Psí plemena | Fitness | Zpětné odkazy | Auta, Autobazary | Prague Hotels | Vtipy | Olympijské hry | Volná místa | Povinné ručení | Změř si web!
Windows XP
Windows XP → Vzhled

Windows Vista theme pro Windows XP - Blax 0.5

Autor: Jiří Melčák → 2. březen 2007, 18:10 → 42299x přečteno
Počet komentářů: 63 | Přidat komentář

Linkuj si !

Blax 0.5 - Windows Vista ThemeVzhled operačního systému je pro mnohé uživatele velmi žhavé téma a tak jsem rád, že vám mohu představit další "nový" vzhled pro Windows XP, který se nechal inspirovat - hádejte čím - ano, Windows Vistama. Grafický theme se jmenuje Blax (nyní ve verzi 0.5). Stáhnout si jej může z rapidsharu (návod, jak stahovat z rapidshare), velikost RARu je pouhých 1,7 MB. Jako bonus je v RARu i Segoeui font, který je defaultním písmem pro Windows Vista a můžete jej tedy používat i jako defaultní font v tomto grafickém vzhledu Blax ve vašich XPéčkách. Osobně to určitě mohu doporučit, neboť minimálně je to změna a font je skutečně povedený.

Blax 0.5 - Windows Vista Theme 

Postup na instalaci je jednoduchý. Celou složku Blax a soubor Blax.theme z archívu nakopírujete do C:\WINDOWS\Resources\Themes. To je vše, pak stačí jen dvojklikem spustit Blax.theme, čímž se vám otevře dialogové okno Zobrazení - Vlastnosti, záložka Vzhled. V roletce Barevné schéma si už jen vybíráte ze 3 vzhledů tohoto motivu - černý, tmavě modrý a jasná modř.

Pokud chcete používat i zmíňený font Segoeui, pak musíte tento font nejprve nainstalovat, tedy - Ovládácí panely - Písma - Soubor - Nainstalovat nové písmo a pak stačí jen ukázat na umístění tohoto fontu na vašem disku a písmo se nainstaluje. Pak ve vlastnosech zobrazení, na záložce vzhled vyberete u daného Blax motivu v roletce Velikost písma požadovaný font Segoe a kliknete použít.

Dále je v RAR archivu i složka Cursors, tedy můžete si upravit i vzhled kurzorů. Obsah této složky nakopírujte do C:\WINDOWS\Cursors. Pak musíte manuálně nastavit kurzory pro jednotlivé akce v Ovládacích panelech - Myš - záložka Ukazatele.


Možné související články:



1

plz → 3. březen 2007, 09:04#

mohl bys to dát, prosím, ještě NĚKAM JINAM NEŽ JE RAPIDSHARE ??? grrr

2

Jirka → 3. březen 2007, 09:43# Redaktor blogu

Odpoledne… btw, rapidshare je nejlepší uložiště dat… proto ho všichni používají...

3

TobySk@ → 3. březen 2007, 09:58#

zdravím, jj, je nejlepší, ale mě nešlo sosat ani z jednoho cíle :( taky bych prosil o uložení jinam nebo zaslání na mejl… thx

4

Jirka → 3. březen 2007, 11:59# Redaktor blogu

Vždyť jsem psal, že to odpoledne někam upnu… tak chvilku vydržte.

5

Jirka → 3. březen 2007, 12:03# Redaktor blogu

6

DarkShadow → 3. březen 2007, 12:29#

Cau můžete mi prosím někdo poradit pořád se mi nedaří toto téma zprovoznít. Udělal jsem vše podle návodu ale pořád nic. Ukazatel myšky i písmo se mi podařilo nainstalovat v pořádku. Když zapnu tohle táma tak se mi vše přepne do klasického vzhledu. http://img243.imageshack.us/my.php?image=plochaus6.jpg
dík za radu

7

Jirka → 3. březen 2007, 12:52# Redaktor blogu

Zajímavé, mě to jelo hned. V tomto případě udělej následující:

Stáhni si Uxtheme Multi-patcher 5.0 (edisk.cz – 0.5MB), který umožňuje používat msstyle třetích stran. Stačí spustit a poté restartovat počítač a Blax by ti měl jít.

V případě nějaký problémů, zkus mrknout sem. Tam jsem se UXTheme Multi-Patcherem zabýval.

8

DarkShadow → 3. březen 2007, 13:22#

Dík už to de

9

Winmen → 3. březen 2007, 21:46#

Zdravím, je tento vzhled oficiální?Můžu ho používát aniž bych porušil nějaké licenční podmínky.Jde o to, že bych ho chtěl nainstalovat ve firmě tak nechci mít nějaké problémy se softwarovkou.Díky

10

Beda → 3. březen 2007, 21:56#

2Winmen: jelikoz je potreba pro pouziti tohoto theme nutne pouzit Uxtheme Multi-patcher tak nevim jestli je oficialni. (muj osobni nazor) Ale pokud chcete mit jistotu, tak bych vam doporucil microsoft zune theme for winxp Je to taky pekny tmavy theme a je podepsan primo microsoftem.

11

Aqarius → 4. březen 2007, 00:28#

To Beda: Pro používání “BlaxTheme” vůbec není potřeba Uxtheme Multi-patcher. Jak si na to přišel? Jak pravil Jirka (návod+7) je potřeba pouze správně zkopírovat příslušné soubory. To je celé. Kompletní theme pak jede na první poklepání. Problém je spíše v tom, že ne vždy (a ne všichni) ovládají práci s komprimovanými soubory. Takže rady by se měly ubírat spíše tímto směrem. A na závěr – používáním skinu BlaxTheme se neporušují žádné licenční podmínky (To Winmen)

12

i-cou → 4. březen 2007, 09:12#

Těší mně že jste to hodili na Edisk..
je to mnohem pohodlnější než rapidshre :o)
ještě jednou díky

13

Jirka → 4. březen 2007, 09:55# Redaktor blogu

To Aqarius: Moc díky za tvůj postřeh. Já si byl jistý, že se Uxtheme Multi-patcher nemusí použít, také mi to jelo napoprvé bez zaváhání a patcher jsem nemusel použít. Pak mě ale rozhodil DarkShadow [6]. Takže příčiná je jasná... neznalost práce s archivy ;)

Pro ostatní znovu zopakuji to, co řekl Aqarius – instalací Blax nedochází k porušení licenčních podmínek a můžete je směle používat.

14

Beda → 4. březen 2007, 11:04#

To Aqarius: no ja vychazel z toho jak to jelo me. Hodil jsem tam ty soubory ale theme nenajel, az po pouziti uxtheme. Takze z toho jsem odvozoval, ze to musi byt pouzite. Sry za spatne info.

15

Karel → 4. březen 2007, 17:30#

zkusil jsem vše dle návodu výše -použil Multi-patcher a stejně to nejde. Jak tu někdo psal, hodí to akorát do klasického vzhledu. Písmo se nainstalovalo v pohodě, kurzory nechci.
Zkusil jsem Zune-theme a to je v pořádku (dokonce i pěkné :-). předtím jsem měl Royal a taky nebyly problémy.

16

Jirka → 4. březen 2007, 23:21# Redaktor blogu

Karle, nepoužíváš náhodou Windows XP SP1? Já jinak nechápu ty “ojedinělé” problémy…

17

dallas96 → 4. březen 2007, 23:35#

Mam tiez SP1 a po naistalovani Uxtheme mi to frci

18

Jirka → 5. březen 2007, 09:46# Redaktor blogu

Dík za zprávu. Spíš by mě ale zajímalo, kolik lidí muselo instalovat uxtheme patcher a kolik ne… já mám XP s SP2 a nic jsem instalovat nemusel.

19

Karel → 5. březen 2007, 11:47#

Mám XP-SP2, zkoušel jsem to stáhnout z tří různých zdrojů, několikrát nainstalovat (tj. rozbalit do Windows/Resources/Themes a spustit – vždycky je už náhled při volbě Blaxu takový nějaký zmršený. Kurzory a písmo funguje. Zkusím to ještě na úplně jiném PC s WinXP-SP2 a dám zprávu.

20

Luboš → 5. březen 2007, 13:55#

u mňa nefunkčné, či s nejakým patcherom, či bez neho :-(

21

Aqarius → 5. březen 2007, 18:06#

To Beda: ok, to je v poho.
To Karel: přesně vím, co myslíš tím “zmršený” náhled. Dnes jsem se s tím setkal u známého, který rovněž nemohl BlaxTheme rozchodit. V okně náhledu zkrátka není vidět, jak příslušné téma vypadá a v podstatě se s tím nedá nic dělat. Šel jsem tedy do složky Resources – a vše bylo jasné. Chybně zkopírované soubory. Zde opět odkazuji na Jirkův úvod, kde je vše zcela jasně popsáno. Případně si překontrolujte složku Themes – v ní vyhledejte složku Blax. Po rozkliknutí se objeví složka Shell a soubor vizuálního stylu Blax. Ve složce Shell pak musí být tři složky s jednotlivými barevnými tématy (ClearBlue, DarkBlue, NormalColor) a v každé z těchto složek pak již příslušná ShellStyle.dll knihovna. Doufám, že vám tento podrobný popis, spolu s Jirkovým úvodem, bude k užitku a BlaxTheme úspěšně nainstalujete. Na samý závěr – toto vše se týká WinXP-SP2.

22

Karel → 5. březen 2007, 19:00#

Děkuju za snahu o pomoc. Vše jak píše Aqarius jsem zkontroloval a je to přesně tak. Složky i soubory v nich odpovídají popisu a přesto “zmršený” náhled trvá (černý obdélník a v něm šedý rámeček). Oni v podstatě všechny styly mají stejnou adresářovou strukturu (Zune, Luna, royale). Takže v špatném rozbalení-umístění asi chyba nebude.

23

Aqarius → 5. březen 2007, 21:46#

To Karel: hm, tak to mě mrzí. Řešil jsem konkrétní případ na konkrétním pc, kde to bylo chybnou adresářovou strukturou. V tvém případě nevím kde je chyba když ti ostatní styly (Zune, Luna, Royal) běhaly normálně. Ale třeba na to přijdeš. Snad naše návody pomohou jiným.

24

Luboš → 6. březen 2007, 07:40#

To Aqarius : presne ako Karel, všetko nakopírované správnea nefunguje. Takže tak.

25

Karel → 6. březen 2007, 19:56#

To zrátka je “zakopaný pes” :-) Jednou jsem řešil problém s hýbacími obrázky .gif. Když se přejelo myší, přestal se gif hýbat (různé měníci se obrázky – všichni znají,že?). Nakonec to bylo pluginem PC Translatoru do IE (překladač stránek). Stačilo ho zakázat a vše bylo o.k. Tohle bude něco podobného.

26

Jiřin → 7. březen 2007, 15:46#

pěknej nesmysl. Vůbec to není funkční. Vybleje to jakousi černou obrazovku.

27

Jirka → 7. březen 2007, 16:06# Redaktor blogu

Nesmysl to není. Jde spíš o softwarovou výbavu windows jak to tak vidím. Asi záleží na tom, zda stahujete aktualizace nebo ne. V něčem to být musí. Pokud to někomu nejde ani s Uxtheme, tak je v jeho počítači něco pochybného ;o) Asi je přeplněný warezem :D

28

Aqarius → 7. březen 2007, 17:40#

to Jiřin: nesmyslem je to, že napíšeš: “pěknej nesmysl. Vůbec to není funkční.......” Spoustě lidí to funguje naprosto korektně – a těm co to nefunguje mají v systému něco v nepořádku. A rovněž jsem se osobně přesvědčil, že to neběhá na nelegálních Win…......to k zamyšlení.

29

Tydla → 7. březen 2007, 21:07# Redaktor blogu

Jasně, mě to fungovalo úplně v poho, je zvláštní, že někteří hledají problémy tam kde vůbec nejsou.

30

Luboš → 8. březen 2007, 08:49#

Hmno, v práci mám legálny OS a doma tiež legálny. Doma som to neskúšal, comp v práci mám ok, warez žiaden.

31

Jiřin → 8. březen 2007, 13:37#

hmmmmmmmm, to je zajímavý. Mám kompl v cajku jako nikdo jinej. Aktuální ovladače, komplet přeinstalovanej orig cédama do Aceru, pod ochranou NOD32. Tak teda fuck nevím….. v čem je problém.

32

Luboš → 8. březen 2007, 18:02#

Kašli na to. Používam win xp royale style alebo ZuneDesktop Theme a tie mi šlapú v pohode :-)

33

Aqarius → 8. březen 2007, 19:00#

:):):-) to Jiřin: jak můžeš vědět, v jakým stavu mám pc já nebo ti, kterým theme normálně šlape? Podle tebe asi v horším – nám to chodí, tobě ne! Člověče zamysli se, než něco napíšeš :):):-) A jen tak mezi námi – co má NOD32 společného s obyčejným motivem vzhledu? Jestli ono by to spíš nechtělo místo pc kalkulačku a nebo jiný ruce…....
Tydla, Jirka – omlouvám se za výrazy, ale to se nedá.........:-)

34

Jirka → 8. březen 2007, 19:30# Redaktor blogu

V poho, Aqariusi, já jsem naopak rád, že někdo má podobný názor jako já ;)

35

Luboš → 8. březen 2007, 20:24#

klídek chlapci. niekomu to ide, niekomu nie. o čo vlastne ide ?

36

Aqarius → 8. březen 2007, 21:49#

To Luboš: jde o to, že se tu snažíme lidem pomoct a potom přijde někdo a napíše: “Mám kompl v cajku jako nikdo jinej.” O to jde, rozumíš, o princip. Beru tvůj názor – nejde, dál to neřešíš, ale taky se ničím nechlubíš.
To Jirka: díky…

37

Jiřin → 9. březen 2007, 13:46#

seš hroznej mudla, vůbec Ti nedocházej souvislosti vole :)

38

Jirka → 9. březen 2007, 14:06# Redaktor blogu

:o) ježíš, to je sranda, člověk se aspoň nasměje.

39

Jiřin → 9. březen 2007, 15:34#

šak to je účel… :)

40

PetrTwo → 9. březen 2007, 18:03#

No já jsem musel nejprve systém patchnout a pak ten vzhled fungoval (XP Pro SP2). Předtím se tam opravdu zobrazovala černá obrazovak (můj případ).

41

Aqarius → 9. březen 2007, 19:06#

:o) :o) no Jiřin, je vidět, že jsem tě ještě přecenil když ti byla přiřčena kalkulačka místo pc – i ta je pro tebe příliš složitá :o) :o) Jediný komu tady nedocházejí souvislosti si ty sám. Nejde ti tématko a ty nevíš proč, nevíš kde je chyba a hlavně ani nevíš jak to opravit. Tak alespoň začneš nadávat. Doufám, že sis ulevil :o) V jednom ti ale musím dát za pravdu – na tomto serveru byla, je a vždy bude sranda . . .

42

Karel → 11. březen 2007, 16:40#

už jsem tu psal – že to nejde. Takže jsem to rozchodil na třech různých počítačích. Závěr je tento (nevím jestli paušálně platný) :
1.Legální vers. nelegální kopie WinXP s tím nemá co dělat. Funguje to všude.
2.Na WinXP kde jsou původní soubory z instalace se musí použít Uxtheme Multi-patcher 5.0 – viz. výše
3. U mě to chtělo spustit pacher 3x a až potom to šlo. Nevím proč. Rozbalil jsem zip pachetru do Dokumentů, spustil, ptá se to na nějaké koniny (potvrzení přepsání) , rozbaluje-instaluje to soubory, přepne se to do klasického vzhledu a chce to restart.
4. Po restartu už standardně ... .

43

Jiřin → 12. březen 2007, 13:25#

To Karel – díky :)

44

Migelo → 6. duben 2007, 20:40#

Legální XP Home, SP2, nefungovalo to – pouze klasický vzhled. Po Uxtheme Multi-patcher už to valí.
BTW díky a ten super tip ;-)

45

Honza → 11. květen 2007, 14:44#

Jestli by někdo měl podobné témata do windows mohli byste to prosím někam nahrát?přeci jen originální témata již jsou okoukaná a schémátko royal blue již docela taky..

46

Martin → 19. květen 2007, 11:40#

nespomaluje to win???

47

Jirka → 19. květen 2007, 12:08# Redaktor blogu

Ne, tohle opravdu ne, něco jiného je použití Windows Blinds a podobných blbostí.

48

Dasty → 15. červen 2007, 21:30#

Všechno funguje po patchi, vzhled se mi hodně líbí, je to fajn změna, a k mému tmavému vzhledu v prohlížeči je to úplně ideální...

49

dawe → 22. červen 2007, 14:04#

tak ten vzhled blax se mi zatim prostě nepovedlo rozchodit, 3x jsem zkontroloval soubory a nic. při náhledu mi to ukáže akorát takovou blbou jednu čuru a jinak temno, tak nevim. nechce se mi do pc instalovat Uxtheme Multi-patcher 5.0, help pls

50

MAX HACKER → 25. červen 2007, 17:34#

Windows má tzv. Cache pamět kde uchovává C:\WINDOWS\system32 “některé” systémové soubory taktéž ve složce C:\WINDOWS\system32\dllcache takže ačkoliv přepíšete soubory v . tam kam to kopírujete tak se znovu přepíší (ochrana windows) (SP1) (SP2) A verze 2002.

Nejlepší je vše provádět ve stavu nouze v MS DOS

Spustit explorer.exe a nakopírovat to tam ručně restartovat PC a to je vše.

Každá verze windows XP se chová jinak takže nemohu vyloučit i jiné anomálie :)

51

Spamak → 29. červen 2007, 11:59#

Ahoj, ty zmene souboru ve slozce windows/system32 zabranuje sluzba Windows File Protection, ktera je soucasti windows XP home SP2. Jde to vypnout nejakym regisrovim tweekem. A ty homy maji neco podobneho i ohledne temat. Takze myslim ze problem je v tom ze nekdo z Vas ma XP home a nekdo prof.

52

Kryczek → 8. srpen 2007, 20:35#

Tak tohle mě docela zklamalo, oproti vzhledu Zune mi to přijde jako krok zpátky, a písmo je sice hezčí ale zdaleka ne tak ostré jako dřív… Příště by se hodil nějaký pořádný screen v lepším rozlišení...

53

roman → 8. srpen 2007, 20:45#

poslete mi nekdo prosim nejake vzhledy na xp na e-mail austroman@seznam.cz predem dik
ps: je jedno jake hlavne ale dobre

54

Renáta → 25. srpen 2007, 22:26#

Ahoj, nainstalovala jsem si ten prográmek, který podporuje ten vzhled a šlo mi to. Změnilo mi to ale nějaké ty soubory v tom system32. A je možné, aby mi to vyhodilo zvuky? Nejde mi vůbec nastavit zvuk, chce to po mně instalaci. Pomozte!!! Děkuji

55

Dave → 16. listopad 2007, 17:28#

Ahoj, taky bych si to rád stáhnul, takže to dej pls někam jinam…Děkuju :-)

56

Twinsen → 9. leden 2008, 09:30#

Mám problém, chtěl bych používat ten zmiňovaný font Seogeui, ale nepřišel jsem nato, jak jednoduše to nastavit. Zde v článku se píše, že stačí na kartě “vzhled” vybrat požadovaný font a kliknout “použít” – kliknu-li na tuto možnost, žádný výběr fontu nevidím, mohu měnit font pro jednotlivé typy (záhlaví aktivního/neaktivního okna, ... atd. atd.) tedy rozhodně ne možnost změnit font nějak univerzálně, poradíte někdo? Díky

57

Jirka → 4. únor 2008, 23:20# Redaktor blogu

58

.}m → 18. březen 2008, 18:01#

jkb.hl.

59

Dix → 18. březen 2008, 19:08#

Všichni kdo mají problém nainstalovat tento vzhled -> je to tím že máte XP starší výroby (res. starší verzi) v tomto případě vám pomůže Uxtheme Multi-patcher 5.5 (komentář číslo 57), ten zaktualizuje systém a tak můžete instalovat všechny vzhledy z WINDOWS WISTY.

->Nikdo tady rozbalování archivu nepoplet

60

sused → 6. duben 2008, 20:50#

hehe je sranda sa divat, aki odbornici tu radia o veciach, o ktorych podla “rad” nemaju ani paru :D hehe .. ze vraj uxtheme multipatcher aktualizuje system :D :D bill gates sa obracia v hrobe :D

61

Beda → 30. duben 2008, 23:23#

Nevěděl by někdo jak rozjet blax na XP SP3 ?

62

tazzy → 3. květen 2008, 18:57#

Ahoj, prosim o radu, vzdy kdyz chci zmenit skin winu tak se mi to zmeni na zakladni klasicky vzhled (podobny win2000). A to se mi stava jak u Blaxu, tak i napr. u WindowBlinds. Jediny skin, ktery mi jde je Zune. Mam WinXP SP3 a na nem nejede ten Uxtheme multi-patcher, nevite co s tim?

63

Jirka → 8. květen 2008, 11:41# Redaktor blogu
 
Přidat komentář
Jméno
nepovinné
nepovinné
  Formátovací příkazy Textile   

Redakce neodpovídá a nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.