Zničí warez PC hry? ~ 4 strana | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Zničí warez PC hry?

Autor: Ondřej Žáček  |  22. červen 2008  |  zobrazeno: 28 694×  |  95 komentářů

Warez ničí hryHráči pozor! Tak jako v Bibli je předpovězen konec světa, tak nyní herní vývojaří jeden po druhém pomalu ohlašují konec dalších vývojů svých počítačových titulů. Proč proboha? Odpověď je jednoduchá. Warez, neboli “nemoc” nelegálního užívání softwaru a her se rozrůstá do monstrózních rozměrů. Nedávno jsem četl v jednom komerčním magazínu zajímavý článek na toto téma a řeknu vám, i jako víkendovému hráči mi vyrazil dech.

Nebudu zde psát, co bylo již napsáno jinde, ale pokusím se zde přednést svůj názor na problematiku nelegálního užívání softwaru. Hned v úvodu se chci přiznat, že i já jsem se párkrát do styku s “nelegálním softwarem” dostal, ale jednalo se především o hudbu (nyní mám účet na i-legálně). V nynější době jsem snad jediný v okolí, který se pyšní originální krabicí Windows, Office, Adobe Photoshop, Nero a hrstkou počítačových her. Tak nějak jsem z pocitu, že musím mít vše, ale odmítám si to zaplatit, vyrostl.

Herní vývojáři ohlašují konec vývoje PC her

Ale zpátky k tématu. Tvůrci PC her ohlašují konce jednotlivých titulů na osobní počítače. Věřím, že někteří z vás slyšeli o tom, že série sportovní hry Madden a NBA od EA Games se již na “písíčkách” neobjeví. Ano, osobně neznám moc hráčů, kteří by tyto hry hráli (v Evropě letí NHL a FIFA), ale podle různých magazínu patří tyto tituly k nejlepším co EA Sports vydává. Případ Madden a NBA je jen jeden z mnoha dalších...

Warez ničí hryStahování her a software je sociální problém. Nicméně stahování má své důvody. I já, jako občasný hráč jsem mnohdy překvapen cenou jednoho DVD s hrou. Větišnou se jedná o ceny od 500 Kč nahoru. No wow. Někteří z vás si jistě teď říkají, že nějaké pětikilo není moc a jistě byste ho za hru dali, ale věřte, že spořiví lidé by raději své peníze viděli jinde než v počítačové hře, o které po následném naistalování zjistíte, že vám nejde. Když už taková situace nastane, řešením je upgrade. Takže z okna letí další peníze za nový hardware. Když to srhnu, dostaneme se na částku, která je víceméně 5x tak vyšší než cena té samé hry na konzoli PlayStation nebo Xbox, kde uprade není nutný (tedy až při příchodu nové generace).

Warez ničí hryHodně legrační jsou pak situace, kdy se vývojaří před vydáním hry pyšní svým dokonalým zabezpečením své hry, ale nakonec se na internetu objeví crack. Bohužel, dřív než hra samotná výjde. Jaké řešení by tedy bylo ideální a účinné? Těžko říci, ale myslím si, že trochu popřemýšlet o již zmíněných cenách by nebylo na škodu. Vemte si třeba komerční magazíny (Level, Score...). Vedle hezkého čtení dostanete DVD s plnou hrou (většinou dvěma, nebo čtyřma) za cenu 200 Kč. Můj mladší bratr je předplatitelem jednoho z nich. Z prvu jsem si říkal, že utratit dvě stovky za časopis je hloupost. Svůj názor jsem změnil, když jsem viděl v obchodě tu samou hru, která byla ten měsíc v časopise “zdarma” ale s cenou 3x tak vyšší. Docela dobrý úspěch má časopic ABC se svou herní sérií. Za 37 Kč dostanete většinou kvalitní titul, který zaručeně pobaví.

Proč se tímhle směrem nevedou i velcí distributoři. Snížení cen, by mohlo zvýšit prodejnost a možná by svět omezil své nelegální stahování a uživání her. Kdo ví, je to čistě jen můj subjektivní názor, jelikož osobně mi nepříjde měsíční útrata 200 Kč za “časopis s hrou” důvod, aby se uchýlil k warezu.

Štítky: Ostatní


Komentáře

kuk
24. červen 2008, 21:07

1. hry nejsou drahe jsou predrazene – pc hra 999 a ta sama na ps3 v kamenem obchode v prumeru za 1899 ,-
2. distribuce her … stejne jako s filmy – proc mam cekat mesic nebo dele nez si to
muzu zahrat/zkouknout ? – argument stahni si to pres steam ... jak si to stahne 15 letej kluk kterej nevlastni bankovni ucet ci platebni kartu natoz penize ? copak chodi do prace a vydelava ? ( briga je fajn ale jaksi delat celej mesic na jednu hru ?)
ne kazdy rodic je majetny aby si mohl dovolit koupit hru za 2000, pri prumernem delnickem platu 12000,- ?
3. pokud vyvojari nebudou podporovat PC – tim vic se zacne s cipovanim vsech konzoli o 100% rychleji nez je dnes
4. problem konzoli je absence klavesnice a mysi -respektive vyvojari na konzole proste klavesnice az na par vyjimek k PS3 zkratka hry nepodporuji – konzole je stale “jednoucelova” krabicka … neda se stim zkratka pracovat jako na PC
5. normalni je nekract , normalni je nekourit , normalni je veci prodavat takze kdyz dohraju original tak proc ho budu mit v supliku ? naco ? a opet vyvojari vymejsleji ochrany aby original nesle nainstalovat vice jak jednou ? tedy nemoznost takovou hru prodat .. – dalsi vec registrovani hry po internetu ? co to je ? znam osobne spoustu lidi kteri maji PC a at uz z jakehokoliv duvodu proste internet nemaji,nechteji … tedy proc maji byt omezovani ?
6. optimalizace her pro PC je tragicka … nekde to funguje a nekde ikdyz hw,sw je stejny ci podobny ( nechci tu zachazet jestli je dobraverze directx atd..)

...apropo ted sem dohral tragickou hru blacksite area 51 a vite co ? musel sem si na original hru stahnout crack protoze proste nesla pustit a kdyz jo tak kazdouchvilku padala, zamrzala atd .. jinak za 999 kc vyhozene penize ! takze ji vratim do netoveho obchodu bez udani duvodu …

tak to je muj nazor na vec .)

Jitule
24. červen 2008, 19:47

To je teda svět , tady už člověku vážně nic nedovolí :D

Ondřej Žáček
24. červen 2008, 19:32

ono se odsuzuje i nelegální kopírování (a nedej bože obchodování s kopiemi)....

S.M.
24. červen 2008, 18:22

Nevím proč se odsuzuje stahovaní her je to stejné jako když si lidé pujčují oroginálky
př. ve tříde je 30 lidí jeden si koupí origálku a ostatních 29 jsi ji pujčí, nebo dokounce putuje po celé škole :)))
no takže místo pujčení jsi ji 29 lidí stáhne je to to samé :))

MakTaKo
24. červen 2008, 16:14

no tak bratra se nějak nebojím, protože kdokoli sem přispěje je potencionální stahovatel ;-) takže kdybych já byl big, tak si prověřim všechny přispěvatele:) A Turoka sem hrál chvíli, ale nějak mě neoslovil na to, abych jeho hraní pokračoval a proto sem díky tomu neutratil 900kč za něco co by mě leželo v šuplíku. A Mass Effect na to abych zjistil jestli mi bude fungovat. A myslim že v KOTORu2 a u ME je jaksi čeština na tolik dialogů potřebná, navíc neovládám plynule angličtinu :) A stejně warez bude na všech platformách!

Ondřej Žáček
24. červen 2008, 15:51

Turok se mi líbil. Ano máš pravdu, někdy je dobré nalákat kupující i jiným způsobem. Čeština je fajn věc, ale nikdy jsem si nevšiml, že by mi její absence v příběhu nějak vadila. Morrowinda, DreamFall a nedávno Syberii jsem dohrál v angličtině a příběh mi nijak neunikal. (hej a mezi náma, moc se tím nechlub, big brother tě vidí)

MakTaKo
24. červen 2008, 13:58

tak k tomu PS2: sou i DVDčka díky kterejm není potřeba čip a rozjede se bez problémů vypálená hra. A není pravda že ti co stahujou si hru nekoupí! Hry si převážně stahuju, ale není pro mě problém si hru koupit. Teď naposled je to Mass Effect, protože tam jde o příběh a ten potřebuju v češtině, tak jako sem si kvůli češtině koupil KOTOR2. Zaklínač, tu hru sem měl objednanou asi rok. A proč, protože už tehdy se vědělo že to bude kvalitní a za kvalitní hru sem ochoten odměnit vývojáře. A taky když je k tomu pěknej dárek tak neváhám! ArmA-tričko, Zaklínač-tričko, GoW-kšiltovka. Pro mě ke koupi originální hry důležitá čeština, kvalita a dárek. Ale né vždy to dárek a čeština zachrání-Turok.

Ondřej Žáček
24. červen 2008, 07:25

Je pravda, že se dnes titulů s dobrou hratelností objevuje nižší počet než před X lety. Na toto téma chystám článek.

Kevin
24. červen 2008, 00:53

Češi prostě byli, jsou a budou národ zlodějů :o) Tak nějak už to máme v sobě zakódovaný. Lidem není líto “vyhodit” tisíce za nejnovější hadware, aby jim na tom chodily nejnovější ukradený hry… Eště že se grafický karty a procesory nedaj stahovat z netu, protože jinak už by nVidia, Intel i AMD asi dávno zkrachovali… Neříkám že jsem nikdy v životě žádnou hru nestáhnul, ale vzhledem k tomu že mám prehistorickej komp asi 3 roky starej, kupuju si zlevněný edice her a starší hry z časopisů za pár stovek. Víc než 500 babek bych za hru nedal, ani kdyby byla ve zlatý krabici. No možná dal – za Fallout 3. Kvůli tomu si snad i koupím nový PC nebo konzoli, ale to je jedna hra ze sta. Jinak hratelnost dnešních novinek mi příjde dosti slabá, ve srovnání s pár let starými kousky.

swee
24. červen 2008, 00:12

vtipne : ) ani sem to cele necetl, ale nabidka se vzdycky bude snazit dorovnat poptavku. Takze to je jedno jestli na pc, ps3, xboxu, Nintendu..

Ondřej Žáček
23. červen 2008, 18:09

máte pravdu. Ten, kdo zpohodlněl stahováním her toho už těžko někdo donutí zajít si do obchodu koupit si hru. Já mám doma konzili PS2 a již jsem se dostal do styku s vypálenými DVD. Bohužel (nebo bohudík) vypálené DVD na neočipované konzoli nejdou. Jestli to je ve všech případech tak, nevím. Myslím si, že u PS3 a dalších to bude podobně. Tuším, že na PS2 ten čip stojí něco kolem 1000,-Kč

marek
23. červen 2008, 18:07

no stačí se podívat jak většina her vychází napřed na konzolích a až později na PC, vydáním hry na PC by si jí totiž většina warezáků stáhla a zapřila na PC a pak už by si ji na konzolu možná ani nekoupili.
a flashnutí konzolí už není tak easy jako stáhnout hru z netu.

další problém warezu je jeden když lidi hry nekupujou, nenajdete dané tituly ani v bazarech, kd ejsou často za polovic i méně. Ad xbox, podívejte kolik her na xbox se u nás traduje v bazarech, sice originály často stojí 1500, ale již po pár dnech se dají koupit za 1000 a později i za částky 300, a to jsou to stále zábavné tituly, které hraje online spousta lidí, takže o ztrátě hodnoty se dá mluvit málokdy.
no zkuste si koupit bazarovku na PC.

MakTaKo
23. červen 2008, 15:58

tak na PS3 toho zatim na warezu moc není, ale zato na XBOX360, Wii a starší konzole se dá sehnat snad vše! A podle mě opravdu za warez můžou ceny. Až budou všechny hry za 100kč tak nebudu váhat a rozhodně si ji koupím! A pokud se přestanou vyvíjet hry na PC, tak tu stejně bude warez pro konzole ve stejné míře, takže si tím nikdo nepomůže!

skyhawk
23. červen 2008, 15:49

i kdyby, kolik lidí má dnes Blu-ray vypalovačku? kolik lidí má připojení na to aby mohlo stahovat 20GB soubory, a kolik lidí je bude uploadovat. a při cenách prázdných BR disků, to zatím asi nemá cenu

už jsem pár iso viděl, ale na co mi budou když mi vezmou víc jak půl FUPka a nebudu je mít kde vypálit

a za multiplayer kterej je na PS3 skoro všude perfektní se to dá obětovat

navíc vypálený BR disky jeli jen na prvních verzích firmwaru, nový, kterej kvůli multiplayer potřebujete, už je nenačte, tady pomůže možná linux

Redaktor ovsem.net Jirka
23. červen 2008, 14:48

skyhawk: Opravdu se nedají stahovat z warezu ISO soubory na PS3? Jen bych byl překvapen kdyby ne.

Nejsem majitelem žádné konzole, takže jsem se po tom nikdy nepídíl. Ale tuším, že warez už postihl i konzolovou sféru, ač zatím v mnohem menší míře.

skyhawk
23. červen 2008, 14:40

jako majitel PS3 jsem rád, že (zatím) neni možnost přepalování her, ono sice 1600 za novou a kolem 1000 za bazarovou hru je docela dost, ale ty peníze jdou i na vývoj novýc her a čím víc peněz budou vývojáři mít, tím lepší hry budou, proto jsem proti warezu!

Jack
23. červen 2008, 14:39

Spíš než cena, tak mnoho lidí láká dostupnost. Pro hru musíš jít do obchodu, zaplatit,...ale warez prostě jen stáhneš. Když k tomu přičtu že je to krádež/zadarmo, tak ti výsledný produkt vyjde z internetu lépe než co nabízí prodejci. Nad tím by se měli zamyslet. V době kdy jsem hrál hry denně jsem si je kupoval, protože jsem měl tendenci je všechny dohrát, dneska už je tolik titulů, že málo co zaujme natolik, abych se o to více zajímal.

Jitule
23. červen 2008, 12:51

Njn když je v Čechách něco zadarmo, vždycky je tam děsná fronta :D Ale líčila mi známá výprodeje v Německu a taky to nebrali v rukavičkách :D – asi je to prostě o lidech. Je to jako s pitomcema – ty sou taky všude, bez ohledu na zemi a národ :D

Redaktor ovsem.net Jirka
23. červen 2008, 12:31

Na tom, co napsala severka je taky velký kus pravdy. V zahraničí jsou přístupy k warezu občas velmi rozdílné, ale to už je věc kupní síly, platů atd. atd.

severka
23. červen 2008, 12:18

hry nejsou podle mne v ohroženi,jenom lidi u nas jsou zvykly všechno si stahovat a nic neplatit

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací