pioneer | iphone | Auta, Autobazary | Apartment Prague | Kup si lego | Hračky | Autosklo | Psí plemena | Volná místa | Povinné ručení
Windows XP
Windows XP → Software

Windows XP Professional za 4.282 Kč

Autor: Miroslav Tydlačka → 3. duben 2006, 14:36 → 13167x přečteno
Počet komentářů: 31 | Přidat komentář

Linkuj si !

Windows XPSe vzrůstající tendencí Microsoftu o to, jak co nejvíce zlegalizovat počet operačních systémů Windows XP vzniká otázka, jak si Windows XP pořídit legálně. Možností, jak to provést, je více.

První způsob je ten, že s koupí počítače získáte už i nainstalovanou verzi převážně Windows XP Home. Nevýhoda tohoto způsobu je ta, že instalačku Windows máte na disku. Pokud si ji chcete vypálit na CD je to umožněno. Může to však dopadnou i tak, že CD bude nepoužitelné, takže jste o systém vlastně přišli.

Druhý způsob spočívá v tom, že k počítači dostanete CD s tzv. OEM verzi Windows. Instalace je vázána ke koupenému počítači. Po zaregistrování přes internet nebo telefonicky již nepůjde Windows nainstalovat na jiný počítač. Lépe řečeno nainstalovat půjde, ale nepůjde zaregistrovat! V praxi to funguje ještě takhle. OEM verzi vám prodají i v počítačovém obchodě pokud si k tomu koupíte jakýkoliv hardware od myši po např. grafickou kartu. Z vlastní zkušenosti, ale vím, že v jedné prodejně vám ji prodají jen tak, v druhé např. s myší za 250 Kč a ve třetí prodejně vám vysvětlí, že to takhle nejde, že prodej OEM Windows je vázaný jen na počítač jako takový a vyslechnete si půl hodinovou přednášku o tom jak je to nelegální a že s tím bude mít problémy.

Třetí způsob je ten nejjednodušší. Koupit plnohodnotný Windows XP PRO za nehoráznou cenu, nebo využít nové nabídky společnosti Microsoft, jenž udělil České a Slovenské republice licenční výjimku a povolila prodej OEM Windows XP Home a PRO bez nutností vázání na jakýkoliv hardware.

Společnost Microsoft bude stále více tlačit na to, aby si každý kdo vlastní nelegální Windows  ho zlegalizoval. Jak již nás přesvědčila automatickou záplatou, jenž zkontroluje, zda vlastníte legální Windows. A věřte, že bude stále více přitvrzovat v této politice, ale to už zde budou Windows Vista a vše bude zase o něčem úplně jiném.

Netvrdím, že 4.282 Kč je málo, ale za to mít legální Windows, stahovat update bez toho, aniž bych stále kontroloval, co instaluji, stojí za to.


Možné související články:



1

Jirka → 3. duben 2006, 15:51# Redaktor blogu

4.282 Kč není málo, ale spíše je to dost málo na to, jak moc a jak často tak skvělý operační systém používáme. Nadávat na Windows můžeme jak chceme, ale nelze popřít, že bez něho bychom na tom byli hodně špatně. Windows jsou skvělá. A cena je více než odpovídající. Microsoft učinil skvělý a chvályhodný marketingový tah.

2

Uff → 28. duben 2006, 18:12#

4.282,-Kč za produkt, který není dodnes hotový a stále se musí updatova a záplatovat je teda podle mně až nehorázně moc!!! A ještě prudit s registrací a pokud si koupim novou základní desku, tak už ho nemůžu znova registrovat, protože už je to v podstatě jiné PC. Tak to teda ani náhodou.

3

CarloNy → 27. květen 2006, 09:20#

Tak tedy nevím,těch 4.282,-Kč je za profi verzi a to jen OEM a nebo je to plně funkční verze?

4

Johnyz → 27. květen 2006, 14:18#

OEM

5

Jirka → 27. květen 2006, 21:07# Redaktor blogu

OEM je ovšem plně funkčí verze…

6

Johnyz → 28. květen 2006, 10:08#

jo ale neni prenositelna, kdyz si koupis napr lepsi a druhy pocitac a tam ten stary prodas …. oficialne to nejde, neoficialne samozrejme no problemo

7

Jirka → 28. květen 2006, 18:19# Redaktor blogu

Celkově tedy no problemo, protože si nálepku na case lepíš sám. A přelepit to taky zvládneš.

8

Johnyz → 28. květen 2006, 23:08#

v nejhorsim pripade to vystrihnes nuzkama na plech a privaris opet k plechu

9

Hooonza → 4. červenec 2006, 08:24#

4.282,- Kč je dost, na Alfacompu seženete XP Pro za 3 831,30 Kč. (http://www.alfacomp.cz/php/zbozi.php?akc=2&mnu=2&zob=2&pol=500&zbo=54052) H.

10

Jirka → 4. červenec 2006, 11:30# Redaktor blogu

Nezapomeň Hooonzo, že i ceny se vyvíjejí. Dnes, tedy po třech měsících, stojí licence, o níž jsem v článku psal, už jen 4.009,- Kč. Na tvém odkazu na Alfacomp jsem se nedozvěděl, zda je to ta samá licence. Vypadá to, že tvůj odkaz je čistá OEM verze, tedy k nově zakoupenému počítači. Asi to nebude ta OEM DSP verze, o které jsem psal.

11

Tydla → 4. červenec 2006, 12:32# Redaktor blogu

Bude to tak, je to OEM verze a její prodej bude podmíněn koupí určitého hardwaru. Zajímavé je taky poznámka u produktu, že “podmínky k prodeji produktu naleznete v poznámkách technika” ale nikde se mi nepodařilo tuto poznáku technika najít! prostě se mi zdá, že si tu poznámku pěkně schovali. Nebo neumím hledat :-)

12

Jozef → 4. srpen 2006, 13:19#

Nadávať na Win, že je to nedorobené a stále sa to vyvíja je nespravodlivé. Rovnako by si mohol povedať, že si ukradneš nejaký digitálny fotoaparát, mobil, kameru alebo hocijaku elektroniku alebo aj auto. Veď aj toto sa stále vyvíja a ak dáš dnes za elektroniku 10000, tak o rok to od teba nikto nekúpi ani za 3000. Napriek tomu tú vec používaš a plní svoj účel. Nikto nemôže povedať, že Win neplní svoj účel

13

Jirka → 4. srpen 2006, 13:40# Redaktor blogu

100% souhlasím s Jozefem. Windows je skvělý OS a zaslouží si více chvály než hanoby, kterou na něj všichni sesílají. Kdyby nebyly Windows, tak by si všichni leda tak ohryzávaly nehty…

14

switch → 4. srpen 2006, 14:39#

pane boze jak nekdo muze rict ze windows sou skvele? to makate pro microsoft? neexistuje nestabilnejsi a nedodelanejsi system nez windows! jadro je deravy jak cednik, nemas moznost odebrat IE a WMP a v neposledni rade se system souboru fragmentuje jak prase. tohle v linuxu vubec neni, v dnesni dobe zacina podporovat i hry a navic je ZDARMA. lidi proberte se!

15

Johnyz → 4. srpen 2006, 16:31#

já jsem probraný až moc dobře. Na tomto OS běží víc jak 90% her, na linuxu je chabá podpora, ovladače typu dodělej si doma. na co je mi stabilita když mi na linuxem jedou jen blbé mp3, nějaký office a apache server. Rozjet tiskárnu, wifi nebo 3d grafickou kartu je takřka nemožné díky takzvaným návodům pro odborníky. Dopátrat se správné verze a alespoň funkční verze ovladačů je jako hledat nějakého vietnamského ho-ki jima. Miliarda linux verzí to jen ztěžuje a člověk, aby místo 2 dní strávenými na stránkama v php nebo nějakou hrou, je stráví u zprovozňování systému. U WIN XP udělám klik klik next a do hodiny můžu pařit skvělou hru nebo klik klik next a mám tam apache a do hodiny můžu mít základ php stránky. A proč furt chceš odebírat IE a WMP ? Tobě tam tak vadí nebo jak jako. Já to beru jako součást OS, když mi to vadit bude, tak to jednoduše nebudu používat a přejdu na jiný zdroj. A to že WINXP maj monopol, to je mi u .. chcete linuxy rozšířit ? Tak je rozšiřte, ale v prvé řadě udělejte podporu pro laiky, standarizujte ovladače tak, ať i se základními to zařízení můžu používat a ne když si instaluju wifi, tak to na mě vybaflo tabulku ať vyplním 40 různých údajů bez nápovědy, kterým jsem rozuměl jak důchodce počítači.

16

Bruce808 → 4. srpen 2006, 16:40#

Windows je shit, ale jak Johnyz říka jedinej na kterem běží skoro vše :( hold smula. Ale doufám že se Linux vyšvihne ;)

17

Tydla → 4. srpen 2006, 17:13# Redaktor blogu

Nainstaluj všude do podniků např. energetiky atd.. Linux a uvidíš jak je systém stabilní vše skolabuje protože většina programů pro správu a ovládání technologií pracuje od Win 98 po Windows XP :-)

18

Bruce808 → 4. srpen 2006, 17:24#

Nestraš :D

19

Johnyz → 4. srpen 2006, 17:34#

no ve fabrice je to jednoduché, buď zkolabuje uživatel (v Linuxu) nebo systém (ve winxp) protože si tam uživatel natahá karty, icq, atd atd ….

20

Hawkey → 4. srpen 2006, 20:35#

Linuxi sou na nic nic nanich nejde ale zase sou dobry na to ze po siti nerozsiruji moc viru jako treba windowsi

21

Bohus → 7. srpen 2006, 15:33#

Nejhorší je lidičky koupit sestavu PC, jako laikovi mi nikdo nevysvetlil, co to OEM verze je a jak dopadnu, když vyměním nové věci v PC. Teď když trochu jsem se do počítačového světa dostal jen nadávám, jak Microsoft RYŽUJE na lidech. Přirovnám to k autu, koupím auto zaplatím DPH a při výměně spojky znovu zaplatím DPH za koupi auta?? Proč toto vážou na hardward, který je časem potřeba měnit???

22

Jouda → 8. srpen 2006, 17:40#

Jak píše Bohus, proč Něco za co dám 3000-4000 tisice nemůžu používat na compu kterej chci já a upgraduju ho jak chci já. A ne že vyměním Základní desku a musím si koupit novou licenci Woken

23

Johnyz → 8. srpen 2006, 17:54#

to je hold tvrdej byznys mikrošrotu.

24

Jirka → 8. srpen 2006, 20:35# Redaktor blogu

No a jak to tedy ve skutečnosti je s tím odlep a nalep jinde? Asi není nad běžnou licenci WinXP Pro. Odlepím a nalepím na nově koupený komp.

25

otec Fura → 8. srpen 2006, 22:57#

není nad to používat produkty Billa Gatese – a proč jsou s jeho produkty takové problémy?? no protože pán potřebuje penízky a vychytaný produkt by mu přinesl jednorázový příjem a to je přece pro nejbohatšího člověka planety setsakra mááálo :-)

26

Jirka → 9. srpen 2006, 12:25# Redaktor blogu

Otče Fura – jako myšlenka dne, to není špatné :) ale Bill Gates nemůže za bezpečnostní chyby operačního systému, ten již neprogramuje. Ten člověk rozdává peníze na všechny strany. Podporuje mladé talenty, dává obrovské peníze na charitu, na výzkum AIDS… To je ti málo? Máš zkreslený pohled. Všichni za vším vidí jeho bohatství, ale o tom to vždy není. Ne v jeho případě.

27

lukys → 14. srpen 2006, 10:37#

Bill gates je sakra chytrej clovicek co?? (dobre nazor jirko!!)

28

Kjong Pong Faj → 28. srpen 2006, 16:46#

Bill Gates naprogramoval snad jen MS-Dos a Windows ukrad !!! Nic ve zlim
I´m from Korea (South Korea), Republic of

29

Narne → 13. září 2006, 23:02#

Windows jsou podle mého názoru v této chvíli nepostradatelným operačním systémem,BOHUŽEL!!!! Je to systém, který funguje, ale má své mouchy.Aněkdy jsou ty mouchy větší než panelák;).Já osobně jsem nucen používat Windows a zopakuju slovo nucen…Microsoft,ať už jejich monopol měl kladnej vliv na rozšíření PCček do domácností a celkovej rozvoj výpočetní techniky, jenom sosá z lidí,firem a států hromady peněz…jim to nevyčítám…takhle by se zachoval asi každej businessman ;)...chyba je v regulaci trhu…monopol určitě neni zdravá injekce pro trh…takže…konkurence (plnohodnotná) tu měla být už napočátku vzestupu Microsoftu…jsem přesvědčenej, že bychom byli nyní v pozici, která nastane (jestli vůbec) až za několik let :( Takže já osobně fandim každé konkurenci, která donutí rychlejší zkvalitnění OS vůbec….;)

30

Jirka → 13. září 2006, 23:57# Redaktor blogu

Souhlasím, ale máte to samé háčky. Zdravá konkurence (tím myslím skutečně profi OS, který dokáže zastoupit funkci Windows) však tady nebude ani za 10 let. Nevím, kdo by investoval desítky miliard eur/dolarů do vývoje konkurenceschopného OS, který by se mohl bez obtíží nasadit alespoň do kanceláří včetně alternativních Office s tím, aby vše bylo kompatibilní mezi tímto OS a Windows, neboť tohle je absolutně nutná podmínky jejího vzniku. Podívej se na linuxy, ty nemají v běžných PC budoucnost. A proč? Protože si linuxáci hrají na svém písečku, ve svých fórech se staví k lidem, co chtějí proniknout do dané verze linuxu, jako k lamám, které hledají světlo na konci tunelu. Stovky debilních verzí a buildů znemožňují jakékoliv masovější rozšíření. Ani Live distribuce vůbec k ničemu nejsou (z pohledu konkurence k Windows). Běžná sekretářka v něm nic neudělá, ač tam má funkční OpenOffice a takové serepetičky, díky nimž by eventuálně mohla v kanclu pracovat. Linux je pro lidi, co mají čas se s ním sžít, experimentovat a testovat desítky distribucí, do nichž si nedej bože musí každý stejně doinstalovat desítky dalších balíčků. Já nejsem proti Linuxu, sám jsem zkusil asi 4 distribuce + 2 live, ale vydrželo mi to chvíli. Není čas se měsíc sžívat s novým neznámým prostředím. Prostě linuxový vývojáři, kdy se každý snaží vytvořit svou vlastní distribuci vede od desíti k pěti…

O dalších minoritních unixových OS se ani nemá cenu bavit. Microsoft je monopol a dlouho jím ještě zůstane. Rýžujou prachy, ale kdo by to v jejich pozici nedělal. Je spíš k diskuzi to, že jejich OEM licence jsou skutečným vydíráním. Na druhou stranu za ty prachy jejich operační systém rozhodně stojí, protože není alternativa a prostě když příjdeš k jinému kompu tak víš, kde jsi a co si můžeš dovolit a to rozhodně není špatné... A to je fakt.

Má někdo jiný názor?

31

Libor → 22. říjen 2006, 12:06#

Proboha co to tady autor pise za nesmysly?

Druhý způsob spočívá v tom, že k počítači dostanete CD s tzv. OEM verzi Windows. Instalace je vázána ke koupenému počítači. Po zaregistrování přes internet nebo telefonicky již nepůjde Windows nainstalovat na jiný počítač. Lépe řečeno nainstalovat půjde, ale nepůjde zaregistrovat!

Co to je za blbost? Proc by jako nesel zaregistrovat? Co kdyz si budu chtit reinstalnout Windowsy? Tak uz je nezaregistruju nebo co? Dyt OEM licenci muzu registrovat kolikrat chci.

 
Přidat komentář
Jméno
nepovinné
nepovinné
  Formátovací příkazy Textile   

Redakce neodpovídá a nenese žádnou zodpovědnost za obsah komentářů.



Předcházející článek »

Následující článek »