Facebook - pojďme zabíjet čas společně | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Facebook - pojďme zabíjet čas společně

Autor: Milan Kvita  |  7. červen 2009  |  zobrazeno: 15 166×  |  25 komentářů

FacebookNa internet se dostal do popředí další "sběratel" všech možných ztracených i nalezených oveček a bude vás nyní pravidelně okrádat o desítky hodin vašeho času. Jmenuje se Facebook. Ať dělám, co dělám, nemůžu si pomoct, ale připadá mi to ještě větší zabiják času než protokol ICQ  anebo starý známý portál libimseti.cz. Díky multijazykové podpoře není problém nahrnout pod sebe ovečky z celého světa a shodit je do věčného bludiště, odkud není cesty ven. Většina z nich se stává závislou již při registraci, ostatní časem neodolají. A jen malá část ví, že je mnohem krásnější komunikovat z očí do očí.

Facebook - zabiják časuNa Facebooku můžete zabíjet čas všemožnými způsoby. Jednak je uzpůsoben na to, abyste měli ve svých kontaktech hromadu svých známých. Čím víc, tím líp. Protože, čím víc jich budete mít, tím víc budete trávit času u Facebooku. A tím více na vás vydělá. Hned po registraci, než se rozkoukáte, už vám to nabízí možnost prohledání celé vaší e-mailové schránky. Potom vás to nabádá dál, abyste hledali a přidali lidi, které sotva znáte. No a když už máte někoho v takzvaném contact-listu, tak už si na něj kliknete, že? Jů, on tam má fotky ... to se musím podívat. Klikáte, klikáte a ručičky času se neúprosně blíží nejdříve k půlhodině, pak k hodině a nakonec to skončí někde daleko za hranicemi půlnoci. Sem tam proklik a také čas od času najednou zjistíte, že se díváte na kamaráda kamarádovy kamarádky anebo najednou prohlížíte nějakou ulítlou antifašistickou skupinu.

Mezitím vám do toho přijde psaná pozvánka na pivo. Dostáváte se do situace, kdy chcete kamarádovi oplatit další psanou rundu. To se vám podaří po dalších pár minutách. Najednou zapomenete, co že jste to vlastně chtěli. Klikáte na svůj home profil v domnění, že tam bude nějaký rozcestník. Mezitím vám ale přichází nějaká zpráva z chatu. No a opět jste v jednom kole, kdy je celý večer stráven bezduchým tlacháním a prohlížením všemožného balastu, který se na Facebooku úplně záměrně vyskytuje. Aby to nebylo všechno a vy jste se náhodou nudili, můžete si udělat šílené testy s názvem Co na tobě zaujme kluka/holku jako první? anebo Do jakého vozu povahově patříš? Spolehlivě další zabitá půlhodinka a další hodinové tlachání o testu s kamarády.

Facebook - zabiják časuPokud se budete chtít usídlit na Facebooku, radím vám dobře. Dejte si bacha. Jednak na údaje, které zadáváte do profilu, na fotky, které si nahráváte na server a také s kým se kamarádíte. Vše je jednoduše zneužitelné. Obzvláště například označování obličejů u fotografií a jejich jmen. Díval jsem se a 90% uživatelů má uvedeno pravá jména a jsou propojeny s jejich profily. Polovička z nich má odtajněny informace, kde bydlí a kdy se narodili, jakou školu vystudovali atd. Nechci vám nějak nahánět strach, ale kdybych byl pedofil, tak toto bude můj ráj. Vyberu si fotku, zjistím si maximální informace, získám jejich důvěru... Také nezapomeňte na kamarády, kteří rádi špehují a jakékoliv informace mohou obrátit proti vám :-). Nakupené informace jsou neocenitelné. Facebook na vás vydělá miliony díky cílené reklamě (statistiky a grafy koníčků, věku, klíčových slov a mnoha dalšího). Pokud nemusíte, udávejte vždy minimum informací a pořádně si rozmyslete jestli údaj zadat nebo nezadat. A věnujte se hlavně sekci Nastavení - nastavení soukromí. Povolte fotky a údaje pouze těm, kterým důvěřujete. 

Facebook - zabiják časuA abych nebyl jen pesimista, tak Facebook se dá velmi pekně využít. Jen musíte vědět co sdílíte, s kým si píšete a které fotky jsou zveřejněné. Nepřidávat si zbytečné kontakty a nesvěřovat nikomu heslo. Nezúčastňovat se zbytečných testů apod.

Nechci vám nějak krást iluze, ale Facebook mne vůbec neoslovil. Kromě obyčejných funkcí typu chat, přidávání do contact listu a osobní fotogalerie přináší plno zbytečností, které v životě nevyužiji. Facebook budu využívat asi stejně jako televizi - takže 2x za měsíc.

Štítky: Internet, Komunikace, Společnost


Komentáře

Monika
24. březen 2010, 21:28

awojky, nevite jak zjistím heslo na face ? oni mi pořát ten kod neposilaji :( prosím odpovezte

Jitule
1. srpen 2009, 01:47

to Jirka: Dobra agitace :D koukam se ridis heslem – vsechno zle je k necemu dobre :)

Redaktor ovsem.net Jirka
31. červenec 2009, 18:13

Facebook je dobrý snad na jedinou věc – a to na marketingovou propagaci, protože jak je vidět na FB se mimo jiné válí spousta lam, což je také stejná banda potenciálních zákazníků…

Takže Facebook ano – ale pouze jako marketingový nástroj, tedy minimálně pro ty schopnější.

Takže kdo chce být IN a chce být v naší super mega ťuper skupině, kde se propagují mutantí panenky, tak šup sem: MutantShop na Facebooku

Muf
31. červenec 2009, 14:20

2 hombre: Volne chvile se daji travit rozhodne lepsim zpusobem, nez na “xichtoknize”.

Obcas si rikam, ze opravdovou uroven svych pratel, znamych a pribuznych clovek pozna prave na facebooku, kdyz se podiva na to, co tam dotycne osoby po sobe nechavaji. Chce se mi blejt z toho, kdyz vidim, jak znami a predevsim zname maji v hlave nasrano a ke stesti jim mnohdy staci to, ze si udelaji test “Ktery strom nebo pes jsi” a je vymalovano. No, ono pravdepodobne chodit po zbytek dne s pocitem, ze jsem civava nebo javor, musi byt vskutku velke zadostiucineni…

hombre
26. červenec 2009, 22:20

je to dobra vec jak travit volne chvile

Fox
23. červenec 2009, 15:18

Plně souhlasím s tím že je to ztráta času. Samotný facebook je užitečný. záleží pouze na osobě která jej užívá. Bohužel je stále víc lidí, pro něž je těžké přemýšlet nad vlastní zábavou a snažit se jít lidem vstříc. Ono je jednoduší pustit počítač a ubíjet čas nesmyslnými testy, hrami a nesmyslným klikáním. Jen škoda že je v tom facebook podporuje.

Muf
16. červenec 2009, 14:34

2 Aznoh: No radeji bys mel zacit chodit vice mezi lidi :D

Aznoh
18. červen 2009, 13:12

Život sám je ztráta času a a fb a hry berou času reálnému světu a přenášejí ho do virtuálního světa, který je s tím reálným propojený.
Otázka je jestli reálný svět je taky iluze nebo hra či nikoliv a jesltiže ano, tak pak jde jen o to která hra je lepší, nebo ne?
Dobrá tak je to o tom že virtuální svět je závislý na tom “reálném” jíst se musí a elektřina do PC se také někde vzít musí :)
Podle mého názoru je vpohodě, pokud virtuální svět je braný jako doplněk nebo zpestření světa reálného, ale v mém případě je už občas reálný svět odtržení od světa virtuálního a ne naopak.
Asi potřebuji zlepšit svět reálný na úkor toho virtuálního :D

PS: Facebook nemam, ale společné zabijení času se mi zamlouvá ve všech světech a platformách :)

djsaso
15. červen 2009, 23:36

facebook je fenomen.:)) vsem ho doporucuju…jen jak pise autor bacha na soukromi.:)) pouzivam ho denne a i na iphone super zabava..:)) nechapu jak tam nekdo nemuze byt, je to sranda mooc :)))

haktom
15. červen 2009, 16:42

FB jsem drive tak nejak ignoroval. Ted akorat par byvalych spoluzaku ho pouziva, tak jsem si ho zaregistroval, aby mi mohli psat pripadne sem (ikdyz ja mam radsi mail nebo jabber), ale jinak me FB nejak nezaujal. Vyzkousel jsem si, co to vsechno umi, ale pouzivat ho nebudu. Jeste ze pri prichozi zprave odesila mail. ;-)

Jak jsem se tak koukal tak spousta uzivatelu ma treba 300 a vic pratel. K cemu je to pak dobry, kdyz ty lidi vubec neznam a pridal jsem si jen proste nahodou, nebo jsem zurive oklikal kamarady vsech kamaradu? ;-)

Zábavná videa
11. červen 2009, 01:21

Imho, facebokk, icq, lide, libko a muzu klidne pokracovat dal jsou jen krasne napady, ale vysledek vzdy stoji nakonec za prd. A je to anonymitou na internetu. Nikdy nevite s kym jste na techto soc sitich vlastne v kontaktu :-D

was
9. červen 2009, 15:26

Může mi někdo zabředlý vysvětlit, jak je to s tím přidáváním k nějaké akci/petici/prohlášení? Mám pocit, že uživatel FB pošle doporučení na danou akci a ty má rázem x sympatizantů, kteří buď ani nemusí vědět o co jde, nebo kliknou, přečtou, neřeší, ale akce už má dalšího přívržence. Nebo se pletu? Omlouvám se, že to popisuju tak neomaleně, ale patřím k vám ostatním pracujícím nesympatizujícím s FB aspol. Ono totiž takto virtuálně se všechno dělá jednoduše a přehrše kliků a bloudění člověk ani neví, k čemu se přidal. Ale v podstatě budu rád, když mi poslední větu někdo vyvrátí a budu moci věřit zprávám o tom, ž etolik a tolik lidí sympatizuje s takovým a takovým názorem.

Muf
8. červen 2009, 23:58

Jen tak BTW-fotky si muzem v dobe rychleho netu poslat i mejlem,ne? Mam dojem, ze kvuli fotkam neni treba zakladat neco podobneho :)

m3ktro
8. červen 2009, 20:01

není to zas až tak strašná věc.. milionkrát lepsi nez libimseti .. i když je pravda, že některé věci jsou v některých případech trapné (quiz, FaF )
na FB jsme většinou kvůli fotkám z Akcí nebo Pokeru ..

Exik
8. červen 2009, 19:19

Podle mne zbytecnost…

Amertak
8. červen 2009, 18:19

Už od dob, kdy takové servery vznikaly sem se k nim nikdy nehlásil. Je to opravdu velká sběrna dat a pračka peněz. Osobně lituju lidí, co tam mají o sobě hodně údajů a hlavně fotek. Možná si řeknete, že je to fajn, ale poté jste pro všechny vystavení jak na dlani. Fuj, radím dobře, ruce pryč od toho.

Muf
8. červen 2009, 12:39

Osobne me taky FB moc nezaujal..vlastne zadne podobne “socialni” portaly alias libimseti.cz, lide.cz apod. V posledni dobe stale casteji slysim “Mam novy profil, Mam profil tam a tam, Mam na profilu nove fotky/komentare, Ty jeste nemas profil xyz..? “ Uprimne receno ne nemam a ani radeji nechci..staci, co chodi denne spamu a nevyzadanych autorizaci na IM a jeste tohle? Chapu, ze se tim daji najit pratele, nebo aspon ti “virtualni” pratele, ale myslim, ze v posledni dobe je to spis brano tak, ze kdo nema nekde profil, neni proste in.

Pilda
8. červen 2009, 12:31

Souhlasím s kolegy, určitě je mnoho lepších způsobů jak ztrávit čas na internetu. Facebook je pro mě barevná vopičárna pro střední proud, či buberťáky chtějí být “in”.
Podobné servery tu jsou snad odjakživa a nikde se o tom nepsalo a lidé tam přesto chodili. Tohle je ale trošku umělotina.

Redaktor ovsem.net Jirka
8. červen 2009, 10:55

Ač mám svůj profil na Facebooku, LinkedIn, používám lehce Twitter – tak Facebooku věnuji asi 4 minuty za čtvrt roku – je to zbytečnost. LinkedIn je o něčem trochu jiném, to je profesně-sociální síť, ale tam mám profil jen z nutnosti. Jediné, u čeho utopím tak hodinu týdně je Twitter.

Ovšem obecně jsou tyto sociální sítě i z mého pohledu postradatelné. Ono to má i svá pozitiva, o to nic, ale rozhodně je nevyužije tak polovina českých uživatelů FB, kteří si to pletou s líbkem a podobně. A trávit u toho hodiny je zbytečnost, ale to souvisí s onou zdechlostí a leností. Když nechcete u počítače pracovat – tak je jasné, že vám nezbývá než se flákat po netu, protože je to jednodušší než se flákat po venku :o)

Ono je vševypovídají příklad, který někdo nedávno twittnul, kdy si holky celý večer na chatu Facebooku stěžovaly, že jim to učení na zítřejší zkoušku fakt neleze do hlavy… když se to sečetlo, tak ze 4 hodin učení nakonec byly 3 hodiny chatu a hodina se těšení na ten chat…

Jitule
8. červen 2009, 07:58

Jo a nebo taky 10 hod co? :D

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací