pioneer | Kup si lego | Apartment Prague | Auta, Autobazary | Psí plemena | Volná místa | iphone | Autosklo | Povinné ručení | Hračky
Software
Software → Programy

Acronis True Image 9 CZ

Autor: Miroslav Tydlačka → 1. květen 2006, 15:11 → 37338x přečteno
Počet komentářů: 81 | Přidat komentář

Linkuj si !

AcronisPředstavme si situaci, kdy vám selže operační systém. Ať je to z důvodu toho, že máte na disku vir, nebo jste nainstalovali program, který vám rozhodil Windows a teď se chová nějak divně. V horším případě systém vůbec nenastartuje a jediná možnost jak z toho ven je přeinstalovat celý Windows. V tom případě se vám honí hlavou vše, co budete muset znovu instalovat, všechny ty drivery pro grafickou kartu, webovou kameru, základní desku, zvukovku a já nevím co ještě a představujete si ten ztracený čas prosezený u počítače instalací toho všeho tak jak jsme zvyklí z doby kdy vám počítač fungoval.

Acronis True Image 9 CZTak toto vše bude pro vás maličkost, pokud budete mít nainstalovaný na svém počítači Acronis True Image 9 CZ. Vložíte do CD mechaniky již vytvořené bootovací CD, určíte místo, kde jste provedli zálohu a za 5 minut máte Windows zpět k datu, kdy jste provedli zálohu. Ale to za předpokladu, že se budete držet určitých zásad, o kterých si postupně povíme i s návodem jak Acronis True Image 9 používat.

Takovým základním pravidlem (ne-li nutností) je mít disk rozdělený na dvě části C:/ a D:/, vysvětlím proč. Disku C:/ dávám velikost cca 30 - 50 GB což pro Windows XP a všelijaké ty přiřazené programy bohatě stačí, samozřejmě záleží, jaké programy instalujeme atd. Druhá část disku (ta co nám zbyde po rozdělení)  D:/ tak zde instaluji hry provádím zálohu domácích fotografií a vlastně všeho, co je pro mne důležité včetně oblíbených položek z Exploreru. Disk D:/ mi v podstatě zůstává stále nedotčen (pokud nezkolabuje disk celý) i když přeinstaluji Windows, což je bezesporu hlavní výhoda tohoto rozdělení. Druhá výhoda tohoto rozdělení disku je ta, že budeme-li zálohovat disk C:/, kde máme systém bude velikost této celkové zálohy systému s programem Acronis True Image cca 5 GB podle množství nainstalovaných programů. No a pokud by disk nebyl rozdělen celková záloha systému by byla i s hrami, fotografiemi a videem neúměrně velká nehledě na to, že bychom zálohu neměli kam provést a byli by jsme nuceni ji uložit na DVD-R nebo DVD-RW. Tolik k rozdělení disku.

Vytvoření bootovacího CD programem Acronis
Po nainstalování programu vytvoříme bootovací CD. Příslušnou položku najdeme po spuštění programu v levé části pod názvem Vytvořit zaváděcí média. Tam si zvolíme jednotku, doporučuji samozřejmě CD-ROM a vložíme do mechaniky CD-R nebo CD-RW, dáme další a program zkopíruje na CD potřebná data k tomu, aby disk byl bootovací a po nabootování počítače s tímto CD se otevřel program tak, aby se s ním dalo pracovat a mohli jste obnovit počítač do původní podoby, kdy byla provedena záloha. Viz: Obnova disku ze zálohy.

Vytvoření zálohy disku
Průvodce tvorby zálohyTu můžeme provést v samotných Windows a nemusíme bootovat z vytvořeného CD, i když zde je také možnost zálohu provést se stejným účinkem.

Spustíme Acronis True Image a v menu zvolíme Zálohovat/Zálohovat soubory, adresáře nebo celý disk otevře se okno s průvodcem tvorby zálohy (viz obrázek vpravo), dáme další a zvolíme Celý obsah disku nebo diskového oddílu. Zde zvolíme disk, který chceme zálohovatVybereme disk, který chceme zálohovat. Bavíme se o tom, že máme nainstalovaný Windows na disku C:/, takže vybereme tento disk (viz obrázek vlevo) a dáme další.

Najdeme umístění, kde uložíme obraz (image) diskuPři dotazu uložení záložního souboru, zvolíme umístění, kam se má soubor uložit. Zvolíme kam provedeme zálohu. V našem případě to bude na disk D:/, protože jak jsme si již řekli, máme disk rozdělený a disk D:/ nám zůstane neporušený.

V okně název souboru si zvolíme název zálohy, doporučuji zvolit název podle data např. 14.04.06.tib a nezapomeňte připsat příponu tib, jinak ji program při obnovování zálohy nenajde! Klikneme na Další.

Zvolíme typ zálohy...Režim zálohování. Jelikož provádíme novou zálohu použijeme Vytvořit novou plnou zálohu. Přírůstkovou zálohu osobně neprovádím. Klinkneme na Další.

Zvolíme volbu zálohování...Vyberte volby zálohování. Zde ponecháte Použít výchozí volby, její podrobné nastavování nemá žádný podstatný vliv na vaši zálohu. To ovšem neznamená, že zkušenější si nemůžou s nabídkou pohrát. Klinkneme na Další.

Vlastními slovy si popíšeme, co záloha obsahuje. Velmi užitečná funkce.Komentář záložního souboru (obrázek vlevo). Můžeme k záloze přidat svůj vlastní komentář např. co obsahuje záloha, kdy byla vytvořena atd. Klinkneme na Další.

Souhrné informace před zahájením fyzické zálohy.Souhrnné informace všeho, co jsme nastavili, co se zálohuje a kam můžete vidět no obrázku vpravo. Po klinknutí na Pokračovat se spustí samotná záloha. Doporučuji neprovádět žádné operace s diskem ani soubory do té doby, než záloha proběhne.

Takto vytvořená záloha celého hlavního disku mi několikrát usnadnila práci a ušetřila čas, který bych strávil znovuinstalováním Windows se všemi těmi ovladači. Pokud i vy budete postupovat podle těchto kroků nemůže dojít k ničemu nepředvídanému hlavně, co se týče obnovy. Ta je ze všeho nejdůležitější a v případě špatně provedené obnovy můžete o svou zálohu přijít. Je mi jasné, že tento postup asi nebude dostatečný pro úplné začátečníky s Windows, protože to znamená zásah do BIOSu a při nesprávném nastavení First Boot Device hrozí, že nenajede systém vůbec, protože BIOS zvolený disk nenajde. Proto musí mít uživatel alespoň základní znalosti toho, co vlastně dělá.

Acronis True Image je jednoduše výborný nástroj pro zálohu celého disku, ale i jednotlivých složek. Samozřejmě, že existují nejméně tři totožné programy, které zvládají to samé, mě osobně ovšem nejvíce vyhovuje Acronis True Image 9 pro svoji jednoduchost a velmi příjemné grafické rozhraní.

V dalším vydaném článku Obnova systému s Acronis True Image se podíváme podrobně na to, jak obnovit systém do původní podoby.


Možné související články:



1

mipl → 1. květen 2006, 22:55#

vytváří tento program obraz 1:1 nebo je možné tento komprimovat? Používám ghosta a jsem sním velice spokojen, vyzkoušel jsem i image vor DOS a zase jsem se vrátil k ghostu.

2

Tydla → 1. květen 2006, 23:15# Redaktor blogu

Ne vytváří tento obraz již zkomprimovaný a na výběr je myslím z 4 možností osobně nechávám na normal a komprimace je zhruba poloviční.

3

Johnyz → 2. květen 2006, 13:56#

díky tomu že jsi recenzoval před několika dny program TuneUp Utilities, který už mě 2x zachránil před reinstalem winxp, tak už tento program vůbec nepotřebuji :).

4

Bruce808 → 2. květen 2006, 16:48#

Ty ne ale ostatním se bude hodit. Zajmavá konkurence Ghostu. Otestuju ;)

5

petr → 18. květen 2006, 19:32#

Odzkoušel jsem program Acronis true Image 9 a zjistil jsem velike zklamani a to ze disk C: na nemz mam system zhruba 4.5 giga zalohoje na D: po na bootovani programu z cd mechaniky pres 1 hodinu.Ghost to zvladne za zhruba 10 minut tak nevim ? mam snad neco spatne.Diky za pripadnou odpoved.

6

Jirka → 18. květen 2006, 22:25# Redaktor blogu

Petře, někde bude chyba (kde to nevím), ale já mám systém zpátky za 5 minut při stejném objemu dat.

7

Tydla → 18. květen 2006, 22:26# Redaktor blogu

No tak to bude problém s diskem, u mne je to tak 10 minut, podle mne je třeba vyzkoušet na disku defragmentaci! kdy jsi to naposledy provaděl?

8

ČUPR → 16. červen 2006, 01:03#

Teď budu trochu jako lama, ale co – zeptat se mohu, že? Pokud mám v PC 2 samostatné HDD – tedy disk C:\ a disk D:\ tak potom nemusím HDD C:\ už dále rozdělovat? Disk C:\ používám jako systémový pro Windows, plus nějaké ty Dokumenty a instalační soubory a D:\ pro obrázky, fotografie, filmy, a pod. Máte jiné doporučení?

9

Tydla → 16. červen 2006, 07:24# Redaktor blogu

Samozřjemě že nemusíš, tvůj případ rozdělení dvou disků na systémový C: a pracovní D: je ideální, jen je třeba počítat s tím, že čím více zabraného prostoru na C: tím větší bude záloha. Určitě bych nic neměnil a prováděl zálohu s Acronisem tak jak to je.

10

Olda → 29. červen 2006, 12:21#

Používám Acronis 9.0 a u některých PC se mi stává, že se nedokončí tvorba zálohy. Kousne se to v průběhu procesu. Zálohování jsem prováděl na druhý disk, na síťový disk i přímo na CD. Vždy stejný výsledek. Tam kde to funguje je to bez problémů. Díky za případné informace.

11

Tydla → 29. červen 2006, 13:55# Redaktor blogu

Je třeba v takovém případě provést scan a defragmentaci disku jestli nejsou na disku překřížené soubory. To by mohlo mít za následek nedokončení zálohy.Nejlépe je zálohu provádět ze zaváděcího CD-R a ne přímo z Windows.

12

7Pankac → 1. červenec 2006, 09:00#

Jak zálohovat na C: na DVD???
nebo vytvořenou zálohu např. na D: vypálit přes NERO – PLS o radu jak data kopnout na medium DVD aby se daly použít v případě poškození HDD. Díky

13

Terminator → 8. červenec 2006, 13:55#

Jak bylo uvedeno vyse, Acronis se na nekterych pocitacich chova zcela veprove. Zkusenosti mam z provozem na nekolika desktopech a noteboocich. Zatimco na desktopech bylo vse OK, na trech noteboocich od HP, jsem narazil na popisovany problem s neuveritelne dlouhou dobou zalohovani a obnovy zalohy. HP nx6125, Sempron 3100+, 512 MB RAM, HDD Momentus 40GB, velikost nekomprimovane zalohy 4,5GB – cas 5 HODIN!!! no comment… myslel jsem si, ze je chyba v disku, ale udelal to jak na origos disku, tak na vymenenem a rychlejsim WD Scorpio 40 GB… Stejna situace na vsech trech techto strojich, temer stejna doba… Vratil jsem se ke Ghostu, ktery stejnou operaci zvlada za 5 MINUT!!. Kde je chyba jsem nezjistil, pravdepodobne si Acronis nerozumi s chipsetem R200 od Ati… Bohuzel…
Jenom jsem chtel upozornit na mozny problem a zjistit, zda se jej nekomu nepodari vyresit.
Dekuji…

14

Jan Kellner → 9. červenec 2006, 19:17#

V některých komentářích bylo uvedeno, že se Acronis na některých počítačích, zejména noteboocích chová nestadartně. Má někdo zkušenosti s notebooky Acer Aspire 1522 ? Pokud ano, rád bych znal jeho zkušenosti. Děkuji.

15

Jiří Nevrkla → 9. červenec 2006, 20:03#

Pokud mám externí USB disk Argosy a připojím jej k notebooku, nemusím disk notebooku děli na C,D.
Argossy mi nabídne třeba E a tak mohu OS Windows Home zazálohovat na něj?

16

Tydla → 9. červenec 2006, 21:51# Redaktor blogu

Jiří samozřejmě že nemusíš, zálohu uložíš na externí disk podle toho jaké písneno mu nabídne.

17

Jirka → 9. červenec 2006, 23:16# Redaktor blogu

Ano, Tydla má pravdu. Já navíc ale doporučuji rozdělit disk. Vyplatilo se mi to již více jak 30x (spravuji pár desítek kompů). Není nad to mít všechny důležité dokumenty uloženy na déčku, včetně image systému a v případě jakékoliv nestability windows je kdykoliv bez problémů obnovit. Déčko je velká jistota a lehká záchrana…

18

Tydla → 10. červenec 2006, 08:08# Redaktor blogu

Ale pozor mu se jedná o to kam zálohovat, a rozdělovat externí disk na dva je přeci blbost.

19

Jirka → 10. červenec 2006, 10:33# Redaktor blogu

To je pravda, ale on se ptal, zda má rozdělovat disk notebooku a to doporučuji.

20

Tydla → 10. červenec 2006, 10:49# Redaktor blogu

Tak to sory toho jsem si nevšiml :-/

21

Runer → 12. červenec 2006, 17:54#

Nejde sice o život, ale jak jste do toho programu dostali češtinu?

22

Tydla → 12. červenec 2006, 18:04# Redaktor blogu

čeština se do programu nijak nedostává, musíš si koupit českou verzi.

23

Franta → 16. červenec 2006, 11:36#

Aktivuji ve windows Acronis secure zone restartuji počítač acronis naběhne ale nenajde žádné disky
ani svůj chráněný disk poradí někdo na počítači mám
2 disky serial ATA

24

sten → 16. srpen 2006, 21:31#

Dobrý den
Koupil jsem desku DFI – G4V621-B a mám s ní problém, tak bych měl pár dotazů.
ZD má verzi BIOSU : Phoenix – Avard BIOS v6. 00PG
Deska je osazena procesorem Intel pentium 2.6 Prescot.
BIOS načte pouze 1.3G , ale systém 2.6G, což není tak velký problém. Velikost HDD BIOS načte o.k. Na správu HDD a zálohování používám nástroje od fy ACRONIS – Disc director suite a tam mám právě větší problém(chová se tak i TI9) :
Program při boot z bootCD ACRONIS nepracuje korektně a při zavádění vytuhne(asi při detekci HDD). Pokud odpojím fyzicky HDD SEAGATE 160 GB 7200rpm, ATA 100, 8MB, tak se program chová korektně až po hlášku ” nenalezen fyzický disk” .
Proto mám dotaz jestli tento problém může vyřešit upgrade BIOSU? Nebo co s tím?
Nástroje ACRONIS používám delší dobu na více PC a zatím žádný problém.

Celá PC sestava : DFI – G4V621-B
Prescot 2.6Ghz
DDR 333 512K
DVD-RW- LG- -GSA-H10N
HDD SEAGATE 160 GB 7200rpm, ATA 100, 8MB HDD je čistý a zapojen na IDE1 – master a na IDE2 master je mechanika.

25

Míla → 28. srpen 2006, 16:19#

Dobrý den,
mně zase Acronis True image 9 po nabootování z CD (volím plnou verzi) nenajde USB myš. Jezdí mi jen nahoru dolů, ne do stran. Jde to sice ovládat přes klávesnici, ale není to ono. Setkal jste se s tím někdo? A víte jak to odstranit? Díky

26

luky → 29. srpen 2006, 22:11#

Aktivuji ve windows Acronis secure zone restartuji počítač acronis naběhne ale nenajde žádné disky
ani svůj chráněný disk poradí někdo na počítači mám
2 disky serial ATA
———————————————————————zkus poslední build v9

27

Jupiters → 30. srpen 2006, 20:06#

Mně zase TrueImage 8 při nabootování nahlásí zprávu:

“IOAPIC0: Invalid reference to IRQ 0/nACPI: interpreter enabled”

Nevíte náhodou někdo, co to znamená? Tuším, že je asi nastaveno něco v biosu, ale netuším co. Na jiném počítači mi TrueImage funguje bez problému.

Dík.

28

Daniel → 4. září 2006, 21:58#

Dobry den, prosim vas jde udelat zaloha na externi hardisk i zmeho raid 0 ktere mam vytvorene na 2 hardech v notebooku?Tedy notebook 2 disky raid 0 a externi disk a jestli ano tak jeste jednu otaku jde bootovat z tohoto externiho hardu propojeneho usb?

29

Václav → 1. říjen 2006, 10:05#

Zdravím.Pokud vytvořím zálohu disku v Acronis True image 9,ať ve WinXP,nebo z boot CDAcronis True image 9,při kontrole zálohy mi to ve WinXP ukáže OK a při kontrole z bootCDAcronis True image 9,mi to ukáže chybu zálohy.Nevíte posím někdo,co s tím?Díky

30

Bohumil → 4. říjen 2006, 21:51#

Dobrý den. Nemám sice žádný problém (zatím) ale program mne láká ke koupi naprosto mimořádnými schopnostmi. Přesto bych se chtěl zeptat zda je možno vyřešit tímto programem tento problém: mám v počítači dva fyzické HDD (C: a D:) a disk C:\ odchází. Mám v úmyslu jej nahradit dosavadním diskem D: (samozřejmě jej nastavit na Master a přepsat na C:\) a místo něj současně přidat nový větší disk D: jako Slave. Ale na tomto „odkládacím“ disku mám nejen obyčejná data, ale i programy (konvertory,dekryptory a hry) které se samozřejmě zapisují při instalaci do registru Windows na disku C:\ Současně nemohu použít Secondary Ide, jsou obsazeny obě pozice (vypalovačka a čtečka).
Mám tedy dotaz: lze zálohovat disk D: třeba na DVD-RW/RAM, přenést z disku C:\ obsah s operačním systémem na něj a pak na nový disk D: obnovit původní obsah tak, aby aplikace na něm neztratily spojení s registrem? Tohle totiž bývá vždy problém. A kdy ( v kterém okamžiku) přehodit jumper dosavadního druhého disku na Master? Z příručky k programu – i když velmi podrobné – jsem to nevyčetl. V návodu je při přenosu vyžadován restart. Domnívám se ale, že přenesený disk už by měl startovat jako C:\. Jenže restart se zřejmě nesmí přerušit vypnutím nutným k přestavení jumperu. Jak se toto řeší? Velmi děkuji za případnou odpověď.

31

Jirka → 4. říjen 2006, 23:26# Redaktor blogu

Ahoj Bohumile. Osobně si myslím, že to půjde úplně jednoduše. True Image umí zálohovat na CD nebo DVD, takže si můžeš snadno zazálohovat svoje déčko. Po tomto zálohování můžeš použít funkci klonovat disk a tím zkopíruješ svůj systémový disk C:\ na druhý HDD. Tato funkce by mohla dokonce snad fungovat přímo za chodu Windows, tedy bez restartu a použití DOS módu. Při tomto klonování se prostě zkopíruje cluster po clusteru, takže tam budeš mít vše, co na svém současném systémovém disku, tedy včetně registrů.

Pak stačí počítač vypnout, přehodit slave na master, nastartovat a systém ti najede z tvého druhého disku. Hned po startu Windows doporučuji na nový (de facto) třetí disk hned zpátky naházet zálohu z DVD z původního déčka. Resp. úplně první krok můžeš udělat tak, že nebudeš zálohovat svoje déčko na DVD, ale přímo na nový zformátovaný HDD, který po přenosu diskového oddílu připojíš jako slave a bude tedy tvoje nové déčko a tím pádem ti pojedou všechny programy i hry, které si původně měl nainstalované na déčku.

No snad se v tom vyznáš :)

32

Bohumil → 6. říjen 2006, 02:50#

Díky Jirkovi. Myslím že se v tom trochu vyznám (počítač jsem si stavěl sám). Ale s tím přímým kopírováním “déčka” na nové “déčko” je to problematické – byl by to třetí disk a C: ještě potřebuji (je na něm systém) a nechce se mi vyhazovat některou z mechanik, i když by to bylo asi nejrozumnější. Ale v návodu se píše že je nutné k vytváření obrazů použít paketový zápis (tedy InCD) tím pádem musím použít RW nebo RAM a to není žádná škoda, jdou vždy vymazat. Každopádně už jsem podlehl – koupil jsem ho.

33

Bohumil → 6. říjen 2006, 20:40#

Tak jen ještě malá poznámka na okraj: dnes mi ten Acronis přišel a doslova mne ohromil. Žádné registrační číslo a dost – v plné parádě s bohatou příručkou snad všech druhů softwaru Acronisu u nás a – !originálem i kopií licenčních certifikátů!! – Kdo zažil malér s tím, když firma po rozsáhlé aktualizaci změnila registrační čísla a vy jste si je museli „zadarmo“ shánět (firma výrobce vás v databázi nemá, mailujete zbytečně, a firma zprostředkujícího dodavatele „má jiné starosti“) ten ví jakou má takový – odeslaný! – certifikát cenu. Někdy mnoha tisíců.

34

Jirka → 6. říjen 2006, 21:12# Redaktor blogu

Bohumile, četl jsem tvůj příspěvek 3x a stále si nejsem jist, co jsi tím chtěl říct…

Acronis ti poslal licenční čísla na všechny své produkty nebo ani na jeden?

35

otec Fura → 6. říjen 2006, 21:28#

nejlepší je nechat to koňovi, ten má větší hlavu :-)

36

Jirka → 6. říjen 2006, 22:24# Redaktor blogu

Díky za myšlenku dne… byla trefná.

37

Bohumil → 6. říjen 2006, 22:45#

Ne, licence je jen na True Image, certifikát taky. Návod je 350ti stránková příručka a tam jsou detailní manuály snad ke všemu co tu má Acronis na českém trhu. Promiň že jsem se přesně nevyjádřil.
Mne to zaujalo protože přes internet vždy většinou dostanu jen registrační číslo a pak jsou problémy. Třeba u Power Archiveru a DVDFab Platinum jsem oba kupoval přes naše softwarové firmy (Jimaz a pod) a vše bylo dlouho v pořádku. Jenže teď přišly velké aktualizace se změnou registračních čísel a „doživotní“ licence jsou ohroženy, protože tyhle firmy je většinou kupují hromadně pro sebe a pak je rozprodávají a dohledat zákazníka z doby před 3 roky je obtížné a dá práci.
Certifikát tě zaregistruje přímo u firmy nebo jejího zástupce.

38

Jirka → 6. říjen 2006, 23:47# Redaktor blogu

Aha, rozumím. Bohumile, prosím tě, máš-li chvíli času kontaktuj mě přes mail, icq nebo skype. Mám na tebe soukromý dotaz… Kontakt na mě najdeš v pravém zeleném sloupci dole… Nebo zanech svůj email… Díky ;)

39

Vena → 9. říjen 2006, 14:45#

Dobrý den. Mám dva HDD. První HDD je rozdělen na dvě partition z nichž první partition je systémová. Druhý HDD rozdělen není. Lze v tomto programu provést kopii systémové partition z prvniho HDD do image souboru a poté tento image soubor obnovit na druhý HDD tak aby tento HDD byl systémový a po nastavení na master z něj najel OS.

40

Bohumil → 9. říjen 2006, 18:41#

Tohle je dost neúplný dotaz. Půjde o dva stejné operační systémy? Může dojít ke konfliktu jestliže systémový disk na odílu na 1. HDD zůstane aktivní. Tohle asi zatím nikdo nezkoušel. Obyčejně se to řeší zavaděči, ale to jsou různé operační systémy k výběru. Přesto myslím, že by to mohl umět řešit např. program Acronis OS Selector, který umí zvolit požadovaný OS a ostatní dočasně deaktivovat a skrýt. Je to něco jako Lilo v Linuxu, ale mnohem všestrannější. Blíže ho ale neznám

41

Jirka → 9. říjen 2006, 19:04# Redaktor blogu

OS Selector je výborná věc, je součástí Disk Director 10, jehož recenze bude hotova do konce tohoto týdne, takže vyčkejte a budete si to moci přečíst ;)

42

Bohumil → 10. říjen 2006, 14:00#

Díky vám, tak to se skutečně těším až se zase dozvím něco zajímavého.

43

Pavel → 17. říjen 2006, 23:01#

Chtěl jsem se zeptat. Zálohuju například disk C po částech do max. velikosti 4,7 GB na pevný disk písmene D: Vzniknou mi např. 3 soubory s příponou tib jako záloha celého disku C. Tyto zálohy chci později přesunout kopírováním na jiný disk např E. Zůstane záloha kompaktní a neporušená? Mě po přezkoušení zálohy již po překopírování image souborů na jiný disk píše program, že záloha je porušená? Lze případně tyto kousky po 4,7 GB vypálit z disku D například Nerem na dvd a zpětně v budoucnosti bez problému obnovit systémový disk z této zálohy přepálené nerem. Nebo funguje vytváření obrazu pouze přímo- kopírováním disku C na dvd z programu true image? Děkuji za odpovědi.

44

Bohumil → 19. říjen 2006, 16:07#

Dobrý den. Ještě se svou (podobnou) prací nejsem hotov (čekám na nový zdroj), ale rovněž jsem dělil zálohy na DVD disky po 4.7Gb. Zkusmo jsem je překopíroval na disk D:\ a byly kompletní. Ale nesmíte kopírovat přímo z Nera, obyčejným vypalováním. Pokud něco děláte s Acronisem, vždy ve formátu UDF (je jedno jestli formáty 1.50 nebo 2.0) V Neru je to InCD, mohou být i jiné programy, ale vždy paketový záznam. A u InCD jen RW nebo možná RAM, DVD-R to nebere.

45

Luboš → 1. listopad 2006, 22:43#

Chcem si zakúpiť tento soft. Ja mám ale len HDD ako C:/, nemám ho rozdelený aj na D:/.
Ako budem postupovať ja pri zálohe ?
Ďakujem.

46

Jirka → 1. listopad 2006, 22:57# Redaktor blogu

Luboši, řešení je několik. Nejlepším je samozřejmě disk nejprve rozdělit. Většina moderních softwarů umí rozdělit disky beze ztráty dat. Mohu doporučit zde recenzovaný Acronis Disk Director Suite 10 CZ. Vzhledem k trial verzi si to můžeš nejen vyzkoušet, ale i rozdělit ;)

Druhá možnost je zálohovat celý image na DVD, což je neefektivní. Na druhou stranu se někdy i záloha na DVD může hodit. Mimo to rád upozorňuji, že vyšla nová verze Acronis True Image 10 CZ, o které zde jistě také brzy něco připravím.

47

eLKey → 2. listopad 2006, 12:11#

Má niekto skúsenosti ako rozchodiť z boot CD Acronis True Image tak, aby rozpoznal SATA disky? Už sa tu na to niekto pýtal, tuším to bol Franta, luky mu reagoval nech to skúsi s buildom v9. Nepomáha to, takže má niekto iný nápad?

48

Luboš → 2. listopad 2006, 18:16#

Hmno, Jirko, moc si teda nepomohol. Stiahol som si Tebou doporučený Acronis Disk Director Suite 10 CZ, nainštaloval a veru v tomto demu sa to nedá vyskúšať-rozdeliť HDD C na C a D, lebo to funguje len v plnej verzii :<(( Sklamanie na mojej strane :((
Môžeš poradiť aj iné riešenie ?

49

Jirka → 3. listopad 2006, 09:21# Redaktor blogu

Ahoj Luboši, tak nějak mě nenapadlo, že v trialu to nebude funkční. Když se nad tím zamyslím, tak je logické, že to nemůže jít, to by byl tenhle software neprodejný. Bohužel mě nenapadá nějaký free software, který by umožňoval rozdělení disku a zároveň zachoval data - z linuxových distribucí mohu jen říct název programu - QtParted, více o tom nevím.

50

Bohumil → 3. listopad 2006, 10:21#

Dobrý den všem. Tak jsem vlastně dostal dárek k narozeninám a musím se pochlubit. Najednou mi přišel dopis od firmy Zebra co je myslím zástupce Acronisu a sdělili mi, že jelikož jsem koupil verzi 9.0 cz už v době, kdy byla na trhu verze 10, že mi posílají jako bonus i verzi 10.cz. Slyšel jsem že je to obvyklé – mne se to ještě nestalo.

Ale hlavně jsem se vás chtěl na něco zeptat – hlavně těch kdo mají zkušenost s grafikami Gigabytu a jejich tzv. “DSP moduly”. Musím měnit zdroj, protože 550W LC Power skutečně nedává 550W ani náhodou, vypalování padá do modra, hlásí to “neopravitelnou hardwerovou chybu” (STOP 0×0000009c) a možné chyby jsou -”porucha napájení, odpojení hardweru, odpojení softweru”. Jenže kdysi jsem četl tuším nějaké specifikace že tyhle DPS (Dual Power System) se mohou zapojit pouze když velikost zdroje nepřesáhne 550W. A já tam teď hodlám dát 560W Chiefteca. Má někdo zkušenosti? Jeli jste už bez závad DPS i s výkonnějším zdrojem? Za podobnou zkušenost bych moc poděkoval. Děkuji.

51

Luboš → 3. listopad 2006, 10:33#

Jirko, takže som to vyriešil inak, rozdelené to mám…
Acronis priradil novej časti E. Takže to mám teraz takto :
A – disketa
D – DVD
C – systém
E – lokálný disk

Dá sa to urobiť tak, aby bol lokálny systém D a DVD bolo E ?

52

Luboš → 3. listopad 2006, 10:44#

Oprava v poslednej vete : nie lokálny systém D, ale lokálny disk D.

53

Luboš → 3. listopad 2006, 11:14#

Resp. pýtam sa preto, či je to ok, aby nevznikol nejaký problém.

54

Tydla → 3. listopad 2006, 11:39# Redaktor blogu

Ano, jde to a velice jednoduše. Kliknete pravým tlačítkem myši na ikonu Tento počítač na ploše a vyberete Spravovat / Správa disků / kliknout pravým myšítkem na disk - např C: a zvolit Změnit písmeno jednotky a nastavít jinou cestu. Je třeba si uvědomit, že musím zadat poprvé nějaké vzdálenější písmeno, aby se mi uvonlilo to na začátku. Jde to takhle udělat za provozu a nehrozí tu žádná ztráta dat nebo tak něco.

55

Luboš → 3. listopad 2006, 11:52#

Tydla, díky. Ja že či ešte bude treba Acronis Disk Director Suite 10, lebo ho idem vymazať :-)

56

Tydla → 3. listopad 2006, 11:57# Redaktor blogu

ne na přehození písmen u disků ho není potřeba. Je to součástí Windows

57

Frankie → 10. listopad 2006, 22:17#

Stiahol som si Acronis True Image Enterprise Server Trial, nainstaloval a som velmi sklamany lebo ked chcem urobit zalohu disku na Acronis Backup Servers folder tak cely Acronis True Image management Console vytuhne, inak Acronis funguje bezchybne az na tento velmi podstatny nedostaok

58

Jirka → 11. listopad 2006, 11:49# Redaktor blogu

Acronis True Image Enterprise Server mám v plné verzi, bohužel jsem jej ještě nestihl otestovat, ale je to v plánu. Osobně vše přisuzuji tomu, že tě trial jednoduše nepustí... Na druhou stranu, proč by konzole vytuhla?

59

Zdeněk → 27. listopad 2006, 15:40#

Dobrý den, umí True Image ver.8.0 případně vyšší dělat zálohy na discích SATA? Po nabootování z CD mi program nenajde disk. Při spuštění s ATA diskem proběhne vše normálně. V sestavě PC používám dva HDD (jeden ATA a druhý SATA) a každý má vlastní systém. Díky za odpověď.

60

patrik → 2. leden 2007, 14:04#

Ahoj lidi vím že je to asi neslušné ale nevíte jak vložit číslo do Acronisu nejsem bohužel tak bohatý abych si mohl dovolit kupovat každý program který je opravdu dobrý zatím co jsem zjišťoval a co píšete je asi fakt dobrej,A ještě jeden dotaz nemam počítač moc dlouho ale snažím se učit takže musím před obnovou z acronisu celého C z jeho zálohy toto C vymazat nebo nějak odstranit myslím tím vyčistit nebo zformátovat C NEBO TO NAJEDE AUTOMATICKY ze zálohy dík za radu ,patrik

61

Jirka → 2. leden 2007, 14:29# Redaktor blogu

Patriku, při obnově zálohy se automaticky prostě nahodí původní data a tím se přepíšou současná, tudíž nic se formátovat nemusí – on to jakoby udělá sám – ač se nejedená o formátování, ale o kopírování...

62

DeeDee → 3. leden 2007, 12:58#

Hi all,
zhruba pred dvma roky jsem zacal pouzivat program Acronis True Image. V te dobe byla k dispozici verze 8. Naprosta spokojenost. Vse slapalo jak na dratkach a obnova ze zhruba 3GB zalohy trvala nejakych 7 minut. Pak se objevila verze 9cz a ja kun si udelal zalohu pres ni. A tim zacaly problemy. Nejen ze jsem nebyl schopen nabootovat pres security zone, ale uz pri vytvareni zalohy hlasil program chyby. To uz jsem mel zalohu z predchozi verze smazanou a zustala mi jen ta nepristupna z devitky. Dalsi problem se objevil u meho kamarada. Neni prilis anglicky zdatny, tak chtel ceskou verzi. Jake bylo ovsem jeho prekvapeni, kdyz mu Acronis behem obnovy naboural i partition na ostatnich discich. Jen pomoci dalsiho programu od acronise se mu podarilo zachranit data.Od te doby jsem uz radeji neexperimentoval a cekal na novejsi verzi.Ta uz je na svete s cislem 10. Zrejme se chlapci z acronisu inspirovali chybami a zapracovali. Verze s cislem 10 funguje naprosto perfektne, vcetne security zony a vsech ostatnich funkci. Jsem rad, ze jsou jeste na svete lide, kteri se dokazi z chyb poucit a ne jen zlatokopove z Microsrotu, kteri sypou dalsi a dalsi verze widli, bez ohledu na spousty chyb . Thats all.

63

Tydla → 3. leden 2007, 22:24# Redaktor blogu

To je zvláštní nikdy jsem s devítkou takové problémy neměl.

64

Johnyz → 3. leden 2007, 23:32# Redaktor blogu

já hlásím první. Chci zálohovat, vyzve mě to k vytvoření záložních bootovacích disket. Disketovku samozřejmě nemám a mojí paličku to vůbec nepoznalo, ...

65

Eva → 22. leden 2007, 19:30#

ahoj všichni, potřebovala bych radu, Situace je nasledující. Na svém notebooku mám jeden HDD rozdělený na systém a data. Chci si koupit nový s větší kapacitou a přenést celý operační systém na něj. Zkoušela sem to s tím Acronis true image,ale jelikož můžu zapojit pouze 1 Hdd, program mi hlásí, že nemá kam naklonovat disk, že umí pracovat pouze s dvěma a více hdd. Takže hledám ňákej soft, kterej by uměl naklonovat hdd na jiný hdd v síti. Za jakoukoliv odpověď děkuji

66

Mils → 25. leden 2007, 12:44#

Mám 2 dotazy:
1) je možné zálohovat i 2disky zapojené do RAID 1 ?
2, v případě, že mám jenom C: a na něm asi 150GB dat ( a nechci to dělit), kolik bude mít výsledná tid záloha při komprimaci normal ?
Děkuji

67

Nemo → 12. únor 2007, 16:39#

Pouzivam Acronis True Image Enterprise Server, bo na pole jsem nic lepsiho neobjevil (Ghost ap. si s nima za chodu moc nerozumi), zkousel jsem ruzny nastaveni a zatim bez problemu, ale to co uz tady nekdo kdysi psal, potrebuji zkopnout jeden image HD z NTB HP (Compaq) na druhy identicky. Mam tam hodne ruznych instalaci (licence samo mam) ale nemam chut se s tim potykat dva dni, bo zaloha C ma i s komprimaci 25GB. Kdyz ale chci provest recovery image primo z OS, po rebootu skoncim na chybe bez kodu,ani v logu nic. Po bootu z CD je problem se nakonektit na jakykoliv externi zdroj (NetPC,Ftp..), nepusti me dal. A to i u image HD z toho stejneho disku, ktery chci premastit. Zkousel jsem 3 HP Ntb a stejny (asi je nema Acronis v lasce :)), tak nez se teda vzdam a nasekam to na DVD, jenom nahodou jestli nekdo nevi, uz spise ze zvedavosti.Dik

68

Jirka → 26. únor 2007, 01:27#

Ještě jednou se chci vrátit k tomu že Acronis jsem zkoušel se starou základní deskou-K8N4-E-Deluxe byla špatná tak mě ji nahradil-K8N Neo3 takže ted´mám zálohu provedenou s deskou udělal jsem ted´i kontrolu zálohy což jsem dřív nedělal ale bez problémů .Zajímalo by mě zda se tato kontrola dá provést před zálohováním a když se zjistí že je soubor poškozen to jde zrušit nebo je to proces který už nejde zastavit?

69

Radek → 25. březen 2007, 18:48#

Ahoj všem, mám trošku jiný problémeček a chtěl bych radu. Děkuji předem. Tak tedy mám disk rozdělený na dvě části. Část s OS se najednou nedala ani za boha otevřít, ale protože jsem na ní měl pro mne důležité věci, rozhodl jsem se, že celou část s nepřístupným OS (XP) zazálohuji Acronisem. Mám ještě jeden fyzický disk z kterého jsem to udělal. Poté jsem chtěl nějaká data ze zálohy a Acronis mi nabídl vytvoření virtuálního disku. Toto jsem akceptoval. Avšak teď už pointa. Později jsem se rozhodl virtuální disk smazat s tím, že mám přeci tu zálohu – bohužel to tak nebylo a smazáním virtuálního disku jsem smazal i tu zálohu od Acronisu.Data by však podle všeho na disku fyzicky měla být ne? Ničím jsem je dosud nepřepsal. Ví, prosím,někdo jak je dostat opět do hry?

70

Tomáš → 3. duben 2007, 12:36#

Dá se ze zálohování disku, vyloučit určitá složka (kterou zálohuji jinak, např. Dokumenty), aniž bych ji musel, ze zálohovaného disku, smazat ???

Umožňuje to tento program?

71

Jefry → 9. květen 2007, 23:59#

Kolik asi trva zaloha 8Gb na 20GB disku pri normalni komprimaci??

72

Dominik → 12. květen 2007, 18:53#

Doby den chci se zeptat omylem sem si schodil v mobilu softwer pls jestli nekdo ma tak mi posle te nejakej program na smazani softweru dik moc poslete mi ho na e-mail pls

73

David → 20. květen 2007, 13:42#

čau,chtěl jsem se zeptat jestli jde obnovit systém ze zálohy,která je vytvořená zálohovacím programem ve windows,nějakým jiným programem, protože windowsy se mi nespustí. dik

74

michaellast → 2. září 2007, 16:50#

Dobrý den. Mám takový dotaz ohledně Acronisu.
Zálohu uložím na disk D , který vznikne po rozdělení¨.Šlo by to uložit na DVD jedno nebo dvě
a z toho to obnovit .děkuji za informaci.
Michael Last

75

kutilman → 19. září 2007, 11:52#

Ahoj všem. Mám nepříjemnou zkušenost Acronis true image 9 není schopen vypálit zálohu disku C: na DVD medium, protože na novém PC vůbec nepozná-nenajde sata DVD-RW mechaniku! Umí to alespoň nová 10-tka? Nebo poraďte jiný soft který není (co se hardware) týká tak pozadu.

76

Petr → 21. září 2007, 03:09#

Ahoj,funguje to bezva,používal jsem “Acronis True Image 9 CZ” z Chipu 12/06,bohužel jsem přeinstaloval počítač a potřeboval bych heslo na tuto instalaci Chipu,na webu již není.Máte-li někdo prosím zašlete na mail : pseidler@volny.cz.
Díky moc.
Petr

77

el → 13. prosinec 2007, 20:05#

Starší čipsety neumí asi korektně pracovat se SATA diskama a jejich zálohováním .Třeba na mojem PC s čipsetem KT 600 jede zalohovaní partition Ghostem perhektně ,během 5 minut,ale na KT 400 už píše dobu zálohování hodinu ! To samé dělá Acronis na čipsetu KT 600,kde Ghost zálohuje během 5 minut,Acronis už píše hodinu. Tak nevím…někaká chyba v ovladačích nebo co..

78

Pozorný čtenář a jeho problém → 24. leden 2008, 20:23#

Děkuji za Vaši odpověď no nicméně jsem problém již vyřešil. Používal jsem DVD-RW mechaniku zapojenou do ATA slotu a v biosu byl
zapnut přepínač pro vyhledávání disků zapojených jako RAID.(omluvte moje možná špatné tech vyjadřování, ale jsem samouk). Po
výměně mechaniky za mechaniku se zapojením do slotu SATA a vypnutí vyhledávače MARWELL v biosu je vše v pořádku. Nevím přesně co
způsobilo předešlou situaci, jestli DVD-RW mechanika nebo přepínač v biosu. Musel bych to vylučovací metodou určit přesně ale
domnívám se, že hlavní zásluhu má DVD mechanika. Vyhledávač pouze zpomalil start a butování PC. Ale není vyloučené ani to, že
vyhledávač svým dvojím butováním při restartu způsobil problém. Je to další zkušenost a pro Vás možná taky dobrá informace.

79

petr → 4. červen 2008, 16:59#

Ahoj , mám veliký problém . Mám fizicky 3 hardisky a na c mám operační sys, udělal jsem si zálohu a potom jsem klikl na cone hardisky c a skočilo mi to potom na hardisk d . jenomže jsem nevěděl že mi to překlonuje to dečko a stratil jsem všechny data a byly moc důležité, prosím poraďtě jestli se to dá vrátit zpět. děkuji

80

Mister → 24. červenec 2008, 19:09#

Obecně je s všemi podobnými zálohovacími programy nějáká potíž:

1. Žerou strašně času a úsilí – chránit data je NUTNÉ, ale data chráníme abysme si čas ušetřili, ne?

2. Vyžadují dobré znalosti – Ne každý je schopný vytvořit zálohu správně a tak aby ji mohl někdy v budoucnu zase použít. S Acronisem i Ghostem lze nadělat pěknou neplechu v PC.

3. Na co zálohujeme? Na CD/DVD? na pevné disky? – životnost je strašně malá, oboje je náchylné na poškození, krádež je také postihne…

Řešením může být záloha na internet, ale ta bývá zdlouhavá a bez záruky. Děláme zálohu, spojení vypadne ve tří čtvrtinách a co pak…

Asi nejlepší je zvolit speializovaných služeb jako nabízí třeba tady: Zálohovaní pro každého

81

Lukas → 18. srpen 2008, 19:18#

ahoj, pouzivam Acronis True Image 9, a kdyz ho spustim, dam plna verze, tak mi funguje USB myš pouze nahoru a dolu, tim padem nemohu obnovit disk, protoze proste nezaskrtnu ktery disk chci obnovit. piše to i Mila v prispevku 25. Co s tim? Děkuji

 
Přidat komentář
Jméno
nepovinné
nepovinné
  Formátovací příkazy Textile   

Redakce neodpovídá a nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.



Předcházející článek »

Následující článek »