Penny aukce aneb jak z uživatele udělat gamblera | Ovsem.net - software, hardware, online hry, webdesign, Windows 7 / Vista / XP


Penny aukce aneb jak z uživatele udělat gamblera

Autor: Milan Kvita  |  29. říjen 2009  |  zobrazeno: 22 918×  |  43 komentářů

telefon za 65 korunZa posledních pár dní jsem jsem se dost věnoval jistému typu aukcí, které stojí na prahu zákona. I když mají jasně dané pravidla, šance na výhru dané věci je leckdy nižší, než kdyby jste vsadili v ruletě na jediné číslo. Jedná se o penny aukce. Někteří z vás se už s nimi setkali, pro ostatní to bude novinka.

Princip takovýchto aukcí je velmi jednoduchý ...


Majitel obchodu vyhlásí aukci na jistý produkt, dejme tomu televizi (aukcí běží souběžně více). Aukce má odpočet na 24 hodin a začíná se od nulové ceny produktu. Jeden příhoz zvýší cenu televize o jednu jednotku (buďto o korunu nebo o 10 haléřů na českých webech). Příhozem se také prodlouží doba aukce o 30 sekund. A odečte to patřičnou částku z vašeho účtu nabitého penězi (1 příhoz se pohybuje mezi 2-20 korunami). Příhozy se během aukce nemnoží tak, jak byste očekávali. Všichni poctivě vyčkávají na poslední půlminutu, protože teprve teď začíná být zajímavé. Když někdo přihodí v poslední půlminutě, automaticky se anuluje počítadlo na nový třicetisekundový odpočet. Kdo poslední přihodí a nikdo další mu neanuluje počítadlo na dalších 30 sekund, vyhrává. Ostatní mají smůlu, protože právě ztratili veškeré příhozy, které obětovali (existují i aukce, kde vám třeba polovičku  příhozů vrátí, systémů a způsobů je několik desítek).

bonus.czHraje se o samé zajímavé věci. Většinou drahé mobily, luxusní notebooky, televizory, vysavače, holící strojky a další lákadla podobného typu. Cena je ještě lákavější, protože stačí trošku setrvat, udělat pár příhozů a možná to ostatní vzdají a vy vyhrajete televizor v hodnotě 25 000 za pouhých 2000 korun + počet vhozených příhozů. Krásná idylka co?

Pozměňme trochu jiný pohled a podívejme se na to očima majitele aukce. Proč by prodával tak drahou věc za tak směšně nízkou cenu? Propočet je jednoduchý.

cosmito.czZa předpokladu, že se přihazovalo po desetnících, počet příhozů byl 20000 x (2000 / 0,10). Při průměrné ceně jednoho příhozu za pět korun vydělal majitel 100 000 kč za příhozy a 2000 za přístroj. Přístroj nakoupil dejme tomu za 25 000, takže získal velmi slušnou marži a je vysmátý. Co na tom, že ji musí někomu prodat za 2000, když vydělal takový balík. Za pět minut je vysmátý ještě víc, protože dal do aukce další dva televizory, ať se o ně uživatelé poperou. Přepočet je pouze hrubý předpoklad. Následující odstavec totiž přidává do vzorce novou proměnnou.

Tak kde je ten háček?

dva robotiTakovéto systémy byly vyvinuty jen a jen jako pračka peněz. Dalo by se to přirovnat ruletě nebo výherním automatům, kde platí pravidlo, že především vydělává majitel a pak se najde nějaká šťastná ovečka ve stádě, která shrábne odměnu. Proč tomu tak je? Pro ty chytré stačí jedno slovo: roboti. Pokud je aukce nová nebo má málo uživatelů, musí pasivitu nahradit roboti. Ti plní funkci fiktivních přihazovačů a umělého navyšování ceny. Nebudeme si nic nalhávat. Kdyby majitel neměl roboty od začátku, tak by do měsíce přišel pěkně na buben, protože by aktivní uživatelé párkrát přihodili a televizi by získali za 10 korun. Na obrázku vidíte dva roboty, mám podezření na více (piha, VITEZ, djadja a fretka), ale to bych u toho musel musel aukci sledovat několik dalších hodin. Pokud tedy přihazují sami roboti, výtěžek z televizoru nebude oněch 100 000, ale cca 25-50. Vše záleží na majiteli, jak moc chce oškubat své věrné ovečky. Ono totiž i roboti mohou vyhrávat ...

Proč se tomuto systému velkým obloukem vyhnout

autobiddingPokud si najdete čas a budete sledovat některé aukce, roboty celkem snadno rozpoznáte. Jsou nasazování hlavně do aukcí, které už hoří. Je tam směšně nízká cena, do konce aukce zbývá poslední půlminuta a na detailu aukce probíhá zarputilý souboj dvou jmen přihazujících v náhodných intervalech. Druhý způsob jsem zpozoroval, když se zničeho nic do aukce vložil jiný uživatel a 3x po sobě přihodil přesně sekundu před koncem. Potom začal zběsile sázet v 2 - 5 sekundových intervalech a pak to samé zopakoval ještě jednou. Souboj s roboty je takřka nemožný, protože může být nastaven tak, že je jeho příhoz uskutečněn těsně před nulou (00:00:00:01 = H:m:s:setiny sekund). Pokud vám někdo bude tvrdit, že roboty nepoužívá, nevěřte mu. V každém takovémto systému jsou roboti samozřejmostí, protože právě oni vám - jako majiteli - vydělají nejvíce peněz. Fake useři, kteří vám dají pocit, že to na tom místě žije, že i vy máte šanci získat televizor desetinásobně levněji. Tak proč si nekoupit pár kreditů a nezačít zběsile klikat.

vyhrál uživatel nebo robot?Tyto aukce se pohybují těžce na hraně zákona, protože souvisí s hazardem a podle mne se vůbec neliší od výherních automatů (vhodíš minci = přihodíš a možná něco vyhraješ. Když je automat dostatečně nakrmen, vyhráváš víc). IMHO naši zákonodárci bohužel neví, jak se k tomu mají postavit. Takže - co není zakázáno, je povoleno!

Na auctionwebsitescript.com můžete nahlédnout do admin dema. Je tam jasná správa auto-bidding (automatické přihazování). Jednoduše přidáte 200-1000 uživatelů a nikdo nepozná, že se jedná o roboty. Bonus.cz je jeden z mnoha českých projektů, do kterého jsem málem napumpoval peníze. Stačilo jej sledovat pár hodin a taktéž je krásně prošpikován roboty. Takovéto systémy navíc lze pořídit za ubohých pár tisíc, takže pokud chcete začít pořádně vydělávat, vzhůru do toho :-). Stačí jen pořádný webdesign a dobrý systém. Dalšími českými penny-aukcemi jsou napřílad cosmito.cz nebo  třeba silena-aukce.cz . Obě mají trošku odlišný systém, Cosmito.cz dokonce přiznává auto-příhozy. Pěkný článek napsala i lupa.cz, ale vůbec se nezmiňují o auto-bids, což je podle mne hrubý nedostatek.

Někdo může namítat, že to, co tady píšu, je absolutní nesmysl. Že je v tom obrovská dávka adrenalinu a že takových cen už vyhrál několik a pokaždé je v plusu. Já mu to samozřejmě neberu, protože tento článek jsem směřoval spíše na lidi, kteří by snadno vlítli do  pomyslné pasti. Stejně jako já, kdybych nebyl upozorněn lidmi, kteří již tento systém znají.

Budu rád, když do komentářů dohodíte své zkušenosti s tímto aukčním systémem. Klidně i výherní nebo kolik peněz jste prosázeli. Nebo třeba jestli máte nějaké osvědčené způsoby jak systémy obejít (nebo i skripty :-). Jakákoliv zkušenost vítána.

Štítky: Internet, Společnost, Strategie


Komentáře

PHP Penny Auction
9. červen 2012, 12:41

PHP Penny Auction provide best Penny Auction Script and Penny Auction Software since 2008. You can download free trial version and then you can buy full version.

Bejbís
9. březen 2012, 14:27

Vážení, to je keců, co jsem tady přečetl a nikdo nic neví.
Stačí si uvědomit, že když někdo vydělá, jiní musí prodělat. Prostě někdo to zaplatit musí.
Ten kdo dokáže sehnat fotoaparáty Lumix za 21 Kč, když se prodávají za 7500 nebo Nokii 6700 za 4,60 Kč, je určite bude raději prodávat v normálním e-shopu nebo dalším prodejcům aby měl výdělek jistý.
Takhle to opravdu vypadá, že obstará jeden kus za obvyklou cenu a vyvěsí ho na penny aukci.

V pokru se také “kavka” nechá namlsat výhrou a pak se oškube.
Přihazovačům doporučuji odpovědět si na otázku: Kdopak je tu asi “kavka”?

Na Facebooku jsem narazil na reklamu na sázení v ruletě.
Když prohraju-zdvojnásobuji sázku, po výhře sázím opět 1 Kč. Při každé výhře vyhraji jen jednu 1Kč.
Nasimuloval jsem si sázení v Exelu, tak jak ho tam doporučují.
Výsledek je ten, že min do 20 000 tahů 20x za sebou prohraju.
Z toho mi vychází, že abych to vydržel musím mít k dispozici 1 048 575 Kč.
Na tomto servru mi doporučují jako minimální vklad 60 Kč abych denně vyhrával asi až 25 000 Kč.
Když budu mít smůlu, prohraju tento vklad v 6 tahu, když budu mít hodně velkou kliku, prohraju je až po 2000 tahu. Ale vždycky prohraju.

Asi do tohoto tématu tohle sázení nepatří, ale ukazuje to jak jsou informace o výdělkách na webu zavádějící.

Fandím kavkám, ale já nikdy nefandil dobře.

Lenka
6. listopad 2011, 12:23

Ahoj,
ve zkratce autorovi. Když si dáváš takovou práci a sedíš u aukcí a hledáš na tom podvod a víš teda jak vydělávaj prachy, tak nechápu proč tu píšeš takový článek a nejdeš raději do aukčního systému stejně jako ostatní kteří se tím živí. Já osobně těmhle aukcím docela fandím nebo spíše majitelům že maj filipa a dokážou vydělávat. Je to totiž jedna z mála živností který v dneší kryzi lze považovat za výdělečnou protože většina živnostníků krachuje……

mar
19. srpen 2011, 20:27

Zdravim jeste jednou.,,
Pořádně jsem se díval a narazil jsem na “Tvrdou zed´”
Kdo si myslí že Bonus je podvod, je trochu mimo…
Tak třeba hádejte kolik má Příznivců na facebooku???
3000 lidí…
to si myslíte že když vás někdo obere o prachy, tak že se stanete jeho fanouškem na facebooku??
NE-. A myslíte si že by někdo dokázal uplatit jen tak 3000 lidí, aby vypadal důvěryhodně??? -NE
Takže těch “pár” štastlivců mělo tu odvahu stát se uživatelem…
-a pořádně na tom vydělávaj….
tak se navíc přidaj na facebooku do Bonus skupiny aby na facebooku mohli soutěžit o příhozy zdarma…

a ostatní si tady píšou nesmysly, vymýšlejí si o nějakých robotech,..
A nikdo to neskusil!
Majitel aukce si mastí kapsu, to je pravda, ale ostatní si na tom mohou taky vydělat…
Kdyby měli odvahu…

Jojoba India
6. srpen 2011, 08:01

I like to read you post and Thanks for provide us the wonderful information.

tomas
15. říjen 2010, 16:38

@mar: super prispevek
@autor: ocividne nevis, o cem to je. Jsem na bonusu neco pres 3 mesice. Po 12 hodinach detailniho pozorovani jsem si take myslel, ze jsem sezral vsechnu moudrost sveta a jak na tom (narozdil od tebe) vydelam. Ted, po trech mesicich, prestoze jsem, myslim, pomerne inteligentni a analyticky myslici clovek, teprve zacinam mit opravdu pocit, ze tomu jakztakz rozumim. Nebo mozna presnejsi by bylo rict: uz vim, cemu vsemu jeste nerozumim. Souhlasim, ze kazdy, kdo zacina, je hazarder a prihazovani je srovnatelne s vyhernimi automaty. Je to take silne navykove a mel jsem obdobi, kdy jsem 20 dni po sobe sedel 14 hodin denne u pocitace a sledoval, co se deje. V tuto chvili si myslim, ze aspon na bonusu ma majitel prostredky, jak ovlivnit aukce a ze jsou tam mozna i jeho roboti. Ale kdyz to vim, proc se neprizpusobit? Zacal jsem hrat jinak a posledni tri tydny mam za kazdy +5000 Kc. V dobe, kdy clanek vysel, na bonusu urcite zadne podvody nebyly. Mam kamarada, ktery byl schopny si tam tou dobou tydne vydelat az 200 000 Kc. Vzhledem k omezenim, ktere od te doby vznikly, to uz ted bohuzel neni moc realne.

mar
26. červenec 2010, 18:42

Jo a navíc, můj kámoš tam už vyhrál dvě televize, mobil ,
poukaz na 400 bonů, holící strojek a tiskárnu- no nevím-asi to nebude robot, a to si koupil jen balíček 135 bonů za
1000kč, no já nevím jestli Vás to nepotěší, mít doma tolik věcí za tisícovku. No co , myslete si co chcete…

mar
19. červenec 2010, 09:15

No, na tomto článku je něco pravdivého ale s většinou nesouhlasím.V dnešní době se všechno točí okolo systému ANO nebo NE, a když si vezmete v úvahu ty tisíce SMSkových soutěží ,kdy pošlete SMS za 15kč a nemáte téměř žádnou šanci vyhrát ten úžasný televizor za 50000kč?No toto je úplně to samé, protože někteří pošlou klidně 100 takovýchto SMSek, což je 1500kč,takže myslím že se all-pay aukce pouze “vetřely” do těchto soutěží.Některé aukční portály nabízejí roboty, a různé triky, které jim jdou vstříc, ale u BONUSu bych se pozastavil.Ten žádné roboty nenabízí,má svá srozumitelná pravidla, blog s galerií výherců a navíc za ní stojí Tiscali Media.Sice to je trochu hazardu, ale ten kdo je chytřejší, víc toho získá.

Pavel
18. červenec 2010, 22:00

Víceméně souhlasím se Sepulchre. Pořád řešíte podvod, nepodvod. Recept je jednoduchý:

1. jdu jen do aukcí, které mají možnost Kup teď
2. porovnám si na zboží.cz ceny, jestli je ta Kup teď OK. Pokud ano, tak jakej podvod? přihazuju, nějakej čas se bavim, když vyhraju, super! ušetřil jsem balík, když ne, tak si to normálně koupím….

Objevil jsem teď jednu stránku http://www.aukceshop.cz, kde mají kup teď dost zajímavý (říkají tomu shop, ale to je jedno). Třeba mobil LG….na zboží.cz je od 2500 do 3500…v kamennym obchodě u nás ho mají za cca 3000….na aukceshop ho mají za 2999. Kde je problém? Podle mě to je ideální způsob nákupu pro toho kdo má čas a rád si bez rizika zahraje.

scorpio
12. březen 2010, 06:40

Autor nemá ani za mák poznatků o tom jak tyto aukce fungují.Je posedlý ROBOTY a vidí ROBOTY asi už i ve spánku. Má v článku zásadní chyby protože například Auto-bidding (automatické přihazování) nemá s Roboty nic společného. Jedná se o uživatelskou funkci, kterou si nastaví jakýkoliv uživatel. Dá parametry při jaké ceně má jeho automat začít přihazovat a kolik má vyházet a tato funkce je založena na jeho svobodné vůli. Aby u aukce nemusel sedět hodiny, automat se uživateli pak sám mimo jeho přítomnost postará o výhru.

Itb - Roman
11. březen 2010, 21:34

Zdravím, moc zajímavý článek, dal jsem ho na svůj server, jeho jméno neuvedu z důvodu reklamy, ale dle pravidel jsem dole viditělně uvedl odkaz na zdroj. Myslím, že životaschopnost těchto serverů prověří sám čas. Pokud se více lidí napálí, nenechají si to pro sebe a antireklama je nasvětě, pokud budou vyhrávat, tak to samé.

Forces
20. leden 2010, 17:28

Tak pěkný článek ale já bych to tak nekritizoval. Když už někoho okradou je to jeho blbost, je obeznámen stím že vyhraje jen jeden a nikdo ho do sázení (přihazování) nenutí je to jeho svobodná volba.

dada
15. leden 2010, 21:49

zajimalo by mne jestli kdyz se ti roboti prehazuji navzajem tak jestli prestanou nekdy???????

Jitule
15. leden 2010, 19:02

Neboj, ty nejsi robot ;) Ty jsi prece vlkodlak :D :D

vlkodlak78
14. leden 2010, 15:22

Myslím si, že v současné době nemá bonus.cz(který zde často zmiňujete) žádnou potřebu používat roboty. Udělal celkem masivní kampaň – outdoor, internet, TV. Navíc za ním stojí velmi silný partner. Pokud by používali roboty asi by se nevyhrávalo za směšné částky. Uvedu jen pár svých velmi výhodných nákupů – Fotoaparát Lumix(v eshopu min. za 7 500,-) korunová aukce – kupní cena 21Kč + 7 příhozů, nokia 6700 – desetníková aukce, kupní cena 4,60Kč + 15příhozů atd. Pravdou je, že je to trošku návykový gembl, ale roboti tam asi nejsou. Když např. přihazuji v některé aukci a rozhodnu se že budu přihazovat v poslední vteřině, tak pokud se tam dva nebo více hráčů přehazují u času 30 vteřin do konce, nepřihazuji třeba deset minut, pak přihodím v poslední vteřině a opět čekám.Neřekl bych že takováto strategie je známkou robota, minimálně já snad nejsem, aspon doufám.

Redaktor ovsem.netAutor článku Johnyz
6. leden 2010, 14:49

nemůžu si pomoct, ale tento typ aukce mi pořád těžce připomíná výherní automaty v klasických hospo-místnostech silně nasáklých cigaretovým zápachem.
Cigány a sociální případy jsme nahradili my, uživatelé internetu. Namísto kovových mincí si kupujeme virtuální měnu, abychom vůbec mohli ten pomyslný válec s jackpotem roztočit. Jackpotem myslím tu danou věc, o kterou se hraje. A když bůh dá, tak jackpot padne a my dostaneme možnost si jackpot koupit za směšně nízkou cenu. Je mi docela líto těch uživatelů, kteří do tohoto “výherního automatu” slepě nalejou nějaké prachy a pak se tvrdě vyškolí. O aukci se pere 25 uživatelů a z toho jen jeden vyhraje. 24 z nich smutně utře hubu a utratí hromadu mincí v podobě příhozů. Na podobných diskuzích se pak ozývají minimálně, protože se bojí přiznat, že do toho vrazili XY tisíc a vyhráli jen nějakou hru za 500,-. Nejvíce se ozývají rozumně uvažující lidé, kteří za tím vším vidí podvod nebo novodobý způsob ždímání peněz a sem tam se ozvou i uživatelé, kteří vyhrávají jeden jackpot za druhým …

V jednom se od výherních automatů přeci jen aukce liší – výherní automaty jsou podmíněné tím, že určitou část musí prostě vyplatit hráčům. Poměr je tuším 6:4. Zde v těchto aukcích (protože nejsou pod loterijním zákonem) mohou dosahovat zisky 200% – 1000%. Prostě notebook stojí 15K, ale uživatelé přispějou příhozem 30K a více.

Roboti bývají nasazováni zpravidla ze začátku. Jak už tady Marek nakousnul – majitel, který není dostatečně finančně zajištěn a nemá na to, aby živil aukci půl roku v červených číslech – je nucen nasadit fiktivní uživatele, aby ho nepotopilo prvních pár aukcí.
Roboti jsou většinou externí skripty, které nemají se systémem nic společného (ale jsou i systémy, které tuto možnost nabízejí). Takže i když by mi někdo odprezentoval celý systém, umožnil nahlédnutí do kódu, k externím skriptům bych se v životě nedostal, protože budou umístěny jinde.
Robotem můžeme nazvat i lidi, kteří – ačkoliv jsou živí a opravdu klikají – uměle navyšují cenu, protože jim majitel navýšil konto o pár tisíc příhozů navíc zdarma (domluva: dívej, já ti dám pětikilo a ty mi tu budeš celý den klikat a přihazovat, stejně se v té práci nudíš. Jak se u notebooku dostaneš nad litr, tak už nemusíš …).

Dobře rozjetá aukce nepotřebuje roboty.
Stádo TUPÝCH ovcí se pomocí reklamních kampaní najde vždy.

Jitule
6. leden 2010, 13:29

to Marek: hele a kdyz si tak uspesnej vyherce, to bys mi mohl vyhrat taky jednoho notasa :D pak se klidne muzem sejit a treba az v Praze :D hele nez si vymenovat informace o kreditnich kartach a platbach za bony, no neni lepsi si vymenovat vyhrany notasy za pozvani na kafe? :D ;)

Marek
6. leden 2010, 10:43

Určitě se oba shodneme, že žádný provozovatel není filantrop a ani netvrdím, že je každý provozovatel podobného webu poctivka až za hrob. Ale zkuste se na to podívat jinou optikou. Když budu dostatečě finančně silný a budu si moct dovolit např půl roku prodělávat, tak hráče navnadím snadnými výhrami. Co se stane dál? Za nějakou časovou periodu se mi sejde x hráčů, kteří vyhráli super zboží / mobil, ntb,foták atd. / za pár korun, tedy příhozů. Tito uživatelé samozřejmě získají pocit, že lze vyhrávat neustále a že výhra v aukci je podmíněna pouze tím, že dostatečně dlouho vytrvám v příhozech až to ostatní vzdají. No a po čase se ale na zajímavých aukcích takto potká několik takto smýšlejících hráčů / a to se již na Bonusu děje/. A to je okamžit, kdy poctivý server začne vydělávat velké peníze – zcela legálně. A to je , podle mě, strategie takovýchto portálů. je jasný, když to spustí nějaká fyzická osoba, kde již na grafice atd je vidět, že není finančně silná, tak tam bych se praktik, které popisujete jistě bál / ale také to nemusí tak být /.

Redaktor ovsem.net Jiří Melčák
6. leden 2010, 08:13

@Marek: Jako ono bez skutečných živých výherců by to celé velmi rychle šlo do kytek. Nikdo neříká, že tam vyhrávají JEN roboti. Ale suma sumárům je to celé postavené na okrádání lidí. Nebo ty znáš nějaký systém, kde provozovatel systému jde do červených čísel kvůli blahu svých klientů :o) Je to zlodějina. A to že existují úspěšní výherci na tom vůbec, ale vůbec nic nemění. Dobře pro tebe.

Marek
5. leden 2010, 22:31

Autor zjevně čerpá pouze ze svých myšlenkových výplodů.
Sám jsem na Bonusu vyhrál cca 35 aukcí o věci typu mobil, ntb, foťák atd a jako robot si fakt nepřipadám
A teď autore do mě – že jsem nastrčenej, admin Bonusu atd. :-)
V případě Vašeho zájmu a zaručení diskrétnosti Vám nabízím strávit se mnou v Praze pár hodin , můžete se kouknout do mého profilu, kde jsou výhry vypsány atd. A když půjdeme hodně do hloubky, tak i výpisy z kreditní karty kde jsou vidět mé platby na Bonus za nákup bonů / aby byl vyvrácen argument, že je to uměle vytvořený profil /.
Ozvěte se zde a vymyslíme postup jak se potkat. Toto vše zde píšu a nabízím protože mi bytostně vadí, když si někdo tahá myšlenky / NEOVĚŘENÉ/ z rukávu.
Marek

nepovinné, možno použít gravatar
nepovinné


Ovsem.net je na FacebookuOvsem.net je na TwitteruOdebírejte články přes RSS
Tento web používá k poskytování služeb, personalizaci reklam a analýze návštěvnosti soubory cookie. Používáním tohoto webu s tím souhlasíte. Více informací