Nová pravidla silničního provozu vs. smutná praxe | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Nová pravidla silničního provozu vs. smutná praxe

Autor: Jiří Melčák  |  4. červenec 2006  |  zobrazeno: 5 893×  |  13 komentářů

Nová pravidla silničního provozuPo více jak 14 dnech, co jsem měl nepěkný úraz ruky na kole, jsem zasedl za volant. Vše probíhalo zcela normálně. Nasedl jsem do stejného auta, nastartoval jsem také stejně jako vždy, rozsvítil jsem světla již ze zvyku a rozjel se. Tím skončila stejnorodost a rutina, na níž jsem byl zvyklý, neboť tam vysoko nade mnou visela nová pravidla. Jel jsem pro mě běžnou trasu Nový Jičín - Petřvald u Karviné, tedy cca 55 km. A přestože jsem stejnou cestu podnikl již snad více jak 100x, tahle jízda byla jiná, byla nepříjemná, byla nová, stejně jako ta nová prokletá pravidla.

Tímhle článkem nechci hanit celou myšlenku nových pravidel. Její jádro má smysl a to chránit všechny účastníky silničního provozu. Bohužel celá zbylá slupka je prohnilá a to pořádně. Každopádně jestli šel nějaký zákon skutečně pocítit v praxi ze dne na den, je to právě tento. Všude můžete vidět, že řidiči citelně zpomalili a snaží se zuby nehty nějak plazit tou padesátkou v obci. Kdo by se taky nebál, když městští hned první den sázeli pokuty a strhávali bodíky za 57km/h v obci. Tyhle postihy jsou sice krásným důkazem znovunabyté moci městských policistů, ale jsou kontraproduktivní. Polovinu mé dnešní cesty jsem měl neustále nutkání mrkat na tachometr, jestli si náhodou nejedu pro nějaký ten mínusový bod. A místo cesty raději sledujete tachometr, protože ten je v tuto chvíli nebezpečnější než samotná cesta. Strašně se mi ale líbilo, když mě ve Frýdku-Místku ve městě, kde je padesátka a já se snažil tuto rychlost dodržet, velmi zuřivě předjela místní autobusová linka se závěsem dalších 3 aut... Tak asi ne pro všechny jsou nová pravidla hrozbou.

Zato se mi moc nelíbilo, jak jsme s kolemjedoucím cyklistou na sebe dlouho zírali, když jsme notnou část cesty jeli vedle sebe :) Lehce doufám, že ty pokuty a mínusové bodíky v tomto prvním týdnu jsou demonstrativní. Podle těchto pravidel se jezdit dá, ale je to neskutečně vyčerpávající. Skutečná represe by měla postihnout borce, co fičí o těch 40km/h nad povolený limit, nebo na stále stejný počet lidí, co drží v ruce telefon za jízdy. A také nulovou toleranci vůči lidem pod vlivem alkoholu. Na místě odebrat řiďičák a pěknou pokutu. Taková hovada za volant nepatří.

Ale jde vidět, že zákon je hodně nedodělaný a ještě se s tím Bublan pomalu chlubil. Já vím, že praxe ukáže co a jak, přesto by se něktěří měli chytit za nos. K pousmání pak je 6 bodů za špatné couvání v kontrastu s neskutečně drsnými 7 body za způsobení vážné nehody, při níž někdo zemře... Ach jo. Blbci jsou všude, zejména pak na těch nesprávných místech.

Štítky: Společnost


Komentáře

Ballrock
10. červenec 2006, 16:23

K novým pravidlům můžu říct jen to “jsou nedodělaný”. V některých případech bych to naprosto změnil. Při překročení rychlosti o mín jak 20, bych trestal jen peněžní pokutou. Naopak opilcům bych okamžitě bral řidičák. Jak už všichni uvádějí je pravda, že tenhle zákon vede akorát k nepozornosti. O víkendu jsem jel na chatu a cestou se najde vždy člověk který jede v obci mezi 40-45. Asi si myslí že dostane lízatko za poslušnost. Jednou kouknu na tachometr a zjistim že předemnou jedoucí auto, je ode mě asi 3m. Z 90ti to hodí na 40. A už slyšim kromě svých kol pískat další auta za mnou.

korupce
6. červenec 2006, 22:35

Mě osobně nová pravidla nikterak nevadí. Už nějaký ten pátek řídím a dávno jsem přišel na to, že není nad pohodovou jízdu. Co mi vadí je že je má v rukách šílená Městská policie N.J. Pokud budou řádit tak jak z botíčkama tak to aby jsme jezdily kanálama. A státní policie. Asi to nebude žádná změna stačí pár stovek v rezervě. Však si oně na Severní Moravě umí říkat sami.

JakubL
6. červenec 2006, 00:46

Představte si situaci: jedu ve městě, předemnou je ciklista, začnu ho předjíždět a najednou se v protisměru objeví auto. Vím že padesátkou to nestihnu. Co mám teda dělat? Dupnout na brzdu a zažadit se zpět za něho abych chvilkově nepřekročil 50 a nebo, jako dříve, trochu polechtat plyn a přiblížit se 60ce (potom se samozřejmě vrátím na 50) abych mohl dokončit manévr a neohrozil protijedoucí auto, ciklistu a nakonec i sám sebe?! Představa, zě by mě zastavili policajti, dali mi pokutu a umazali body za tohle mi přijde poněkud komická, až smutná..
Nemluvě o tom za mnou, který vůbec nepočítá že to zatlápnu a může do mě vlítnout…
(To samé na okresce. Proč bych nemohl auto, které jede 70-80 předjet 95-100, když se potom vrátím na svých 90?)
Takových situací může nastat spousta, když je trochu rušnější provoz..
A pokutovat za 51-58-9km mi příde jako buzerace slušných lidí, nemohu si pomoct….

Mimochodem v zákoně taky stojí něco ve smyslu že předjíždění má trvat co nejkratší dobu v zájmu BEZPEČNOSTI..

Vím že to zní asi divně, ale až se dostanete do podobné situace, kdy je prostě nevyhnutelné náhle zrychlit, pochopíte.

JakubL

Michal
6. červenec 2006, 00:04

Pokutu za rychlost 52 nebo jiný nesmysl zásadně neplaťte – obzvlášť pokud máte tachometr cejchovaný po desítkách ale i po pěti kilometrech – není ve vašich silách zajistit jízdu s přesností na jeden kilometr – to umí jen Šimonovský!!!!

Xixao
5. červenec 2006, 02:24

na Valašsku vidí policajt VS a už uhejba aby auto mohlo nerušeně projet:)) nevidim vůbec žádnej problém a policajta který by mě zastavil za 53 v hodině bych si tak akorát cvakl fotakem..jeste nejlíp z bleskem ať se mu rozsvítí.. mě to celý přijde ftipný páč pravidla provozu jsou furt stejná ..a ty vyjimky treba zminenych 53 je velka vyjimka.se stane bud kdyz ma policajt za sebou nadrizeneho nebo kameru nebo ridic je drzy a nechape ze kdyz ho zastavuje policajt dela jen svou praci..praci za kterou ho platime..proste nikdo nikomu nebrani postavit si svoji cestu a jezdit tam 200 ale po verejnych cestach zvlast ve mestech pravidla plati..uz par desitek let..a policajti se ze dne na den nezmenili..furt tam stoji ti sami a jsou porad stejni..bud prdli nebo prisni nebo v klidu (je spousta lidskych vlastnosti a kazda plati i pro lidi s policejnim oblekem) a u tachometru vzdy platilo ze ukazuje orientacni rychlost..myslím že pokud to na všechny bude mít dopad že budou jezdit čtyrycet tak ta rychlost nikomu neuškodí..vůbec nikomu (50 je přece jen v obci a pro dlouhe cesty tu mame silnice 1 tridy a dalnice) vzdyt v obci nazenu minutku (vetcinou cloveka ktery projede obci 90 za obci dojedete pac ten clovek nespecha jen proste profici obci)..ale tak bylo vzdycky vzdycky bude a spis tu rychlost snizi na 40 v budoucnu

syky01
5. červenec 2006, 00:10

xixao: A zkoušel jsi jet po okreskách jako je tady na valašsku spousta? Tady vesnice končí cedulí konec vesnice a hned pod ní je cedule začátek vecnice číslo 2. Přitom kilometr okolo není žádný barák ani cesta…

Jsem ochoten jet těch +-50km za hodinu, ale vážně jet projistotu 40, aby někde v půlce kilometrové rovinky stál za stromem mobilní radar, tak to děkuji pěkně.

Policie by měla trestat společensky nebezpečné přestupky: Jízda přes (dvojitou) plnou čáru, jízdu na červenou, jízdu pod vlivem alkoholu a nebezpečné předjíždění.
Bohužel toto jsou takové přestupky, že se blbě kontrolujou a vykazujou (kromě alkoholu), takže policajti radši postaví radar na třicítku a vybírají jak na běžícím pásu, protože zvlášť u těchto pomalých rychlostí je +- pár kilometrů na tachometru skoro nerozeznatelné. Jenže to se policii dobře vykazuje jak jsou pracovití, kolik pokut nevybrali, jenže v mnoha případech je společenské nebezpečí tohoto počínání nulové...

Xixao
4. červenec 2006, 23:39

ono je taky pravda ze 50 je maximalni ne minimalni rychlost..ale jinak sem proto aby stanovili minimalni rychlosti a ne maximalni :)) by odpadavli v zatackach spatni ridici:) a za chvilku by se to zmenilo zpet a bylo by dobre:)))

syky01
4. červenec 2006, 23:11

Johnyz: Ano o to jde, ale ne pod podmínkou striktního dodržování 50km/h jeďte 51km/h pokuta 2000 a 2 trestné body. Protože takto je to extrémně nebezpečné! Člověk místo aby se mohl v klidu soustředit na cestu a sledovat okolí nervozně sleduje pořád tachometr, jestli náhodou nejede o 52km/h a přitom přehlédne, že mu pod auto běží tebou zmiňované dítě. Je to smutné, ale je to tak :-( Je to bohužel i v mentalitě policie. Kdyby se městská policie nesnažila dokázat, že oni jsou někdo, že můžou pokutovat a nevybírala za takové nesmyslné rychlosti nebo kdyby v zákoně byla možnost tyto věci řešit domluvou bylo by to fajn.
Sám jezdím opatrně a padesátka mě nedělá problémy, jenom se děsím nějakého blba, co mě zastaví, že jsem jel 51km/h. Proto neschvaluju to co ten (s prominutím) magor šimonovský, že si dokáže představit, že by se zákon ještě zpřísnil. To si dokážu představit v civilizovaných zemích – v takových kde policii pracuje efektivně. To znamená, že neměří rychlost, tam kde je snížená rychlost kvůli práci na silnici na 30km/h v sobotu o půl druhé v noci, a kde poslední cestář byl někdy v pátek ráno…

Johnyz
4. červenec 2006, 23:02

když si to takhle bude hlídat každej, tak ze silnic opravdu vymizej jen ti piráti silnic …
i když jsou některé tvrzení nesmyslná (ježdění s prošlou dálniční známkou pod pokutou 50k), tak podle mne je to zákon, který konečně udělá na silnicích pořádek, vymítí piráty ze silnic (viz případy opilců co v noci přišli o řidičák) a donutí řidiče jet opravdu tou padesátkou, i když je to neuvěřitelně pomalé, ale o to přeci v obci jde ne ? Děcka tam kopou s míčem a vy jste jim ukradení... proto se pánové učte dodržovat předpisy, protože ty tu NEJSOU od toho, aby se PORUŠOVALY

Redaktor ovsem.netAutor článku Jirka
4. červenec 2006, 22:51

syky01: No právě, kde je nějaká tolerance? Ani tachometr neukazuje přesně. Takže, jak mám sledovat, jestli je ukazatel o milimetr výš či níž než je mezičárka mezi 40 a 60… Je to volovina. Mám sledovat cestu nebo tacháč? Fakt nevím.

syky01
4. červenec 2006, 22:28

Tydla: Problém je v tom, že měřit můžou i měšťáci a ti už dokonce pokutovali i za rychlost 51km/h a i když jedeš podle předpisů, tak ten kilometr ti utect může…

Redaktor ovsem.net Tydla
4. červenec 2006, 21:23

Souhlas s Xixao, je to nafouknutá bublina, vždy jsem jezdil podle pravidel a nějaká padesátka v obci mi nedělala problémy, takže ani nová vyhláška mě nemůže rozhodit neboť ji nebudu ani vnímat. Ten kdo si neuhlídá zmíněnou padesátku tak ať trpí, souhlasím jen s jednou poznámkou a to že překročení o 7 km by se mělo tolerovat to je opravdu přehnané! shrnuto – konečně jedu v obci cca 50kou a nikdo mi není nalepený za zadkem s výrazem co ten blbec s tou felicií vůbec dělá na cestě. Osobně bylo pravidlem že už jen s principu mě předjely dražší auta, protože přeci nepojedou za nějako felckou a to, že potom jeli celou dobu předem mnou bylo vedlejší jde přeci jen o ten princip.

Xixao
4. červenec 2006, 20:25

myslím že je toho rozruchu je nejak zbytecne moc..osobne pokutu mam jednu za spatny parkovani..to se zkratka tem policajtum nevyhnete kdyz na vas cekaj za rohem:)) ale prestupek se nepocital pac vytezek sel do kapsi strazniku:)) tudiz kdyz to spoctu za ty roky co jezdim bych byl s body na nule..a netusim proc bych k nim najednou mel k pokutam nekde prijit.. osobni zkusenost je takova ze prece jen vzdycky stoji tam kde ta rychlost je dulezita ( jen par tululumpu se pstavi na kraj vesnice na pole ) to je nejlip vyhledat pravym kolem louzicku:)).. cely ten rozruch mi prijde zybtecny..bodu je dost a rok od roku se budou odecitat ( nefer je to vuci taxikarum a podobnym kteri na ulici travi cely dny a je jasny ze taxikar ktery nebude platit upatky nema sanci dlouho delat svou zivnost ..by se musel u posledniho bodiku jiz trepat strachy..kvuli tomu to pak vpali do sloupu jak se mu budou trepat ruce.prijde o posledni a muze hledat bycikl)

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací