Zničí warez PC hry? ~ 5 strana | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Zničí warez PC hry?

Autor: Ondřej Žáček  |  22. červen 2008  |  zobrazeno: 28 203×  |  95 komentářů

Warez ničí hryHráči pozor! Tak jako v Bibli je předpovězen konec světa, tak nyní herní vývojaří jeden po druhém pomalu ohlašují konec dalších vývojů svých počítačových titulů. Proč proboha? Odpověď je jednoduchá. Warez, neboli “nemoc” nelegálního užívání softwaru a her se rozrůstá do monstrózních rozměrů. Nedávno jsem četl v jednom komerčním magazínu zajímavý článek na toto téma a řeknu vám, i jako víkendovému hráči mi vyrazil dech.

Nebudu zde psát, co bylo již napsáno jinde, ale pokusím se zde přednést svůj názor na problematiku nelegálního užívání softwaru. Hned v úvodu se chci přiznat, že i já jsem se párkrát do styku s “nelegálním softwarem” dostal, ale jednalo se především o hudbu (nyní mám účet na i-legálně). V nynější době jsem snad jediný v okolí, který se pyšní originální krabicí Windows, Office, Adobe Photoshop, Nero a hrstkou počítačových her. Tak nějak jsem z pocitu, že musím mít vše, ale odmítám si to zaplatit, vyrostl.

Herní vývojáři ohlašují konec vývoje PC her

Ale zpátky k tématu. Tvůrci PC her ohlašují konce jednotlivých titulů na osobní počítače. Věřím, že někteří z vás slyšeli o tom, že série sportovní hry Madden a NBA od EA Games se již na “písíčkách” neobjeví. Ano, osobně neznám moc hráčů, kteří by tyto hry hráli (v Evropě letí NHL a FIFA), ale podle různých magazínu patří tyto tituly k nejlepším co EA Sports vydává. Případ Madden a NBA je jen jeden z mnoha dalších...

Warez ničí hryStahování her a software je sociální problém. Nicméně stahování má své důvody. I já, jako občasný hráč jsem mnohdy překvapen cenou jednoho DVD s hrou. Větišnou se jedná o ceny od 500 Kč nahoru. No wow. Někteří z vás si jistě teď říkají, že nějaké pětikilo není moc a jistě byste ho za hru dali, ale věřte, že spořiví lidé by raději své peníze viděli jinde než v počítačové hře, o které po následném naistalování zjistíte, že vám nejde. Když už taková situace nastane, řešením je upgrade. Takže z okna letí další peníze za nový hardware. Když to srhnu, dostaneme se na částku, která je víceméně 5x tak vyšší než cena té samé hry na konzoli PlayStation nebo Xbox, kde uprade není nutný (tedy až při příchodu nové generace).

Warez ničí hryHodně legrační jsou pak situace, kdy se vývojaří před vydáním hry pyšní svým dokonalým zabezpečením své hry, ale nakonec se na internetu objeví crack. Bohužel, dřív než hra samotná výjde. Jaké řešení by tedy bylo ideální a účinné? Těžko říci, ale myslím si, že trochu popřemýšlet o již zmíněných cenách by nebylo na škodu. Vemte si třeba komerční magazíny (Level, Score...). Vedle hezkého čtení dostanete DVD s plnou hrou (většinou dvěma, nebo čtyřma) za cenu 200 Kč. Můj mladší bratr je předplatitelem jednoho z nich. Z prvu jsem si říkal, že utratit dvě stovky za časopis je hloupost. Svůj názor jsem změnil, když jsem viděl v obchodě tu samou hru, která byla ten měsíc v časopise “zdarma” ale s cenou 3x tak vyšší. Docela dobrý úspěch má časopic ABC se svou herní sérií. Za 37 Kč dostanete většinou kvalitní titul, který zaručeně pobaví.

Proč se tímhle směrem nevedou i velcí distributoři. Snížení cen, by mohlo zvýšit prodejnost a možná by svět omezil své nelegální stahování a uživání her. Kdo ví, je to čistě jen můj subjektivní názor, jelikož osobně mi nepříjde měsíční útrata 200 Kč za “časopis s hrou” důvod, aby se uchýlil k warezu.

Štítky: Ostatní


Komentáře

Jitule
23. červen 2008, 07:38

No já nevím, myslím že i kdyby byly hry za 49,- tak se stejně najde většina, která bude tahat warez. Je to podle mě takový druh závislosti – když jednou někdo zjistí jak je snadné se na warezu dostat k různým věcem, tak podlehne kouzlu a stahuje. A jak jednou stahuješ, tak už forever – jak tu někdo psal :D A paltí to o všem – já sem např.už viděla spoustu odkazů právě na filmy, který koupíš za 49.- když byli drahý se všichni vymlouvali na cenu, ted stojí pár korun a stahujou se stejně. Lidi jsou prostě lidi a lepší už to počítám nebude :)

Peter
23. červen 2008, 04:53

Kdyby začli být všichni poctiví, úplně by se změnil systém – začaly by se hry ve velkém vracet do obchodů (14-ti denní lhůta při nákupu po netu), začal by bujet bazarový trh s hrami atd. Ceny jsou ale opravdu vysoké a často jim kvalita hry vůbec neodpovídá – aby si lidi začali hry kupovat ve velkém, musela by se cena o řád snížit (viz DVD v trafikách za 49,- co jdou tak na dračku).

Redaktor ovsem.net Johnyz
23. červen 2008, 00:50

to, že vývojáři končí, sice může být pravda, ale na jejich post se tlačí dvojice-trojice dalších, nových, temperamentních vývojářů, protože svět her je jeden velký byznys. Stačí se podívat kam se dnes ubírají nové herní kousky – obzvláště hry typu MMORPG. Jsou to právě hry, které ženou techniku a vývoj dopředu. Kdyby nikdo takový nebyl, tak dodnes hrajeme tetris a piškorky.

A jak se vyhnout šíření warezu? Úplně jednoduše – udělejte hru online na unikátní cd-key a budete mít opravdové POCTIVÉ hráče, kteří za tu hru zaplatili. Má to ovšem jeden háček – vaše hra musí být opravdu dobrá, abyste se uživili.

Chcete konzoli? Fajn, ale připravte se, že za nějakou lepší hru dáte více než litr. Kolik si můžete dovolit takových her … jednu? pět? deset? a co když vás nebude bavit, vrátíte ji do obchodu? pochybuji …

Odpověď na otázku: zničí warez hry? NE !

nt
23. červen 2008, 00:01

Nemusis platit – nikdo te nenuti tu hru hrat.

GrAF
22. červen 2008, 22:46

Hraju hodne, hraju rad, hraju novinky a nemam na to si kazdou hru koupit originalku. Z dema hovno poznam jaka bude hra po siti, jaky budou mise, jaky bude singl. A navic mi prijde naprosta blbost koupit si hru za 1200 ktera me treba za tejden omrzi, nebo ji dohraju jednou a konec. Proste dat 1000 za 1 hru kterou dihraju cca za 4 dny mi prijde naprosta blbost. Rikejte mi klidne zlodej, ale az budou delat OPRAVDU kvalitni a originalni hry tak sem ochotnej do toho obetovat treba 2000. Napriklad Assasins Creed. Ta hra je porad stejna, prvni 2 mise parada, pak porad to sami. Za to bych mel zaplatit 1500? nejsem debil ;)

PetrTwo
22. červen 2008, 22:34

Ono od kupování odrazují i samotné ochrany – například nový Mass Effect měl mít původně (na obrovské protesty se to poupravilo) systém aktivací, tak že hru musíte každých několik dní přes internet aktivovat. Opravdová buzerace. No a to mám pocit, že v současnosti to funguje tak, že nyní stačí provést aktivaci pouze jednou, ovšem hru lze aktivovat pouze 3x. Napočtvrté máte po ptákách.

Pokud někomu vadí dlouhá doručovací doba poštou, stahování přes distribuční systémy jako Steam funguje dobře. Hru tam zakoupíte levněji, než byste ji koupili v krabicové verzi a když máte dostatečné připojení, můžete využít právě tento systém.

Redaktor ovsem.net Jirka
22. červen 2008, 21:40

Warez byl, je a bude, ale možná už nebudou ty hry ;) aspoň bude klid.

Svaty: Samozřejmě tyhle “překážky” chápu, ale je to to samé jako, že si zajdu ukradnout auto, protože na něj nechci čekat týden než mi ho dovezou a připraví.

Kraag: V nejčtenějších článcích, na něž poukazuješ, není žádné nabádání k užívání nelegálního softwaru nebo her. Na torrentech jsou i užitečné věci nejen warez, jak si myslíš a návod jak s torrenty pracovat je potřeba, stejně jako návod na stahování z rapidshare – i tam se ukládají běžně legálně dostupné věci. Ač jak torrenty, tak rapidshare je spjat s warezem, neznamená to, že warez podporujeme, naopak jsou veškeré komentáře s odkazy na warez (většinou u her) mazány. My warez nepodporujeme.

Majki: Naprosto s tebou souhlasím. Cenový marketing u her pohřbívá sám sebe, zvláště je-li cílová skupina hráčů přece jen v pubertálním věku a rodiče kvůli pařbě svého potomka těžko budou utrácet tisíce. Tady je chyba hodně na straně vývojářů/distributorů.

majki
22. červen 2008, 21:26

Osobně nepatřím mezi velké hráče. Za mých mladých let stály hry opravdu hodně a ne každý měl na to, aby si koupil hru za 1500. 1500 za hru, která vás nemusí bavit a ve většině případů ji dohrajete do 14 dnů, je docela dost. 1500 za herní dobu 20 hodin je dost velká cena, aspoň podle mého názoru.
Pokud jde o sportovní série EA se ani není čemu divit, každý rok v podstatě ta samá hra s minimem vylepšením, jen s aktuálními sestavami či dresy. A kupovat si kvuli tomu novou hru a tu starou vystavit na policce a mit ji na okrasu? Dekuji nechci.
Co mi nejvic vadi na nakupu her je to, ze pokud si hru koupite, dohrajete a chcete ji vymenit nebo prodat v bazaru, vice jak polovinu puvodni ceny za ni snad ani nedostanete.

Svaty
22. červen 2008, 20:58

mno řeknu to takle asi by stálo za to si uvědomit že mezi největší hráče patří lidi ve věku 13-18 let /to je teda jen muj odhad žádná statistika/ a třebam ě je 16 a kdybych si měl každou hru kupovat tak mám doma hry v ceně BMW :) a navíc stahnout si hru je pro mě mnohem snažší než si jí někde objednávat je to smutný ale je to tak takle vlezu na jednu stránku zapnu v 22 stahování v 10 se vzbudim a mám hru stáhlou
za to kdybych to někde objednával tak 2 dny čekání než hra dojde (v dobrym) + pochybuju že bych byl doma takže ještě cesta na poštu na poště čekání řady atd… sou to drobností ale prostě stahování je pro mě pohodlnější :) navíc díky tomu mužu mít hru mnohem dřív než víde (např assassins creed se dal stáhnout skoro měsíc před jeho vydáním :D)

Ondřej Žáček
22. červen 2008, 20:51

proč na game padu, když i na PlayStation je myš a klávesnice a nová generace konzolí umožnuje připojení k internetu….a navíc CoD vyšel na konzole a vypadá to, že pětka tam bude taky…Crysis i když to byl technický trhák, prodejní úspěch moc neměl (více se prodalo Lego Indiana Jones).
Ano, warez tu je a bude..nic s tím neuděláme. Společnosti jako Microsoft a ještě další (nevím přesně které) se snaží znovu obdovit dominantní postavení PCčka jako herní konzole…kdo ví, třeba za pár let to bude zcela jinak

gttf
22. červen 2008, 20:46

only warez 4rever warez…....souhlasim ze ceny sou u nekterych her z rise snu…...ale ze by chtely postupne rusit na pc tak nak vse to je jen sranda naka ne…..chapu to ea sports se presouva na konzole…tydle sportovni hry typu fotbal, basket, atd se opravdu nejlip hrajou na poradny telce s uhloprickou aspon metr xD, ale nedokazu si predsavit ze bych hral treba za 3 roky hry typu cod, crysis (proste hry z pohledu 1ní osoby) na game padu…..(to mireni by bylo asi trosku problem ale to by chtelo cas)....ale serie typu nfs nebo wrc ty sou na konzoli nej nej nej …..ale warez tu byl je a bude…...

Ondřej Žáček
22. červen 2008, 20:43

vážně?..tak čísla mluví jinak a ankety taky. Navím co se stahování týče, i-legalne má poměrně úspěch a steam?!...vy dva patří asi k těm, co počítač a svůj bitlord nebo azureus nevypínají že?

kraag
22. červen 2008, 20:37

navic se staci podivat na nejctenejsi clanky Vaseho serveru….

kraag
22. červen 2008, 20:37

tohle je peknej blabol. Kdyz byly hry za 1500, tak vsichni rikali, jak jsou drahe a kdyby byli za 1000 tak je kupujou. Ted jsou novinky za 1000 a dost her i levneji a zehrate na cenu 500kc. I kdyby hra byla za 100kc, tak si to vetsina radeji stahne doma, nez by vyrazila ven a koupila to za prachy!

Redaktor ovsem.net Jirka
22. červen 2008, 20:18

Nelze než uznat rozhodnutí vývojářů. Být jimi, také bych se na to mohl vykváknout. Hrát by chtěli všichni, ale ocenit snahu vývojářů – to už se každému nechce – i když osobně mi, jako naprosto ojedinělému hráči, příjdou ceny za některé tituly opravdu vysoké.

Je také sice pěkné, že spolu s časopisem si koupíte i plnou hru, bohužel však nějaký ten pátek starou, což je pro pařmeny naprosto nepřípustné. Jen se slzou v oku se dá dívat na brutální čísla návštěvnosti warez blogů a fór.

Dopad fenoménu warez tak skutečně dokáže zatočit s reálnými příjmy vývojářů a tohle je přirozená cesta a nelze s nimi než souhlasit.

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací