. Nemám tušení.. Taková InVidia financovala řadu her a proč ne? Vždyť nové a lepší hry jsou to co nutí hodně uživatelů PCček upgradovat svoje mašiny a kdyby se dělaly pořád né příliš náročné hry jak by potom vydělávali? Nebyla by potřeba vyvíjet nové technologie. Když se na to podíváte z této stránky tak to jde táhnout jinak ale to by se musel překopat celý jejich systém a v to ani nedoufám. Nejsem zastánce názoru zrušit warez stránky protože ani já nemám většinu her koupenou ale cracknutou (i když rarity si rád pořídím). Peníze na to prostě nemám.

ErrorNo112
8. leden 2009, 01:23

Herní společnosti jsou schopny ufinancovat vývoj her čistě z reklam. Peníze z tržeb jsou jenom třešnička na dortu.
Warez jako takový nikdy nezmizí a je sám o sobě pro vývoj potřebný. Myslíte si snad, že by si někdo kupoval čtyřjádro 8 giga ddrIII v duálu, nebo dokonce quatro, kvůli mariovi? určitě ne :) Věc se má takto : pirát si stáhne hru. Jenže má zastaralý comp, tak jde do krámu a koupí nový železa. Suma peněz jde do hardwarový společnosti. HW společnost zasponzoruje hru (intel, amd, nvidia…atd) a kruh se uzavírá, jenom holt člověk platí někomu jinýmu.
byti jsou na tom jen ti co si hru koupili (chytrýmu napověz…). Takže nepočítejte s tím, že warez vymizí, je prostě potřeba a není náhoda, že hry s nejsilnějšíma ochranama nemají takový úspěch. warez je totiž také jednou z nejsilnějších reklam. Proč si nekoupit hru, o které vám kamarád pařan (pirát), řekl že je to pecka… Warez4ever

Soumen1
13. prosinec 2008, 23:26

Muj názor na warez je takovej,proč nespoplatnit stahovaní data jako jsou rapidshare,czshare atd že by si distributoři za staženou věc učtovali ze servru s kterýho by to bylo stažení autorský prava….....žádní free servri….......žadní lítaní do obchodu prostě stažení za poplatek a peníze by šli přimo distributorovi na učet.už sem si takle koupil hru ke který sem dostal jen prazdní obal a ktomu odkaz ke stažení a klič.prostě si myslim že by se měli vyprdnout na dvd/cd a udělat internetovej obchod ve formě stahování a neutratily by tolik za dvd/cd a za vývoz takže kdy by si to někdo i nelegalně stahnul neměli by problemy že jím toho na skladě ještě dost zbývá a nikdo to nechce pokut bude chtít někdo reagovat na muj nazor emayl Soumen.1@seznam.cz

vik11
18. listopad 2008, 13:55

tak já to dělám jinak hraju wow na oficu
platim sice cca 315kč měsíčně ale je to lepší než to vyhodit za cigára a jelikoz nic jinyho nehraju warez me nelaka

Raven
2. říjen 2008, 11:29

Kdyz jsem byl ve veku kolem 15 let, tak jsem mel dost her vypalenych. Ted je mi o vic nez deset let vic, zdaleka nehraju tolik jako zamlada, ale to, co me zaujme si koupim (naposledy Oblivion GoTY asi za 1 200,-). Ale je to tim, ze vydelavam a vim, ze je normalni lidem za zbozi (a hry jsou zbozi) platit. Chapu ale pubertalni spunty, co maji more casu a holy zadek – vsechny penize, co vydelaji na brigadach daji v lepsim pripade do hardware… tim, ze je moc netrapi, kolik u PC travi hodin, tak si stahnou vsechny hry a ty postupne zkousi. Osobne mi warez u skolaku nevadi. Kdybych si nezahral v praveku neorig. Daggerfall, tak bych si nikdy nekoupil Morrowind a Oblivion. U kolegu v praci to vidim podobne 90% vseho softwaru, ktery vlastnime jsou originaly (vsichni mame orig. Windows – nejenom z duvodu, ze obcas pracujeme na soukromych ntb, ale i proto, ze je to proste pohodlnejsi). Tech 10% , ktere nejsou orig. se snad da odpustit – vetsinou jde o par MP3 a obcas film… Kdyz se ale podivam doma do police, tak tam mam zase 90% originalnich CD a DVD s hudbou a filmy. V puberte to bylo presne naopak. Snad dnesni stahovaci dospeji stejne jako ja.

Redaktor ovsem.net Jirka
4. září 2008, 13:47

Hmm, aby to mělo smysl, musela by sleva o 50% přinést více než dvojnásobný prodej. V českých vodách tomu moc nevěřím. Každopádně ceny za novinky jsou opravdu vysoké.

Zdeněk Heger
4. září 2008, 12:26

Absolutní souhlas. Také se pyšním originálním balením XP mediacenter. Hry hraju minimálně a ty co hraju si většinou koupím.
Na druhou stranu výrobci her prodávají novinky za 1599,- Kč. Za několik měsíců hru zlevní na 999,- Kč a za několik dalších měsíců dokonce na 799,- nebo i na 499,- Kč
Proč se tedy hry neprodávají rovnou za cenu v rozmezí 400-800 kč?
Osobně mám velmi rád Diabla.
pře několika lety jsem si koupil diablo II za 1500,- Kč. po roce a půl jse dokoupil rozšíření Diablo II lord of destruktion také za 1500,- Dnes se prodává diablo II včetně rozšíření za cenu kolem 400,- Kč
Možná by byla zajímavá analýza, pokud by cena softwaru klesla na polovinu o kolik by se zvýšil prodej. Myslím, že čísla by byla zajímavá.

Cabala
31. srpen 2008, 12:17

S tema poslednima vetama s Jackem naplno souhlasim.Ale podle me zadny vyvoje niceho neskonci,mozna zkrachujou ty mensi vyvoj. firmicky , kteri se diky warezu neuzivi.

Jack
31. srpen 2008, 11:36

Je to problém na všechny strany. Z tohohle pohledu se za čas přesunou všechny hry na konzole, pc bude jen na práci, na PC už tedy nebude zapotřebí výkon a vývoj PC komponent se rapidně zbrzdí, warez se přesune na konzole, myslím že i konzole se svým čipováním na tom není nejlépe. Otázka tedy je kde toto končí. A otázka ceny, no ano kdyby byly levnější určitě si je koupí více lidí, ale upřimě řečeno pořád je tu ta většina která řiká 1500 to je moc to si radši koupím nějaký hardware, 1000 to je moc to si radši koupím něco na sebe, 500 to je moc to si koupím radši něco pěkného domu, a věřte mi i kdyby to stálo 50 tak jsou lidi co si to daj stáhnou a za těch 50 jdou na pivo

Ondřej Žáček
20. srpen 2008, 04:29

To, že vy jste zastánce warezu je sice hezké, ale není zdaleka důvodem k tomu, aby byl někdo vůl. Máte pravdu v tom, že pokud bych měl utratit 1500,-Kč za hru nebo za něco “užitečnějšího”, tak není třeba nad tím přemýšlet. 1500,-Kč je za DVD dost. Osobně si hry kupuji buď z bazarů, nebo čekám až poleví (mezitím zkusím demo a tím zjistím, zda mi hra půjde či ne).

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací