Cigareta - král všech drog ~ 2 strana | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Cigareta - král všech drog

Autor: Milan Kvita  |  20. duben 2007  |  zobrazeno: 28 614×  |  66 komentářů

I ty jeden škaredý kuřáku... my už tě nechcemeVelmi málo z nás si uvědomuje, že kouření je jedna z nejtěžších drog na světě. No ostatně, přeberte si to sami. Která droga si vás hýčká po celý život? Cigareta. Která droga vám ubírá zdraví po kousíčkách natolik, abyste si mohli říct - jedna (ať už kusovka nebo krabička) denně mne nezabije? Cigareta. Která droga je nejlevněji k dostání ve skoro každém novinovém stánku nebo jiném obchodě? Cigareta. Vážení přátelé, nebudu vám nic nalhávat. Toto téma bude zaměřeno pouze a jen na cigarety a pro kuřáky to nebude nic příjemného, protože se budu snažit odhalit pravdu, kterou se všichni ostatní tak moc snaží zakrýt v oblaku dýmu.

Jak to vůbec začalo

Fůj... i ty jeden kuřáku...Za všechno může Kolumbus. Nejenom, že objevil největší špínu - Ameriku, ale také přivezl sebou hromadu nešvarů. Do té doby jsme neznali jednak brambory a jednak tabák. Kouřit tabákové listí bylo považováno za něco, co si mohli dovolit pouze ti nejvýše postavení. Až poté se to rozšířilo mezi vyšší a střední vrstvy. Ono kouření by se ani tak moc nerozšířilo, kdyby nepřišel nějaký dobrotivý Jean Nicot, který si nechal dovážet speciální tabák, který používal k obkladům a označil jej za léčebný (od něj byla odvozena látka Nicotin). Samozřejmě někdo tu jeho pravdu překroutil, to všichni známe z amerického Hollywoodu, že ano. Lístečky se pěkně usušily, nadrtily a začaly se pokuřovati. Všichni byli vysmátí a vzhledem k vysoké úmrtnosti a nepříliš dlouhému životu to nikoho netížilo. Masové rozšíření cigaret začalo až někdy v 19. století, kdy byl zkonstruován první stroj na výrobu cigaret. Vše začalo masově, první a druhá světová byla pro cigarety přímo požehnáním. Každý voják vyfasoval cigarety do povinné výbavy. Po druhé světové se staly cigarety běžnou denní výbavou. Věk aktivně kouřících se postupně snižuje a dnes není problém najít záklaďáka s cigaretou v ruce. To, že cigarety jsou životu nebezpečné, bylo uznáno až někdy po druhé světové.

Proč jsem vůbec začal?

Asi ze stejného důvodu, jak ostatní. Jednoduše ze zvědavosti. Nemohl jsem pořád přijít na to, proč jedni kouří, druzí ne. Jak se někdo stane závislým nebo proč se někdo rozhodne jen tak, z ničeho nic nekouřit. Nebo jaké to je, když někdo kouří a druhý se na něj dívá nebo i naopak. Proto jsem se rozhodl vstoupit na druhou stranu ostrova a přidat se na nějakou tu dobu ke kouřící straně.

Jeden ze škaredých pomocníků...Výsledné pocity během cca ročního aktivního kouření byly jak záporné, tak kladné. Cigareta mi částečně pomohla od stresu. Ano je to tak. Nastaly situace, kdy jsem si řekl - potřebuji cigáro na uklidnění - a opravdu jsem se uklidnil. Samozřejmě je to především psychologický pocit, ale pomohl. Velmi kladný byl i psychologický pocit, že kuřáci jsou si mnohem blíž než nekuřáci. Podělí se o cigaretu, nikdo jim ji nesebere a během oné blažené chvilky mohou prohodit pár slov. Z těch záporných je to jednoznačně zápach oblečení. Oblečení vám načichne tak, že jej nepřestříká žádný deodorant. Prostě se to vsaje a vy už se nezbavíte myšlenky na cigaretu. Taky to leze pěkně do peněz. Roční výdaje na kouření se šplhají do tisícových částek a jediný, kdo si na nich mastí kapsu, tak jsou výrobci cigaret. Stát o ně přijde ve výsledném stádiu, protože operace a všechny zákroky spojené s kouřením jsou několikanásobně dražší.

A jak vůbec přestat?

Kouření zabíjí...Už jste si někdy řekli DOST? Asi ano, ale nakonec stejně zvítězila cigareta. Toto je opravdová závislost. Takhle přesně se chová droga. Bohužel cigareta je natolik silná droga, že čím déle kouříte, tím těžší to bude. Přesně po dobu kouření je to jakoby vás vychovávala. Pěkně vás hýčkala v nevědomosti a všechnu tu pravdu o kouření odpálkovávala baseballovou pálkou. Všechno je to na vás. Pokud máte právě chuť skončit s kouřením, okamžitě zničte všechny cigarety v dosahu. Tu co máte na stole, v šuplíku, v bundě nebo v kabelce. Prostě v bytě/blízkém okolí nesmí být ani cigáro. Neodkládejte to. Udělejte to HNED. Máte-li velkou odvahu, zničte ji i kamarádovi a řekněte mu, že končíte s kouřením a že on taky. Gratuluji, právě jste vyhráli první kolo. Pravé závisláky poznáte tak, že vypnou prohlížeč a půjdou si ze zlosti zakouřit, protože nedokážou učinit ani první krok. To, jestli dokážete přestat kouřit, záleží na vaší síle vůle. Neříkám, že to bude jednoduché a že vám každý bude fandit. Spíše se připravte na to, že kuřáci vám budou házet klacky pod nohy - pche, stejně to nevydržíš, ... nemuč se a dej si ... Každý den bez cigarety bude pro vás výhraným kolem. Přestat kouřit není žádný 100m sprint, je to běh na dlouhou trať.

Pokud se chcete dozvědět více o kouření, doporučuji www.kurakovaplice.cz a www.dokurte.cz. Na těchto dvou adresách najdete o kouření velkou hromadu věcí a doporučuji prostudovat. Chtěl bych upozornit, že můžete na těchto adresách po delším čtení dostat velkou chuť na cigaretu!

Skonči to... než to cigára skončí s tebou...

Na závěr bych ještě dodal, že kouření není nejtěžší drogou. Bohužel nejtěžší drogou se v této době stalo jídlo. Všichni se dobrovolně přejídáme a stávají se z nás chodící přetučněná prasátka ... pokračování o jídle někdy příště :-)

Štítky: Společnost


Komentáře

Balron
5. květen 2007, 17:54

Jirka: psal jsem tam “nepocitam hospodu…” ;) Je mi jasne, ze v hospode to neni efektivni,navic bys asi velky uspech nemel. Navic dneska nekuracka ČÁST(minimalne) hospody neni nic neobvykleho (vim, ze se to tu resilo…) a pokud u nekoho ve meste neni nikde nic takoveho..tak je mozna nacase si to zkusit vydobit…myslim, ze kdyz majitel uvidi spousu nekuraku,kteri si preji mit v hospode aspon nejaky nekuracky kousek, tak jim vyhovi (kdyz uvidi, ze mu to privede dalsi spokojene zakazniky = penize)..pokud ne, tak nevim. Nezijem v idealnim svete.

Redaktor ovsem.net Jirka
4. květen 2007, 22:15

Balron: no u posledního odstavce máš recht. Bohužel bych musel obejít skoro všechny lidi v hospě... což je neefektivní využití času, jež měl být vyplněn zábavným pokecem nad sklenkou něčeho…

Balron
4. květen 2007, 22:05

tomouch: no s tim frflanim mas asi pravdu, napsal sem to az moc ostre. Je mi uz trapne vytahovat nejake ty argumenty o tom, ze auto, ktere kolem vas projede, vam skodi vic jak ta moje cigareta. Nebo, ze jidlo, ktere vsichni jime, taky neni zrovna nejzdravejsi. Jenze uz vidim ty protiargumenty, ze to sou nutne veci, ktere radi trpite ..narozdil od kuraku. Pro me je toto nekonecne tema, ktere uz me prestava bavit resit..je to neustale dokola. Rozhodne nehodlam nekurakum v diskuzich nadavat nebo jim psat at se nekam prestehuji, nebo at nechodi ven atd. to je podle mne kravina. Chapu “vetsinu” nekurackych argumentu, bohuzel jsem na druhe strane barikady a s nejvetsi pravdepodobnosti na ni jeste budu.
Nevim jak to nejak rozumne zakoncit, tak jen napisu posledni vec co me ted napadla.:
Kdyz jste nekde(venku/uvnitr – nepocitam hospodu nebo podobne zarizeni ci akce..) a nekdo si vedle vas zapali, reknete mu neco jako “prominte,ale vadi mi ten kour” ? Jeste mi to nikdy nikdo nerekl. Nevim co-by-kdyby, ale tipuju, ze bych se s cigaretou nekam presunul/posunul, tak abych s ni neobtezoval osobu, ktere to vylozene vadi.

tomouch
4. květen 2007, 14:23

to Balron: je to od tebe fain, že se snažíš být jako kuřák ohleduplný. Takových jako ty moc není.
Můj názor je, že obtěžování možná není nejvodnější příměr užívaný v souvislosti s tímhle problémem. Co se týká toho omezování – stejně tak jako kuřáci i nekuřáci se musí v něčem omezovat. Jde o rovnováhu a kompromis.
A na konec: ochrana vlastního zdraví je podle tvého názoru frflání??? To nemyslíš vážně, že? nebo si myslíš, že nekuřák vedle tebe má stát s kapesníkem před tváří? Jenom proto, že tebe chytne chuť?

Balron
4. květen 2007, 13:53

Kdyz tady po tom tak vsichni touzi…vim, ze to je spousta lidem kterym “muj kour” vadi a vetsinou se snazim byt aspon trochu ohleduplny…tzn. napr. kdyz jdeme se spolubydlou do hospody vecer a on si da neco na jidlo, tak si u toho nezapalim,protoze vim, ze mu to vadi..nebo kdyz sedim s nekurakama, tak se snazim sedet nejak na kraji (trosku bokem) a vyfukovat kour nekam nahoru a ne jim do tvare.

Takze : “uznavam, ze nekuraci jsou casto obtezovani”, ale nemyslim si, ze jste omezovani. Pro vas je to, ze si vedle vas nekdo zapali, obtezovani. A to, ze si nemuzu zapalit na zastavce, je pro me omezovani. Myslim, ze jsou to dva ruzne pojmy.

Taky si myslim, ze ja osobne nikde nepisu, jaky jsem chudacek, ze mi za kazdym rohem zakazuji kourit a proto me stve kdyz vidim neustale si stezujici a “ubrecene” nekuraky, kteri musi nustale frflat.

@Johnyz: to s tim proklinanim urcite nemyslis vazne, ze? Protoze jestli jo, tak je to hodne ubohe. Shazovat svou slabost na ostatni…to sme delali snad ve skolce a na prvnim stupni na zakladce ;)

Redaktor ovsem.netAutor článku Johnyz
4. květen 2007, 12:27

uff tak článek o takových věcech asi nesplodím :-)) To bych musel jezdit kamionem a mít nějakou tu továrničku – neřku-li takový menší temelínek, abych věděl o čem mluvím :-))
jinak – proklínám kuřáky za to, že když su v hospodě a oni kouří a já mám v sobě nějaké XY-té pivo, tak samozřejmě dostávám taky chuť na cigaretu. Myslíte, že budou takoví sobci a nenabídnou mi? Jinak jsem hodně alergický na kouř u nás na chodbě, nejednou už byla o tom vedena bouřlivá diskuze na schůzi a ještě horší když mi někdo čadí pod jídlem. To jsem schopen zničit kuřákovi celou krabičku.

tomouch
4. květen 2007, 11:47

to Aqarius: ad 39 to Jirka – ano. Objektivnost především. To máš pravdu, ale to by se většině kuřáků muselo chtít diskutovat a připustit si co dělají.
ad 39 to tomouch – pozor! Nečteš pozorně, nebo sis to špatně vyložil. Nikdy jsem nic takového netvrdil ani nenaznačil!! Naopak, já je akceptuju (a už jsem to i psal). Ať si klidně kouří. Je to “věc”, která byla, je a bude. Ale ať se tím neomezuje nekuřácká část. Jde o kompromis, ne o striktní, definitivní a absolutistické zakazování. Takový totalitní přístup bych rozhodně nepodpořil. A dále: je to článek o kouření a jeho aktuálně probírané otázce. Až se budeme bavit o např. kamionové dopravě, freonech, jiných skleníkových plynech a jiných diskutovaných tématech v souvislosti škodlivosti, vyjádřím se zase konkrétně k nim. Přece to nebudu kombinovat. Až bude článek na téma jiných škodlivin na organismus nebo živ.prostř., rád s tebou podiskutuji na to dané téma.

Aqarius
4. květen 2007, 11:29

To Jirka: souhlasím s tebou. A na tu uznalost se musíš zeptat kuřáka. Jde jen o to být i jako nekuřák objektivní a nesvalovat vše na kuřáky, nepřetvářet si život k obrazu svému z pohledu nekuřáka. To je idealismus a nikdy se to nestane. Nejde o to odnaučit kuřáka kouřit, ale spíš o to, učit lidi nekouřit.
To tomouch: ty ale děláš, jako by kuřáci byli jediní, kdo všem – myšleno nekuřákům, dětem, mladým i starším, matkám….......ničí zdraví! Jsou tu daleko větší faktory znečišťování – ale ty se tobě nehodí do krámu, protože si nekuřák. Prostě je vůbec nehodláš akceptovat. A přitom se jimi zabývá nejen vláda, ale i další organizace, protože jsou na lidský organizmus daleko škodlivější, než cigaretový kouř pro pasivního kuřáka. Jistě cigaretový kouř škodí, ale není to zdaleka jediný škodlivý prvek a už vůbec ne ten největší!

tomouch
4. květen 2007, 09:41

to Aqarius: dovolím si s tebou opět nesouhlasit. Ad příspěvek 31: není to dělání zlé krve, ale hájení si svého zdraví. “kuřákův” kouř prokazatelně škodí i lidem, kteří jej vdechují v jeho blízkosti. Kdyby cigarety, resp. jejich kouř “jen” smrděl, nikdo by se tím nezabýval. Ad příspěvek 36: je prokázané, že kouření jako takové (a to i pasivní!) podněcuje vznik těch onemocnění. Dále. Alkoholici se díky alkoholu stávají asociální, mnohdy jde i o trestnou činnost a přestupky, takže léčení je nutné. Totéž platí u narkomanů ale ve větší míře (byť je jich méně než alkoholiků). Ale u kuřáků je to specifické: začne to jako u alkoholika nebo narkomana – prostě chuť nebo rozežranost. Ale díky kouření se v drtivé většině asociálem nebo kriminálníkem nestaneš. Potom je to návyk, ničení si vlastního zdraví a vyšší osobní finanční náklady. Ale krom toho ten člověk omezuje okolí škodlivostí toho, co ze sebe vypustí!! O to jde. Už jsem to v těch komentářích jednou psal: prosím nesrovnávat nesrovnatelné!!!

Redaktor ovsem.net Jirka
4. květen 2007, 09:29

Já jako nekuřák dokážu uznat to, že kuřáci jsou ve své závislosti různými prostředky (zákazky atd.) na různých místech omezování...

Dokáže ale nějaký kuřák uznat, že my jako nekuřáci jsou jím téměř všudypřítomně omezování a obtěžování? Asi ne, že? To je jediné, co jsem tady ještě neslyšel…

Aqarius
4. květen 2007, 07:31

To Johnyz: zatím nikdo neprokázal, že to či ono onemocnění je způsobeno právě kouřením. Navíc žádné “protikuřácké” léčení neexistuje, na tom tedy stát neprodělává. Ovšem “protialkoholické” léčení existuje, a to dokonce jako zákonný prostředek! Hodnotíš a posuzuješ jen to co se tobě, jako nekuřákovi, hodí. Nejsi objektivní.

Linvris
3. květen 2007, 21:30

to aqarius > No, protoze k tem ostatnim tematum nemam co rict. Aspon prozatim.

to Johnyz > souhlas

Johnyz
3. květen 2007, 21:04

na cigaretách určitě prodělává. Nezapomeň na nemoci a různá léčení ..

Aqarius
3. květen 2007, 20:36

To Linvris: Proč hodnotíš jen vlak? Co ostatní poznámky? Určitě si nekuřák, takže hodnotíš situaci k obrazu svému. Stejně bych to mohl hodnotit i já, jen jsem poukázal na to, že daleko více výhod mají kuřáci.
Jediné řešení je tady úprava zákonem a nebo nejlépe ať se zakáže prodej tabákových výrobků (potažmo i alkoholických nápojů) Myslíš, že by k tomuhle mohlo někdy dojít? Že by si stát nechal ujít ty desítky miliard příjmů do státní pokladny? Vždyť na těchto dvou komoditách stát nejvíce vydělává!

Linvris
3. květen 2007, 18:36

Něco k tomu vlaku. Vem si, že ve vlaku jsou sice jen dvě kupé kuřácká a stejně se to kolikrát, hlavně teda v zimě, rozšíří do ostatních prostor (mluvim o rychlíku)

Aqarius
3. květen 2007, 18:20

To Lenka: Nepsal jsem ať se přestěhuje kvůli kuřákům, ale ať se přestěhuje když v jeho městě není nekuřácká restaurace a on by jí rád navštěvoval – nevytrhávej věci ze souvislostí, to bys jako redaktorka neměla!
To All: Pojďme se na to podívat z jiné stránky.
1. dnes zcela BĚŽNĚ existují nekuřácká pracoviště. Pokud na takovém místě chce pracovat kuřák, má jen dvě možnosti: buď přestat kouřit nebo vůbec nekouřit v pracovní době.
2. naproti tomu NIKDE neexistují výhradně kuřácká pracoviště. Pokud na takové místo nastoupí nekuřák, nikdo ho nebude nutit začínat kouřit! Zatímco v prvním případě se kuřák MUSÍ přizpůsobit ve druhém případě se nekuřák přizpůsobovat NEMUSÍ!
3. prostředky MHD – myšleno bus, trolejbus, tramvaj – tady je kuřák naprosto bez nároku, zde si prostě nezapálí.
4. vlak – tady je poměr kuřáckých kupé nebo kuřáckých vagónů v poměru jednoznačně proti kuřákům.
5. a bylo by možné pokračovat, leč je to zbytečné.
A když se nad tím zamyslím jako nekuřák, tak právě nekuřáci dělají tu zlou krev, přičemž oproti kuřákům mají značnou převahu výhod.

tomouch
2. květen 2007, 23:01

to Linvris: názorný příklad, resp. jakákoli jiná podobná pomoc by byla možná hodně vhodná, jenže vem si zase přístup kuřáků. Spousta z nich je z toho bezradná a pomoc jim přijde vhod. Ale většinu z nich to popudí a vyprovokuje, že si někdo dovolí jim do toho kecat. Potom je každá pomoc dost problematická. Vyvádí je to z míry a z jejich “pohody”. Abstinenční příznaky apod…. A opět: hlavně nesrovnávat! Kuřák ve společnosti nekuřáka škodí sobě i nekuřákovi. Nikdo mu kouření nezakazuje. Jen se po něm chce, aby si to “užil” sám pro sebe a neotravoval tím nekuřáky. V tom je to specifické a téměř nesrovnatelné. Nebo ještě jinak: nikdo je nenutí s tím přestat. Jde o to je donutit neškodit ostatním. V tom já vidím tu “kuřácko/nekuřáckou demokracii”.

Linvris
2. květen 2007, 22:29

to aqarius > jj, zamysli se nad sebou. Podobna slova byla slychat jen z ust komunistu. Samozrejme ze mluvim o tom stehovani. Kdyz je demokracie, tak proc se teda ma nekdo stehovat?

Jinak – koureni je zlo. Taky mi vadi, ze nekdo v mem okoli kouri. A co s tim nadelam. Mam nutit 15 lidi z 18, aby prestali, protoze mi to vadi? To prece nejde. A navic, kam by se potom podela ta demokracie? Zkuste donutit Workoholika, aby nesel tyden do prace… Ti lidi to musi poznat sami, ze skodi okoli. Kdyz jim ale nekdo porad dokola opakuje, aby prestali, tak je to jen a jen podnecuje k tomu, aby pokracovali. Tak je to ve vsem, nejen u cigaret. Znam spoustu lidi, kteri nekouri, ale kuraku je proste vic.

Neni to davno, co jsem zazil posezeni v jedne nejmenovane restauraci. Bylo nas u stolu 7 a jediny clovek kouril. Myslite, ze spotreboval tolik cigaret, co spotrebuje normalne? Ani nahodou. Takze jestli chcete ziskat kuraky na stranu kuraku, zkuste jim pomoct… tady mate nazorny priklad…

tomouch
2. květen 2007, 14:20

to aqarius: a ještě jedna věc mě na tobě dost zaráží člověče (a v tom musím dát zapravdu Lence) – oháníš se tady demokracií se slovy: “je demokracie, přestěhuj se do města, kde nekuřácké restaurace (restauraci) najdeš” – takhle ty si představuješ demokracii?? Poněkud hodně ti unikl význam toho slova!! Zamysli se nad sebou a tím co píšeš! Stěhovat se můžu, to je pravda. Ale proč kvůli kuřákům??

Redaktor ovsem.net Lenka
2. květen 2007, 12:42

Jejda, chci vidět diskuzi, kde se hádá abstinent s alkoholikem, jak alkoholik vnucuje abstinentovi svůj chlast. Vy kuřáci jste prostě nenapravitelní a pořád své vykuřování budete přirovnávat k nepřirovnatelnému. A také nepochopím z jakého důvodu by se nekuřák měl stěhovat do jiného města? Proč???? Ať se odstěhují kuřáci třeba na Mars a vypalují si tam zobáky jak budou chtít. Copak se nenajde ani jediný kuřák, který uzná, že to jeho kouření může obtěžovat a obtěžuje lidi kolem?

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací